İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6821
Browse
Browsing İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts by Type "Article"
Now showing 1 - 20 of 55
- Results Per Page
- Sort Options
Publication A General Outlook of Conjugal Union And Marriege In Turkey In The Context Of Popular Culture New Media(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2011-07) Yıldız, Öykü Ezgi; Denençli, Ceyda; Deneçli, Sevda; TR40329In our time, in which social lifeturnes spiritual values into a market, local standards of judgement, human relations and conjugal union has been influenced by this change, also. In our time, conjugal union, which is still seen as a taboo in Turkish society, has become a market with the influence of popular culture. Conjugal union, which has the characteristics of a social institution in our ime, benefits from the opportunities of technology in direct proportion to globalization and new technological developments, while trying to preserve its traditional features at the same time. In this transformation process, various media organs, socialization agents on media tools such as marriage websites play a significant role. In this study, the process of how conjugal union, which is shaped by the direct influence of popular culture, goes through a change in the direction of global market mentality will be discussed and a research will be made on the basis of social media agents.Publication Bireyin Söylem Kalitesinin Toplumsal Yaşama Yansımaları Kavramsal Bir Bakış(YAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-12) Zeybek, Işıl; 141147The lives of individuals have been affected both positively and negatively by the rapidly growing technological environment. Despite the fact that technological novelties render communication effortless, it also prevents socialization, masking alienations and loneliness with ‘sharing’. This alienation and loneliness brings about certain problems to the surface, such as the incapability of individuals to express themselves in a coherent manner. In this context, this study will question the discourses of interpersonal relationships in communal living.Publication Değişik Bir İletişim Dizgesi Chat Dili(2002) Zeybek, Işıl; 141147Publication Digital Media Strategies of Luxury Brands(2012-03) Zeybek, Işıl; Ekin, Volkan; TR141147Institutions that provide products and services and that show activity in all areas, not only are agents of change but also lead the race in novelties under the wind of change in a rapidly digitalizing world. In this sense, digital spaces are “new channels” where access to products and services is faster, thus facilitating the lives of individuals. These digital spaces are used especially by brand owners, where, though their specific strategies of digital marketing, they are able to reach consumers. This study will concentrate on brands that connote meanings of “luxury” and see what kind strategies they use in digital spaces. These strategies no doubt differ from other brands, which use more “daily” and “common” methods of marketing. Marketers need to orient consumers in a particular manner in order to them to purchase luxury items online. In this context, this study will look at the relationship between luxury brands and their target audience in the internet based new economic platform, and how products associated with “luxury” are focused on “value” on the internet. An example will be taken and will be analyzed with a semiological method of analysis, where the influence of the strategies of luxury brands on the attitude of consumers will be evaluated.Publication Dijitalde Duygu Dili: Emojilerin Sihirli Dünyası(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2018-03) Zeybek, Işıl; 141147Dijital iletişim bağlamında internetin sosyal yaşama etkilerini ve dönüşen dünyada kamusal alan kavramını incelediğimiz bu çalışmamızda, internet ortamları ve yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkışı, üretimi ve toplumsal ilişkilerdeki rolü ve sınırlılıklarını araştırmaya çalıştık. Bu bağlamda söyleyebileceğimiz, İnternet galaktik bir ağ olarak yeni medyanın en önemli kitle iletişim aracıdır. İnternet ortamları bu galaktik ağda oluşan sonsuz- sınırsız bir uzamdır. Bir başka deyişle internet geleneksel tanımda var olan mekân kavramının dışında, uzam boyutundadır. Sosyal medya kullanıcıları bu galaktik ağa katılan katılımcılar olarak düşünüldüğünde galaktik ağda bulunan gerçek ya da sanal kişi kurum ya da kuruluşlar ise bu ortamın kamuoyunu oluşturmaktadır.Publication Dijitalleşen Kültür Ya Da Kültürün Dijitalleşmesi: Dijital Kültür Kavramı(Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 2022) KOÇ, REZALKültür, kendini iletişim yoluyla var etmektedir. Toplumdaki iletişim biçimlerinin teknoloji temelli değişimi, kültürün de yeniden ele alınması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bugün internet ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin yarattığı, özellikle de bilgisayarların ve internetin bireylerin yaşamına nüfuz etmesiyle başlayan değişim, yeni bir kültür süreci olarak görülmekte ve “dijital kültür” kavramıyla ifade edilmektedir. Dijital kültür; siber kültür, elektronik kültür, internet kültürü, sanal kültür, enformasyon kültürü gibi çok farklı isimlerle anılsa da teknolojinin bireylerin duygu ve düşüncelerini, iletişim ve etkileşim kurma biçimlerini, değer yargılarını ve tüm bunların toplamı olan kültürü önemli ölçüde şekillendirdiği fikrini tanımlayan bir kavramdır. Günümüz dijital iletişim araştırmalarının çok büyük kısmı bu temel yaklaşım üzerinden özellikle bireyin mevcut durumdaki konumuna, rollerine, değerlerine, algı ve tutumlarına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşmenin geleneksel kültürü kullanarak onu yeniden mi yarattığını yoksa dijital kültür dediğimiz şeyin başlı başına yeni bir kültür alanı mı olduğunu tartışmaya açmak, öte yandan dijitalleşmenin etkisiyle bireylerin ve kültürün uğradığı dönüşümü ortaya koymaktır.Publication Dildeki Ayrımcılığın Farkına Varmak(HBT Yayıncılık, 2018) Zeybek, Işıl; 141147Publication Dili Yozlaştıran Televizyon(Ütopya Yayınları, 2009) Zeybek, Işıl; Şengürbüz, Neslihan; 141147Publication “Dilinizden Utanmayın” Reklam Kampanyasının Göstergebilimsel Açıdan Çözümlemesi(The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 2011) Küçükerdoğan, Rengin; TR8718İnsan konuşan ve düşünen bir varlık olarak, bir başka deyişle doğası gereği duygu ve düşüncelerine dil aracılığıyla aktarır. Bu durumda kullanılan dil ve kullanım biçimi ne kadar etkiliyse kurulan iletişim de o denli güçlü ve etkili olacaktır hiç kuşkusuz. Dildeki herhangi bir bozukluk ya da düzensizlik iletişim engelleyerek, belki de ulusu ve halkı onarılmaz yaralar ve açmazlara sürükleyecektir. Bunun nedeni, “küçük bir köy” e dönüşen dünyamızda, çeşitli dış etkenler sonucunda birçok yabancı ögenin her dilde hemen hemen, girerek yerleşmesidir. İşte bu bağlamda, hiçbir dil tümüyle arı, temiz ve yalnız kendi öz kaynağından gelen ögelerle dolu değildir. Ulusların birbiriyle kültürel, toplumsal, siyasal ve sanatsal düzlemlerdeki alışverişleri ve etkileşimleri, dile giren bu yabancı ögelerin ayırdına varılmaksızın, kimileyin bilinçsizce o ulusun insanları tarafından benimsenir ve kullanılagelir. Toplum, bu ögelerin anadillerinde etkili olmaya başladığını anlamaz. Bu noktadan yola çıkarak çalışmada; Reklam Yaratıcıları Derneği’nin “Dilinizden Utanmayın” reklam kampanyasının çözümlemesi yapılarak iletilerde halkın ve reklamcıların türkçe konusunda dikkatlerinin hangi gösregelerden yararlanılarak çekildiği üzerinde durulmaya çalışılmaktadır. Benimsenen göstergebilim temelli çözümleme yöntemi ile öncelikle kampanya görsellerinde en belirgin olanları ele alınacaktır. Ancak görsel metnin ve anlamlandırma boyutunun daha ayrıntılı incelenmesi amacıyla hem görsel hem de dilsel göstergeler edimsel, anlambilimsel ve sözlükbilimsel düzlemler göz önünde bulundurularak ele alınacaktır.Publication Dizi Karekterlerinin Reklamlarda Kullanılmasının Semiyolojik Çözümlemesi: Mimesis ve Freudyen Yaklaşım Etkileşimi(Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020) KOÇAK, SEVİNÇ; Tüplek, SemraReklamlar bir ürünün veya markanın hedef kitlelerine tanıtılması ve çeşitli pazarlama çalışmalarının iletilmesi için günümüzde çok farklı yöntemlerle kullanılan, zaman ve yer satın alınması ve ücretinin ödenmesi suretiyle işleyen bir iletişim yöntemidir. Basılı, görsel, işitsel ve dijital medya kanallarında farklı pek çok yöntemle, mesajlarını hedef kitlelerine iletmeye çalışan markalar ve ürünler, binlerce mesaj arasından sıyrılıp, istedikleri etkiyi yaratabilmek için birçok uygulamayı kullanmak durumundadırlar. Reklam filmlerinde ünlü ve topluma liderlik edebilecek kişilerin, sanatçıların, tanınmış kişilerin, sevilen kişilerin kullanılması bilinen ve sıkça uygulanan bir yöntemdir. Böylece marka veya ürünü tüketicisine sevdirmek ve “sevdiğiniz kişi de bu ürünü kullanmaktadır, siz de kullanın” yönlendirmesi yapılmaktadır. Çoğunlukla bu kişiler gerçekte de toplumsal hayat içerisinde rastladığımız, gerçek ve bilinen kişiliklerdir. Reklam filmlerinde sevilen dizi veya film karakterlerinin kullanılması ise son on yılda karşımıza daha sık çıkan bir yöntemdir. Film karakterlerinin reklamlarda gerçek kişi imiş gibi kullanılmasının alt yapısında psikolojik ve sosyolojik olarak etkiler vardır. Bu çalışmada psikanalist Sigmund Freud’un id, ego ve süperego kavramları ile “taklit” olarak ele alınan “mimesis” kavramı çerçevesinde reklam filmlerinde dizi karakterlerinin kullanılmasının hedef kitlelerdeki olası etkileri irdelenmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda, üç dizi karakterinin oynadığı reklamlar Seiler’in adımlarıyla film çözümlenmesi yöntemi kullanılarak çözümleme yapılmaktadır. Sonuçta, reklam filmlerinin sanal gerçek gibi gösterilen dizi karakterleri kullanılarak ürün ve markaların yaratmak istedikleri algının hedef kitlelere iletilmesindeki amaç, Freudyen bir bakış açısıyla ortaya konulmaya çalışılmaktadır.Publication Duyguların Dili Dijital Mecrada Emoji Kullanımı(HBT Yayıncılık, 2018) Zeybek, Işıl; 141147Publication Examining the Relationship Between Consumer Innovativeness and Trust in Chatbot Applications: A Study on Turkish Banking Sector(Istanbul Univ, Fac Communication, 2022) Denecli, Sevda; BALABAN, ÖYKÜ EZGİ YILDIZ; Arıbakan, Ceyda DenecliLife has transformed rapidly with technology taking on a dominant position in our time. The developments in the field of the internet and the point that web technology has reached has created radical changes in the way of life of today's individuals. Businesses also benefit from the opportunities that technology had provided them in how they reach their consumers. Businesses are using these technologies more and more every day to reach consumers who are constantly open to interaction thanks to technological tools. This is especially true in the service sector and e-commerce sites, where the effects of the digital transformation in banking are seen more clearly. Banks have started to use artificial intelligence-based robots in the customer relations process. In the present study, the general development of artificial intelligence-based chatbots was examined and their use in the rapidly digitalizing banking field was discussed. In this context, the approaches of innovative consumers to chatbot applications of banks were evaluated. The research was carried out on 407 people who were reached by convenience sampling method, using a questionnaire as a data collection method. However, since 13 people stated that they do not use internet or mobile banking, the analyzes were carried out on the answers of 394 participants. A correlation analysis was conducted to reveal whether the innovativeness level of consumers is related to their trust in chatbot applications. The research results show that there is no significant relationship between the "competence dimension" (r=0.06; p<0,01) and "benevolence dimension" (r= 0.06; p<0,01) of consumer trust towards chatbot applications and consumer innovativeness; however, study revealed that there is a significant relationship between the "integrity dimension" (r=0.17; p<0,01) of trust and consumer innovativeness.Publication Görsel İletişim ve Renklerin Aktardıkları(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002) Zeybek, Işıl; 141147Publication Haber İçeriklerinin Sunumunda Podcast Yayıncılığı(Deniz Yengin, 2022) Kürkçü, Duygu Dumanlı; Yıldız, Göktürk; KOÇ, REZALİletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler birçok alanda olduğu gibi habercilik alanında da radikal değişiklikleri beraberinde getirmiştir. İçinde bulunduğumuz dijital çağda habercilik pratikleri, habercilik türleri, vatandaşların haber tüketim alışkanlıkları ve tercihleri de hızla değişmektedir. Günümüzde iletişim teknolojilerinin alternatif bir dijital habercilik türü olarak ortaya koyduğu podcast yayınları giderek yaygınlaşmaktadır. Çalışmada podcast yayıncılığın doğasını, haberciliğe olan katkılarını, haber mecrası olarak etkinliğini, Türkiye’de gazeteciler ve haber platformları tarafından yapılan podcast haberciliğin yansımalarını incelemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma kapsamında haber takipçilerinin en çok dinlediği MedyaScope, Kısa Dalga, Ünsal Ünlü ve Nevşin Mengü tarafından hazırlanan podcastler 1 Haziran ila 30 Haziran 2022 tarihleri arasında kategorisel sınıflandırma ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre gazeteciler tarafından hazırlanan podcast programlarının medya platformları tarafından yayınlanan podcast programlarına göre yayın süresi bakımından daha uzun olduğu ve kategori bakımından ülke gündemine ilişkin gelişmeleri daha fazla konu aldığı belirlenmiştir. Türkiye’de medya platformları tarafından üretilen podcast yayınlarının podcast haberciliğine özel olarak üretilmeden ilgili platformun radyo içeriği ya da YouTube içeriğinden türetildiği belirlenmiştir. Bu bağlamda ülkemizde podcast yayınlarının nitelik açısından yetersiz olduğu görülmektedir. Ancak gazeteciler tarafından hazırlanan podcast yayınlarının birincil kaynak içerik kullanılarak ilgili mecraya özel üretilmesi ve bu türden podcast yayınların artması podcast haberciliğin geleceği açısından umut vericidir.Publication İletişim Çalışmalarının Girişimicilikteki Rolü ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Kavramına Bakışı Üzerine Bir Araştırma(2019-04) Koçak, Sevinç; 47434Girişimcilik kavramının günümüzde popüler olmasının altyapısındaki koşulların değerlendirilmesi gereği, özellikle iletişim ortamlarının gelişmesiyle doğru orantılı olarak daha anlamlı ve etkili olmuştur. Çünkü girişimcilik bir yönüyle dijital ortamlarda yapılan yaratıcı fikir ve uygulamalar olarak ele alınırken, gerçekte girişimcilik ekosistemi geniş kapsamlı ve sektörler üzeri geleceğe yön veren uygulama ve sistemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda, girişimciliğin kavram olarak irdelenmesi ve girişimciliği yaratan koşulların açıklanmasıyla beraber, üniversite öğrencilerinin girişimcilik ve iletişim çalışmaları etkileşimine bakışlarının incelenmesi, gelecek ekonomik sistemlerde girişimciliğin ne şekilde değerlendirmesi gerektiğine de bir öngörü teşkil edecektir diyebiliriz.Publication İletişimde piktogram kullanımının önemi ve bedensel engelli piktogramına ilişkin uygulamalar(Es Yayınları, 2013) Kınay, Ömürİnsan hakları konusunda gerçekleşen gelişmeler İkinci Dünya Savaşı sonrası uygarlığın gelişimiyle başlamış, takip eden süreçte engellilerin fark edilebilmesine yönelik; ekonomik, sosyal, politik ve kültürel çalışmalar oluşturulmaya çalışılmıştır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) verilerine göre, Dünya nüfusunun %12’sini engellilerin oluşturduğu söylenmektedir. Engelli bireyler ve yakınları da bu istatistiğin içine katıldığında, sayının yaklaşık 2 milyara yakın olduğu tahmin edilmektedir, bu da azımsanmayacak bir azınlık durumunu bizlere göstermektedir. Anayasa’nın 10. Maddesi’nde açıkça belirtildiği gibi “Herkes dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir”. Yine Anayasa’nın 61. Maddesi’nde “devlet harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleriyle, malul ve gazileri korur ve toplumda kendilerine yaraşır bir yaşam düzeyi sağlar. Devlet sakatların (yasada dahi engelliler sakat olarak anılmışlardır) korunmalarını ve toplum hayatına intibaklarını sağlayıcı tedbirleri almaktadır”. Yapılan araştırmalar sırasında, Anayasa’nın engellileri kapsayan 61. maddesi de dahil olmak üzere pek çok kaynakta “sakat”, “özürlü” gibi pek çok tanımlamaya yer verildiği görülmektedir. Bu çalışmada “engelli” terimi kullanılacaktır ve gerekçeleri metin içerisinde ayrıntılı bir biçimde açıklanmaktadır. Çalışmada, literatür taraması ve örneklem yöntemleriyle, Türkiye (İstanbul), Almanya (Berlin) ve İngiltere (Londra)’deki bedensel engelli grubuna bağlı tekerlekli sandalye kullanıcılarına yönelik piktogramlar (resimsel yazı) incelenecektir. Piktogramların ülkeler arasındaki kullanım yoğunluklarında gözlemlenen farklar ortaya konulacak; iletişimin ve piktogram kullanımındaki yaygınlığın önemi vurgulanacak; özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde engellilerin yaşamını kolaylaştıracak, kamusal alanda onları yönlendirecek, fiziki çevreye, bilgiye ulaşım gibi sosyal destekleri sağlamaya yönelik tasarlanmış piktogramların azlığı nedeniyle, engellilerin yaşamında oluşan zorluklara değinilecektir. Bu bağlamda İngiltere ile Almanya’da piktogram kullanımının bedensel engelli grubuna bağlı tekerlekli sandalye kullanıcılarının, sosyal hayatta Türkiye’ye göre etkin bir biçimde yer alması üzerindeki rolünün ne olduğu incelenecektir.Publication İnternet Mucizesi Olarak Yaşam Alanı Bulan Sanal Benliklerin Önlenemez Yükselişi(Anahtar Yayınları, 2012) Zeybek, Işıl; 141147Publication Kavram ve Kuramlarıyla Marshall Mcluhan’a Bakış: Günümüzün Egemen Medya Araçları Ekseninde Bir Değerlendirme(2019-01) Çelik Varol, Merve; Varol, Erdem; 239473Bireysel toplumda bir kitle düşünürü, McLuhan, tipografik teknolojinin batı toplumlarındaki düşünsel değişimi nasıl etkilediğini tanımlamaya çalışmıştır. “Elektronik medya” olarak tanımlanan kavramın çıkış noktasını tartışmaya açan McLuhan, düşünsel süreçlerde veya yeni teknolojinin başlangıcında meydana gelen kültürel değişimlerin kavranmasında önemli hale gelen tarihsel akımları nasıl değerlendirdiğini ele alınmıştır. Gutenberg’in matbaayı bulmasıyla birlikte toplumda bazı değişimlerin söz konusu olduğunu savunan McLuhan, dünyanın sözlü kültürden yazılı kültüre doğru evrim gösterdiğini haber medyasının da aynı durumda yazılı kültürden elektronik kültüre evrildiğini savunmuştur. Çalışmalarında hem kendi görüşlerine hem de diğer görüşlere yer veren McLuhan, ortaya yeni karma bir düşünce ortaya koymuştur. Gutenberg Galaksisi’nde belirttiği üzere mekanik teknolojinin, matbaada harflerin kağıda basılmasından günümüze nasıl geldiğinden bahsetmiştir. Çalışmada; McLuhan ve günümüzde hala etkili olan kavram ve kuramları literatür taraması sonucu yeniden incelenmiş, geleneksel ve yeni nesil kitle iletişim araçlarıyla birlikte günümüz için oldukça yaygın kullanılan yeni medya araçları dahilinde güncel değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca, Marshall McLuhan’ın teknoloji ve medya eleştirileri yeniden tartışılarak, yeni medya teknolojileri ekseninde bir değerlendirme yapılmıştır. Betimleyici araştırma yöntemi kullanılarak McLuhan’ın “tetrad” kavramı yeni medya ve yeni nesil kitle iletişim araçları bağlamında değerlendirilmiştir. Çalışma, McLuhan ve ürettiği teoriler ile birlikte Türkçe’de var olan sınırlı kaynağa katkı yapmayı amaçlamaktadır.Publication Kişilerarası İletişimde Uzam (Mekan) Dilinde " Öteki" Kavramı(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01) Zeybek, Işıl; 141147Yaşamımızın her anini çevreleyen imge (imaj) olgusu kendini her alanda etkin bir biçimde göstermektedir. Bu bağlamda, olumlu imge yaratımı söz konusu olduğunda üzerinde çok da fazla durulmayan uzam dili önemli bir işlev üstlenmektedir. Kişilerin rol ve konumları hakkında bilgi veren uzam dili ayni zamanda "öteki" kavramıyla bağıntılı olarak bireylerin yasam evreni çerçevesinde değer nesnelerini, ekinsel anlayışlarını, ruhsal durumlarını da açıkça ortaya koymaktadır. Image eoneept whieh can be seen in every moment of our lives shows its effeet in every field effeetively. In this eontext, when it eomes to positive image ereation, the language of the plaees whieh is not emphasized before, undertakes an important task. The language of the plaees that gives information about the roles and positions of people also states thier moods and euItural understandings and values in their life environment in related with the 'other' eoneept.Publication Kitle kültürü örneği olarak çarşı grubu(Köprü Kitapları, 2014) Kınay, ÖmürÖzgürlük, zorlama yokluğudur ve kendisinden kurtulduğumuz ne kadar çok sayıda zorlama varsa o kadar çok sayıda özgürlük, serbestlik olacaktır. Fizikte serbest düşüş yapan bir cisimden söz edilirken; siyasette hükümetin otoritesi karşısında bir bağımsızlık alanını varsayan toplanma özgürlüğünden, dernek kurma özgürlüğünden söz edilmektedir. (Tülin, 2002:149) Bilimsel bilgi, özgürlük ve özerkliğin öncü kavramları olarak sayılan modernizmle birlikte; kimlik bağlamında ‘bireysellik’ kutsallaştırılmakta, toplumsal yaşantının merkezine birey kendini almaktadır. Modern yaşamın dayatmalarıyla toplumsal iş bölümünün ve rollerin giderek arttığı modern toplumlarda kimlik çoklu ve hareketli bir yapıya bürünmektedir. (Karaduman, 22/08/2013). Birey özgür olmanın peşindedir. Ancak, bir yere ait olma hissi de ağır basmaktadır. Özellikle de diğerleriyle aynı ortak noktalarda birleşiyorsa bu durum bireyi gruba daha da bağlamaktadır. İçinde yaşadığı sosyal ortamlarda birey; neyi, ne zaman ve nasıl yapacağını bildiren ve onaylanan durumlara ihtiyaç duymakta ve bunlara uyan tutum ve davranışlar sergilemektedir. Toplumun sosyal onayını alan birey; ait olduğu alanda kendini güçlü, güvende, mutlu ve huzurlu hissetmektedir. Bu bağlamda bireylerin oluşturdukları topluluklar günümüzde önem kazanmaktadır. Bireyin içinde bulunduğu bu toplulukta sergilediği kimliğin temel bileşenlerinden biri olan aidiyet duygusu, biz’in tanımlanmasındaki ortak noktaları belirlemekteyken, diğer yandan biz’im dışımızdakileri yani ötekiler’i de belirlemektedir. Bu topluluklar; üretmiş oldukları fikir ve görüşlerle kendini yaşadığı döneme göre yenileyerek bireyleri yönlendirebilmektedir. Bu güç oluşturduğu yaklaşımlarla ortaya çıkardığı kültür doğrultusunda kitleleri etkileyebilmektedir. Bu noktada ise kitle kültürü olgusu dikkat çekmektedir.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »