İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6821
Browse
Browsing İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts by Title
Now showing 1 - 20 of 82
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access A General Outlook of Conjugal Union And Marriege In Turkey In The Context Of Popular Culture New Media(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2011-07) Yıldız, Öykü Ezgi; Denençli, Ceyda; Deneçli, Sevda; TR40329In our time, in which social lifeturnes spiritual values into a market, local standards of judgement, human relations and conjugal union has been influenced by this change, also. In our time, conjugal union, which is still seen as a taboo in Turkish society, has become a market with the influence of popular culture. Conjugal union, which has the characteristics of a social institution in our ime, benefits from the opportunities of technology in direct proportion to globalization and new technological developments, while trying to preserve its traditional features at the same time. In this transformation process, various media organs, socialization agents on media tools such as marriage websites play a significant role. In this study, the process of how conjugal union, which is shaped by the direct influence of popular culture, goes through a change in the direction of global market mentality will be discussed and a research will be made on the basis of social media agents.Publication Metadata only Adalet ve Rüya(2007) Zeybek, Işıl; Torun, Hale; 141147; 110647Publication Metadata only An Analysis of Aestheticizing the Ugly and the Pornographic in Contemporary Art: Jan Saudek’s Approach to Photography(Babeş-Bolyai University, Cluj, Romania., 2015-05-28) Akova, Duygu Nazlı; 107425Publication Metadata only Anı Yakalayan Postmodern Pazarlama Örneği: Gerçek Zamanlı Pazarlama(Kriter Yayınevi, 2020) Çelik Varol, Merve; Varol, Erdem; Ekin, VolkanÜretim ve tüketim dengesinin sürekli değiştiği günümüzde özellikle teknolojik gelişmeler pazarlama stratejilerinin de hızla değişmesine neden olmaktadır. Reklamın en bilinen özelliklerinden biri ürünü tanıtmak kadar akılda kalmasını da sağlamaktır. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine; anlık olaylar, önemli günler, dijital medya aracılığı ile tüketiciye ürünlerin tanıtılması açısından önemli bir strateji olduğu bilinmektedir. Önemli, dikkat çekici bir olay ile pazarlanmak istenen ürünün eşleştirilmesi hem dikkat çekmek hem de ürünün tüketicilerin zihninde yer etmesi açısından sıklıkla kullanılan bir strateji olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle dijital uygulamalarda ve yeni medya örneklerinde üretilen ve anı yakalayan reklam bazlı içeriklere gerçek zamanlı pazarlama adı verilmektedir. Dijital teknolojilerin hızlı geri bildirim özelliği sayesinde gerçek zamanlı pazarlama hem markalar hem de tüketiciler açısından postmodern pazarlama iletişimi açısından oldukça farkındalık yaratmaktadır.Publication Metadata only Appropriation in the Art of Photography in Postmodern Age(University of Gdansk, Krakow, Poland, 2016-10-20) Akova, Duygu Nazlı; 107425Publication Metadata only Bir Aşk Söyleminde Görüntüyü Okumak Aşk Tesadüfleri Sever(2014-05) Işıklar, Gülnur; 284735Publication Open Access Bireyin Söylem Kalitesinin Toplumsal Yaşama Yansımaları Kavramsal Bir Bakış(YAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-12) Zeybek, Işıl; 141147The lives of individuals have been affected both positively and negatively by the rapidly growing technological environment. Despite the fact that technological novelties render communication effortless, it also prevents socialization, masking alienations and loneliness with ‘sharing’. This alienation and loneliness brings about certain problems to the surface, such as the incapability of individuals to express themselves in a coherent manner. In this context, this study will question the discourses of interpersonal relationships in communal living.Publication Metadata only Çağın Vebası Sosyal Medya Bağımlılığı(Palome Yayınları, 2015) Zeybek, Işıl; 141147Publication Metadata only Colour as Cultural Indicators During Ottoman Period(Proceedings of the Interium Meeting of The International Colour Association AIC, 2006-12-24) Küçükerdoğan, Rengin; Küçükerdoğan, Bülent; Zeybek, Işıl; 8718; 141147Publication Metadata only Değişik Bir İletişim Dizgesi Chat Dili(2002) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access Digital Media Strategies of Luxury Brands(2012-03) Zeybek, Işıl; Ekin, Volkan; TR141147Institutions that provide products and services and that show activity in all areas, not only are agents of change but also lead the race in novelties under the wind of change in a rapidly digitalizing world. In this sense, digital spaces are “new channels” where access to products and services is faster, thus facilitating the lives of individuals. These digital spaces are used especially by brand owners, where, though their specific strategies of digital marketing, they are able to reach consumers. This study will concentrate on brands that connote meanings of “luxury” and see what kind strategies they use in digital spaces. These strategies no doubt differ from other brands, which use more “daily” and “common” methods of marketing. Marketers need to orient consumers in a particular manner in order to them to purchase luxury items online. In this context, this study will look at the relationship between luxury brands and their target audience in the internet based new economic platform, and how products associated with “luxury” are focused on “value” on the internet. An example will be taken and will be analyzed with a semiological method of analysis, where the influence of the strategies of luxury brands on the attitude of consumers will be evaluated.Publication Metadata only Dijital İletişim Ortamları ve Kamusal Alan(2018-03) Işıklar, Gülnur; 284735Publication Open Access Dijitalde Duygu Dili: Emojilerin Sihirli Dünyası(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2018-03) Zeybek, Işıl; 141147Dijital iletişim bağlamında internetin sosyal yaşama etkilerini ve dönüşen dünyada kamusal alan kavramını incelediğimiz bu çalışmamızda, internet ortamları ve yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkışı, üretimi ve toplumsal ilişkilerdeki rolü ve sınırlılıklarını araştırmaya çalıştık. Bu bağlamda söyleyebileceğimiz, İnternet galaktik bir ağ olarak yeni medyanın en önemli kitle iletişim aracıdır. İnternet ortamları bu galaktik ağda oluşan sonsuz- sınırsız bir uzamdır. Bir başka deyişle internet geleneksel tanımda var olan mekân kavramının dışında, uzam boyutundadır. Sosyal medya kullanıcıları bu galaktik ağa katılan katılımcılar olarak düşünüldüğünde galaktik ağda bulunan gerçek ya da sanal kişi kurum ya da kuruluşlar ise bu ortamın kamuoyunu oluşturmaktadır.Publication Open Access Dijitalleşen Kültür Ya Da Kültürün Dijitalleşmesi: Dijital Kültür Kavramı(Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 2022) KOÇ, REZALKültür, kendini iletişim yoluyla var etmektedir. Toplumdaki iletişim biçimlerinin teknoloji temelli değişimi, kültürün de yeniden ele alınması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bugün internet ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin yarattığı, özellikle de bilgisayarların ve internetin bireylerin yaşamına nüfuz etmesiyle başlayan değişim, yeni bir kültür süreci olarak görülmekte ve “dijital kültür” kavramıyla ifade edilmektedir. Dijital kültür; siber kültür, elektronik kültür, internet kültürü, sanal kültür, enformasyon kültürü gibi çok farklı isimlerle anılsa da teknolojinin bireylerin duygu ve düşüncelerini, iletişim ve etkileşim kurma biçimlerini, değer yargılarını ve tüm bunların toplamı olan kültürü önemli ölçüde şekillendirdiği fikrini tanımlayan bir kavramdır. Günümüz dijital iletişim araştırmalarının çok büyük kısmı bu temel yaklaşım üzerinden özellikle bireyin mevcut durumdaki konumuna, rollerine, değerlerine, algı ve tutumlarına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşmenin geleneksel kültürü kullanarak onu yeniden mi yarattığını yoksa dijital kültür dediğimiz şeyin başlı başına yeni bir kültür alanı mı olduğunu tartışmaya açmak, öte yandan dijitalleşmenin etkisiyle bireylerin ve kültürün uğradığı dönüşümü ortaya koymaktır.Publication Metadata only Dildeki Ayrımcılığın Farkına Varmak(HBT Yayıncılık, 2018) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access Dili Yozlaştıran Televizyon(Ütopya Yayınları, 2009) Zeybek, Işıl; Şengürbüz, Neslihan; 141147Publication Open Access “Dilinizden Utanmayın” Reklam Kampanyasının Göstergebilimsel Açıdan Çözümlemesi(The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 2011) Küçükerdoğan, Rengin; TR8718İnsan konuşan ve düşünen bir varlık olarak, bir başka deyişle doğası gereği duygu ve düşüncelerine dil aracılığıyla aktarır. Bu durumda kullanılan dil ve kullanım biçimi ne kadar etkiliyse kurulan iletişim de o denli güçlü ve etkili olacaktır hiç kuşkusuz. Dildeki herhangi bir bozukluk ya da düzensizlik iletişim engelleyerek, belki de ulusu ve halkı onarılmaz yaralar ve açmazlara sürükleyecektir. Bunun nedeni, “küçük bir köy” e dönüşen dünyamızda, çeşitli dış etkenler sonucunda birçok yabancı ögenin her dilde hemen hemen, girerek yerleşmesidir. İşte bu bağlamda, hiçbir dil tümüyle arı, temiz ve yalnız kendi öz kaynağından gelen ögelerle dolu değildir. Ulusların birbiriyle kültürel, toplumsal, siyasal ve sanatsal düzlemlerdeki alışverişleri ve etkileşimleri, dile giren bu yabancı ögelerin ayırdına varılmaksızın, kimileyin bilinçsizce o ulusun insanları tarafından benimsenir ve kullanılagelir. Toplum, bu ögelerin anadillerinde etkili olmaya başladığını anlamaz. Bu noktadan yola çıkarak çalışmada; Reklam Yaratıcıları Derneği’nin “Dilinizden Utanmayın” reklam kampanyasının çözümlemesi yapılarak iletilerde halkın ve reklamcıların türkçe konusunda dikkatlerinin hangi gösregelerden yararlanılarak çekildiği üzerinde durulmaya çalışılmaktadır. Benimsenen göstergebilim temelli çözümleme yöntemi ile öncelikle kampanya görsellerinde en belirgin olanları ele alınacaktır. Ancak görsel metnin ve anlamlandırma boyutunun daha ayrıntılı incelenmesi amacıyla hem görsel hem de dilsel göstergeler edimsel, anlambilimsel ve sözlükbilimsel düzlemler göz önünde bulundurularak ele alınacaktır.Publication Open Access Dizi Karekterlerinin Reklamlarda Kullanılmasının Semiyolojik Çözümlemesi: Mimesis ve Freudyen Yaklaşım Etkileşimi(Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020) KOÇAK, SEVİNÇ; Tüplek, SemraReklamlar bir ürünün veya markanın hedef kitlelerine tanıtılması ve çeşitli pazarlama çalışmalarının iletilmesi için günümüzde çok farklı yöntemlerle kullanılan, zaman ve yer satın alınması ve ücretinin ödenmesi suretiyle işleyen bir iletişim yöntemidir. Basılı, görsel, işitsel ve dijital medya kanallarında farklı pek çok yöntemle, mesajlarını hedef kitlelerine iletmeye çalışan markalar ve ürünler, binlerce mesaj arasından sıyrılıp, istedikleri etkiyi yaratabilmek için birçok uygulamayı kullanmak durumundadırlar. Reklam filmlerinde ünlü ve topluma liderlik edebilecek kişilerin, sanatçıların, tanınmış kişilerin, sevilen kişilerin kullanılması bilinen ve sıkça uygulanan bir yöntemdir. Böylece marka veya ürünü tüketicisine sevdirmek ve “sevdiğiniz kişi de bu ürünü kullanmaktadır, siz de kullanın” yönlendirmesi yapılmaktadır. Çoğunlukla bu kişiler gerçekte de toplumsal hayat içerisinde rastladığımız, gerçek ve bilinen kişiliklerdir. Reklam filmlerinde sevilen dizi veya film karakterlerinin kullanılması ise son on yılda karşımıza daha sık çıkan bir yöntemdir. Film karakterlerinin reklamlarda gerçek kişi imiş gibi kullanılmasının alt yapısında psikolojik ve sosyolojik olarak etkiler vardır. Bu çalışmada psikanalist Sigmund Freud’un id, ego ve süperego kavramları ile “taklit” olarak ele alınan “mimesis” kavramı çerçevesinde reklam filmlerinde dizi karakterlerinin kullanılmasının hedef kitlelerdeki olası etkileri irdelenmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda, üç dizi karakterinin oynadığı reklamlar Seiler’in adımlarıyla film çözümlenmesi yöntemi kullanılarak çözümleme yapılmaktadır. Sonuçta, reklam filmlerinin sanal gerçek gibi gösterilen dizi karakterleri kullanılarak ürün ve markaların yaratmak istedikleri algının hedef kitlelere iletilmesindeki amaç, Freudyen bir bakış açısıyla ortaya konulmaya çalışılmaktadır.Publication Metadata only Duvarın Dijitale Dönüşümü: Kadiköy Belediyesi’nin Grafiti İletileri(2017-06-02) Kınay, Ömür; Çakar Bikiç, Nagihan; 229483Sanayi Devrimi ile birlikte 19.yüzyılda kentler, yoğun nüfus, çarpık kentleşme, hava kirliliği, alt yapı yetersizliği gibi sorunlarla karşılaştılar, bu sorunların çözümüne yönelik arayışlar ve çabalar, Avrupa belediyeciliğini ortaya çıkardı. Tanzimat Dönemi’yle birlikte batı modeli belediyecilik anlayışı İstanbul’da uygulanmaya konulmuştur. Türkiye’deki belediyecilik anlayışının daha çok çevre temizliği adına çalışmalar yürüttüğü görülse de ortak bir yaşam için proje üreten belediyeler de bulunmaktadır. Çoğunlukla kamusal alanda yer alan bir duvar ya da yüzeye çizilmiş, kazınmış veya püskürtülmüş yazı ve çizimler olarak tanımlanan “grafiti”, yerel yönetimler ile bağdaştırılamayan bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. İstanbul ili Kadıköy ilçesinde son dönemlerde kamusal alanlarda, kafelerin duvarlarında, binalarda, trafo kaplamalarında, çöp kamyonlarında vb. pek çok yüzeyde halk, grafitiler ile çeşitli iletilere maruz kalmaktadır. Kadıköy Belediye’si kendi binasına yaptırdığı “mural”larla Türkiye’de grafiti yüzeyine sahip ilk kamu binası olma özelliğini taşımaktadır. Bu bağlamda, Kadıköy Belediyesi yarattığı grafitilerle diğer alanlardaki grafitilere benzer bir şekilde hedef kitlesine toplumsal mesajlar iletmektedir. Sürekli değişen, toplumsal hareketlerin etkilediği, teknolojinin çevrelediği günümüz yerel yönetiminde Kadıköy Belediyesi kamusal alanlara yenilikçi tasarım yaklaşımı oluşturmak üzere yaptığı çalışmalar kapsamında sokaklara kimlik ve renk kazandırırken; kamusal alanları ilgi çekici hale getirmekte, kentte yeni yaşam alanları oluşturmakta ve iletisini aktivizmle birleştirmektedir. Bu çerçevede, çalışmada grafitinin kent dokusundaki yeri ve yerel yönetimlerce dijital ortama taşınması, Kadıköy Belediyesi’nin Instagram sayfasından seçilen “grafiti”li örnekler ile göstergebilimsel çözümleme yöntemiyle analiz edilecektir.Publication Metadata only Duyguların Dili Dijital Mecrada Emoji Kullanımı(HBT Yayıncılık, 2018) Zeybek, Işıl; 141147