İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6821
Browse
Browsing İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 82
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Televizyonda Sponsorluk Destekleme Etkinlikleri ve RTÜK Yasası(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2002) Zeybek, Işıl; 141147Publication Metadata only Görsel İletişim ve Renklerin Aktardıkları(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002) Zeybek, Işıl; 141147Publication Metadata only Değişik Bir İletişim Dizgesi Chat Dili(2002) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access Yönetişimde Etkili İletişim(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2004-04) Zeybek, Işıl; 141147Yönetişim kavramını son zamanlarda sıkça duymaya, okumaya alıştık. Ancak hala kavramın içeriğinin ne olduğunu çok açık bir biçimde bilmiyoruz, bilemiyoruz. Siyasal Ekonomik alanlarda ve örgüt iletişimi çerçevesinde yönetsel bağlamda karşımıza çıkan bu eylemi öncelikli olarak sözlükbilimse açıdan irdeleyerek sözcüğün köken sel yapısını irdelemeye çalıştık. Ayrıca yönetişim uygulamalarında iletişimin yerini ve önemini belirlemeyi amaçlayarak, yaşamımızdaki bu iki etkin ve etkili eylemin birbirlerini nasıl beslediklerini ve nasıl işlevsellik bulgulamaktı hedefimiz. Bu amaç çerçevesinde de, yönetişimin uygulanmasında araç niteliğiyle kullanılmaya başlanan ve iletişim şemsiyesi altında yer alan etkili iletişim, internet ve sponsorluk gibi kavram ve teknikler aracılığıyla katılımcılığın, saydamlığın, açıklığın, hesap verilebilirliğin ne biçimde gerçekleştiğini bulgulamaya giriştik.Publication Open Access Kişilerarası İletişimde Uzam (Mekan) Dilinde " Öteki" Kavramı(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01) Zeybek, Işıl; 141147Yaşamımızın her anini çevreleyen imge (imaj) olgusu kendini her alanda etkin bir biçimde göstermektedir. Bu bağlamda, olumlu imge yaratımı söz konusu olduğunda üzerinde çok da fazla durulmayan uzam dili önemli bir işlev üstlenmektedir. Kişilerin rol ve konumları hakkında bilgi veren uzam dili ayni zamanda "öteki" kavramıyla bağıntılı olarak bireylerin yasam evreni çerçevesinde değer nesnelerini, ekinsel anlayışlarını, ruhsal durumlarını da açıkça ortaya koymaktadır. Image eoneept whieh can be seen in every moment of our lives shows its effeet in every field effeetively. In this eontext, when it eomes to positive image ereation, the language of the plaees whieh is not emphasized before, undertakes an important task. The language of the plaees that gives information about the roles and positions of people also states thier moods and euItural understandings and values in their life environment in related with the 'other' eoneept.Publication Metadata only Colour as Cultural Indicators During Ottoman Period(Proceedings of the Interium Meeting of The International Colour Association AIC, 2006-12-24) Küçükerdoğan, Rengin; Küçükerdoğan, Bülent; Zeybek, Işıl; 8718; 141147Publication Metadata only Adalet ve Rüya(2007) Zeybek, Işıl; Torun, Hale; 141147; 110647Publication Open Access Savaş ve İletişim Gengüdümlerinde Biçimsel Bakışımlılık(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03) Zeybek, Işıl; Özgül, Ruken; TR141147; TR28343Geçmişten günümüze doğanın gereği ve doğalarının gereği; hayvanların, insanların, ülkelerin, firmaların, yaşamlarını sürdürmek, giderek büyümek, sınırlarını genişleterek güçlerini artırmak amacıyla 'öteki' ya da 'ötekilerini' kendi etkilerinin altına alma, yok etme, kendine katma, çabalarının olduğu gözardı edilemeyecek bir gerçektir. Bu bağlamda, İngiltere'nin 28 Ocak 1915'te Osmanlı'ya savaş kararı almasının altında yatan sebebin Boğazlardan geçilebilirse, kazanılacak olan başarının tüm Müslüman sömürgelerini sindireceği, güneyde sömürge devletlerini rahatsız eden hiçbir şey yaşanmayacağı düşüncesi olarak görürüz. Bu konuda Fransa İngiltere'yi yalnız bırakmamıştı. Toplumbilim, ruhbilim, hukuk, eğitim ve savaş gibi aklımıza gelebilecek her konuda geçmişten günümüze dek süreçte bizi yönlendiren maddi, manevi yaptırımlarla kurallar; özelinde tüzel/özel kişilerin davranışlarını karşılarındakilere göre biçimlendirir ya da kendilerinin biçimlendirmelerini sağlarlar. Günümüzden binlerce yıl önce yaşamış olan Çinli filozof Sun Tzu, yazdığı '' Savaş Sanatı '' adlı yapıtıyla, geçmişten günümüze tüm planlama ve gengüdüm uzmanlarının yanında komutanlara da; rakiplerine, öteki tarafa, düşmana göre strateji Gengüdüm geliştirme ve izleme açısından yol gösterici olmuştur.Publication Metadata only Toplum, Töre ve Öteki(2007-05-02) Zeybek, Işıl; 141147Publication Metadata only Duygusal Zeka ve Siyasal Söylem Çözümleme Örneği(2007-05-07) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access Moda Dergilerinden Moda Ansiklopedisine, Roland Barthes'in Yazılı Göstergelerinden Görüntü Göstergelere İşlevsel Bakış(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06) Zeybek, Işıl; TR141147Gerek görse,l gerek dilsel göstergelerin tek başına hiçbir anlam aktarmadıkları ancak kullanıldıkları zamana, bağlama, uzama ve kültürlere göre değişkenlik gösterdikleri ve belli bir dizge içerisinde anlam kazandıkları bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda, bu çalışmanın temel izleğini, görsel ve dilsel göstergeleri içinde barındıran modaya, moda kuramlarına, modaevlerine ve tasarımcılara ilişkin ayrıntılı bir biçimde derlenmiş bilgiler aktaran ‘’XX.Yüzyıl Moda Sözlüğü’’ nün üstlendiği işlevlerin bulgulanmasının, moda dizgesinin nasıl biçimlendiğinin ve toplumsal yaşam içerisinde nasıl konumlandığının belirlenmesi oluşturmaktadır.Publication Metadata only Festivals of Colours: Ottoman miniature(Midterm Meeting of the International Color Association, Zhejiang University, 2007-07-12) Zeybek, Işıl; Küçükerdoğan, Rengin; Küçükerdoğan, Bülent; 141147; 8718Publication Open Access Dili Yozlaştıran Televizyon(Ütopya Yayınları, 2009) Zeybek, Işıl; Şengürbüz, Neslihan; 141147Publication Open Access Televizyon Programları & Reklam İletileri Örneği(Reklam Yaratıcıları Derneği, 2010) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access “Dilinizden Utanmayın” Reklam Kampanyasının Göstergebilimsel Açıdan Çözümlemesi(The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 2011) Küçükerdoğan, Rengin; TR8718İnsan konuşan ve düşünen bir varlık olarak, bir başka deyişle doğası gereği duygu ve düşüncelerine dil aracılığıyla aktarır. Bu durumda kullanılan dil ve kullanım biçimi ne kadar etkiliyse kurulan iletişim de o denli güçlü ve etkili olacaktır hiç kuşkusuz. Dildeki herhangi bir bozukluk ya da düzensizlik iletişim engelleyerek, belki de ulusu ve halkı onarılmaz yaralar ve açmazlara sürükleyecektir. Bunun nedeni, “küçük bir köy” e dönüşen dünyamızda, çeşitli dış etkenler sonucunda birçok yabancı ögenin her dilde hemen hemen, girerek yerleşmesidir. İşte bu bağlamda, hiçbir dil tümüyle arı, temiz ve yalnız kendi öz kaynağından gelen ögelerle dolu değildir. Ulusların birbiriyle kültürel, toplumsal, siyasal ve sanatsal düzlemlerdeki alışverişleri ve etkileşimleri, dile giren bu yabancı ögelerin ayırdına varılmaksızın, kimileyin bilinçsizce o ulusun insanları tarafından benimsenir ve kullanılagelir. Toplum, bu ögelerin anadillerinde etkili olmaya başladığını anlamaz. Bu noktadan yola çıkarak çalışmada; Reklam Yaratıcıları Derneği’nin “Dilinizden Utanmayın” reklam kampanyasının çözümlemesi yapılarak iletilerde halkın ve reklamcıların türkçe konusunda dikkatlerinin hangi gösregelerden yararlanılarak çekildiği üzerinde durulmaya çalışılmaktadır. Benimsenen göstergebilim temelli çözümleme yöntemi ile öncelikle kampanya görsellerinde en belirgin olanları ele alınacaktır. Ancak görsel metnin ve anlamlandırma boyutunun daha ayrıntılı incelenmesi amacıyla hem görsel hem de dilsel göstergeler edimsel, anlambilimsel ve sözlükbilimsel düzlemler göz önünde bulundurularak ele alınacaktır.Publication Metadata only Medyada Görsel İletilerde Kadın İmgesi Kullanımı(2011) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access Medyadaki Kadın Gazeteciler ve Söylemleri(İnönü Üniversitesi, 2011-05) Zeybek, Işıl; 141147Publication Open Access Vernacular Creativity and a New Media: Istockphoto(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07) Yengin, Deniz; Ekim, BernaGlobalization or McLuhan’s “Global Village” concept is increasingly getting a clearest shape. Along with globalization, communication mediums are also developing. They have the qualities of being digital, interactive, and virtual and are thus “new” mediums of communication. Due to these qualities, communication mediums are changing form and are being used by network societies. These mediums also influence individual creativity due to their interactive use. Individuals can create and share their own visual designs, especially when employing social networks. Creativity differs from person to person, as it does from region to region. In this study, visual designs created with new media will be examined and the concept of vernacular creativity will be defined and explained. The social network istockphoto will be used as an example for analysis. According to this example, this study will be delivered with qualitative and quantitative methods.Publication Open Access A General Outlook of Conjugal Union And Marriege In Turkey In The Context Of Popular Culture New Media(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2011-07) Yıldız, Öykü Ezgi; Denençli, Ceyda; Deneçli, Sevda; TR40329In our time, in which social lifeturnes spiritual values into a market, local standards of judgement, human relations and conjugal union has been influenced by this change, also. In our time, conjugal union, which is still seen as a taboo in Turkish society, has become a market with the influence of popular culture. Conjugal union, which has the characteristics of a social institution in our ime, benefits from the opportunities of technology in direct proportion to globalization and new technological developments, while trying to preserve its traditional features at the same time. In this transformation process, various media organs, socialization agents on media tools such as marriage websites play a significant role. In this study, the process of how conjugal union, which is shaped by the direct influence of popular culture, goes through a change in the direction of global market mentality will be discussed and a research will be made on the basis of social media agents.Publication Open Access The Global Advertising of a Local Brand in Terms of Analyzing the Visual Content: Turkish Airlines Globally Yours Advertising Campaign(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07) Küçükerdoğan, Rengin; Zeybek, Işıl; Ekin, Volkan; TR8718; TR141147; TR39518Globalization is a process where economic, political, social and cultural values and the build up of these values are spread beyond the national borders to the world. This way, differing social cultures and beliefs gain recognition and the relationships between countries become ubiquitous. (Mc Chesney&Wood&Foster 1999:7). During this globalization process, advertising brings together a product or a service with a cultural symbol and presents it to audiences. According to this definition then, airline transport, which is a modern, fast, and prestigious mode of transport, has been largely affected by globalization. As a result, the intensifying competitive environment has led airline companies to shift from a more local market to a more global one. Advertising is often used to create brand recognition and value and, along with this, sports marketing practices, which is a new terminology, when the cultural symbols they use meet with target audiences, a platform of communication is created. In this study, by taking sports marketing as a starting point, the communication strategies of Turkish Airlines, which has taken great steps in terms of brand recognition, and the visual and linguistic messages of their advertising campaign “Globally Yours” will be analyzed.