İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/163
Browse
Browsing İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences by Title
Now showing 1 - 20 of 66
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access A Preliminary Study on 'History' and 'Historiography' in Translation Studies(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Apak, FundagülBu araştırmada amaç, çeviribilimde 'tarih' ve 'tarih yazımı'na yönelik olarak yapılan bazı çalışmalarda 'çeviri tarihi'nin mi yoksa 'çeviri tarihi yazımı'nın mı incelendiğini sorgulamaktadır. Bu bağlamda ele alınacak çalışmaların 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı' konularına ne derece ışık tutuğunu araştıracak, yapılan karşılaştırmalarda elde edilen sonuçlardan yola çıkarak 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı'nda hangi çalışmanın yol gösterici olduğunu tespit etmeye çalışacağız. Bu tespitten hareketle oluşturulacak pilot çalışmada, 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı'nda yöntem kullanımı irdelenecektir. The aim of this study is to analyze some work in translation studies on the subjects of 'history' and 'historiography' and find out if they have questioned history of translation or historiography of translation. We will try to see how and to what extent these works shed a light on the concepts of 'history of translation' and 'historiography of translation'; and based on the results of these comparisons we will try to determine which work or works have the leading characteristics on these subjects. Building on these findings, methodology in 'history of translation' and 'historiography of translation' will be analyzed in a pilot study.Publication Open Access American Myth Trough Perspective of Turkish Newspapers; After September 11(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Gündeş, Simten; Tuncel, BerinSöylen kavramının genel tanımlarından yola çıkarak Amerikan söyleninin görünüşü 12-29 Eylül tarihleri arasında yayımlanan 6 ulusal Türk gazetesinin birinci sayfa manşetleri taranarak yapı ötesi yaklaşımla incelenmiştir. Depending on the general definitions of myth, the overall aspects of American myth have been studied through post-structural approach with respect to the headlines of 6 national Turkish newspaper issued between September 12-2009,2001.Publication Open Access Anonim Şirketlerde Vekalet Sorunu ve bu Sorunun Çözümlenmesinde Kullanılan Teknikler(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) İşeri, MügeBu çalışma, vekalet teorisinin temel prensiplerini inceleme ve anonim şirketlerde vekalet probleminin hangi biçimlerde ortaya çıktığını, bu sorunun minimize edilmesinde kullanılan yöntemleri belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır. In corporations, there are some problems and conflicts resulting from the separation of the management and ownership of the firm. This study examines the costs associated with potential conflict between parties in the firm and several actions to minimize these costs.Publication Open Access Aruz Eğitimi Üzerine Düşünceler ve Teklifler(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Pala, İskenderDivan edebiyatının gerek orta öğretim, gerekse yükseköğretim düzeyinde eğitim ve öğretiminin başlıca problemlerinden biride aruz eğitim ve öğretimi olarak görünmektedir. Aslı Arap edebiyatında iken XIII. Yüzyılda İran edebiyatı yoluyla Türk şiirine vezin olarak kabul edilen ve daha sonraki yüzyıllarda Türkçe’nin gelişim ve genişlemesinde de belirleyici etken olan aruz, şiirde âhenk ve ritim unsuru olarak bulunur.Aruz eğitiminin eskiden beri tef’ ileler ve bahirler bahirler üzerinde durularak ve Arap edebiyatının aruz terminolojisi kullanılarak yapılmış olması, son yıllardaki eğitim sistemimiz içinde sanki bir uzmanlık konusu gibi algılanmasına kapı aralamış ve eğitim aşamasında belli bir güçlüğü beraberinde getirmiştir. Bu güçlüktür ki aruzun faydasız bir uğraş gibi görülmesine ve hatta Divan şiirine yöneltilen bakış açısının olumsuz bir tavır olarak algılanmasına yol açmıştır. Oysa aruz, şiirde, ritmi oluşturan bir dış öğe olmaktan öte dizelerin gerek kulağa ve zihne kattığı âhengi, gerekse bir şairin artık tarihe mâl olan dizelerin doğru okunmasını sağlayacak doğru bir unsurdur.Bugünkü eğitim sistemimiz içinde aruz öğretiminin artık aşılması gereken bazı güçlükleri bulunmaktadır. Bu çalışmada o güçlükler üzerinde durularak öncelikle Türk eğitim sistemi içerisinde aruz eğitiminin neden ve nasıl yapılamadığı irdelenecek, sonrada eğitime katkısı sağlayacağı düşünülen teklifler dile getirilecektir.Publication Open Access Avrupa Birliği'nde, Amerika'da ve Türkiye'de Çocukların Zararlı Yayınlardan Korunması İçin Alınan Önlemler Ve Medya Okur Yazarlığı(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-05) Tekinalp, Şermin; Television entertains, informs and helps us stay connected to our commununity and the World. But haper-commercialization, violence and sex packeged as entertaintment, news bias gender discrimination and other manipulated messages explain and provide many reasons why both children and adults need media literacy. This paper is dealing with explaining the ways and means through which how pedagogical and technologial methods are deployed in order to discover how children should be protected from television’s harmful effects and what media literacy means with examples from the USA, the EU and Turkey.Televizyon bizi eğlendirir, bilgilendirir, dünya ve çevremizle bağlantı halinde olmamıza yardımcı olur. Ancak, aşırı ticarileşme, şiddet ve seksin eğlence olarak paketlenmesi, haberlerdeki önyargılar, cinsiyet ayrımcılığı ve diğer kurgulanmış mesajlar hem yetişkinlerin hem de çocukların medya okur yazarlığına niçin gereksinim duyduğunu açıklar ve nedenlerini ortaya koyar. Bu makale, ABD, AB ve Türkiye’den örneklerle, çocukların televizyonun zararlı etkilerinden nasıl korunması gerektiğini keşfetmek amacıyla pedagojik ve teknolojik yöntemlerin seferber edileceği yolları ve araçları ve medya okuryazarlığının ne anlama geldiğini açıklamaya çalışmaktadır.Publication Open Access Batı ve Öteki(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01) Kunt, Esen; Sapaz, ŞehsadeBati ve Öteki, Öteki ve Bati, Türk Modernleşmesi kökenlerini Osmanlı'da, 18.yy .Tanzimat döneminde ortaya koyan ve halen de devam eden bir süreçtir. Çizgisel zaman anlayışı üzerine inşa olan Avrupa Modernleşmesinin aksine Türk Modernleşmesi döngüsel zaman anlayışının izlerini taşır. Rasyonalite genellikle yazgının gölgesinde kalır. Türk aydınlanması nesne konumunda olan bilincin özne konumuna yükselişidir de ama yazgı ve rasyonalite hep yanyana yer alır. The West and The Other, The Other and The West, In this context Turkish Modernization Progress began in 18.th century, Tanzimat era expecially in military area, and on going process. The European Modernization, nestled in linear cyle and Turkish Modernization reflects the holistic cycle, The Most important dilernma in Turkish Enligtenment is the conmct between rationalism and fate.The Turkish Enligtenment process is the changing the stmcture of object to subject.Publication Open Access Bilgi ve Verimlilik(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Tıngöy, ÖzhanBu yazı çerçevesinde, bilgi çalışmalarının sorunları üzerinde durulmaktadır. Bilişim teknolojilerini kullanarak verimliliği artırmak için çözüm yolları sunmaktadır. Bu amaçla çeşitli stratejiler bilişim teknolojisi kullanımıyla geliştirilerek verimlilik artışı sağlama yöntemleri üzerinde durulmaktadır. This article describes the productivity problem in information work by noting that there ara large differences among individuals, and that this amplified by an increasing percentage of workers in the information work class. This article discusses methods for improving productivity in information work by organizing information work around effectiveness and efficiency strategies.Publication Open Access Birey - Toplum Karşıtlığında Ekinsel Görecelik, Değerler ve Aktörenin Filmsel Göstergesi ( "Berlin In Berlin" Örneği)(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2004-04) Gündeş, Simten; Küçükerdoğan, Rengin‘’Doğru’’ ve ‘’yanlış’’ ın evrensel bir değer mi yoksa görecelikli bir kavram mı olduğu konusu tartışılan çalışmada ‘’ekinsel görecelik’’ ve ‘’öteki’’ kavramları irdelenirken örnek olarak ‘’Berlin in Berlin’’ filminin incelemesi yapılmıştır. Bu bağlamda ‘’hukuk’’ ve ‘’aktöre’’ ikilemi üzerinde durulmuştur.Publication Open Access Body and Space : In-Between Sight and Site(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Adiloğlu, FatoşBu çalışma mimarlık ve sinema alanlarında yer alan beden-mekan ve hareket dinamikleri üzerinde duracaktır. Araştırma, mimarlık-sinema etkileşimi içerisinde, mekan ve beden ilişkisi sorgularken, Stephen Heath'in 'anlatı mekanı', Barbara Bowman'in perdeye yanısyan 'alışagelmiş' mekan ve 'anlatı vurgulayıcı' mekan kavramlarından hareket edecektir. Giuliana Bruno'nun son zamanlarda dikkat çeken bakış açısı ile algıyı optik'den çok haptik algıya yönlendiren yaklaşımına yer verilecektir. Çalışma görsel anlatımda mekan ve beden ilişkisinin sosyo-kültürel yapıyla olan bağlantısını Halit Refiğ sinemasından örnekleyerek kuracaktır. The study will explore dynamics of body in motion/emotion as exercised in architecture and cinema. The analysis as 'questions of space and body' will draw on Stephen Heath's 'narrative soace', Barbara Bowman's 'habitual' and 'acute' space conceptions and Giuliano Bruno's provocative theory dwelling on the transformation from optic to haptic space. The emerging relationships of space nad body will be exemplified and analyzed in filmic construction. Study will finally attempt to establish a connection between the nature of visuality of space-body relationship as a socio-cultural construct in the filmic constructions of Halite Refiğ.Publication Open Access Bulgaristan'daki Türk Yatırımları(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Öztürk, Serdar; Gövdere, BekirTürk yatırımcılarının yurt dışı yatırımlarında belirgin bir artış vardır. Bu çalışma, Bulgaristan'daki Türk yatırımlarını incelemektedir. Bu araştırma Sofya'da yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Bulgaristan'daki Türk yatırımları yüksek seviyelerde değildir. There is an important increase in abroad investments of Turkish investors. This study, examine Turkish investments in Bulgaria. This research made in Sofia. according to the result of research, there is not high levels of Turkish investments in Bulgaria.Publication Open Access Cumhuriyet'in İlk Yıllarında 'Öteki'nin Ressamı Olmak ve Malik Aksel(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01) Üstünipek, MehmetCumhuriyet'in ilk kuşak ressamları arasında Malik Aksel, sanatçı durusu ve sanat anlayışı ile ayrıcalıklı bir yere sahip olmuştur. Dönemin sanat birlik ve grupları çevresinde yoğunlaşan sanat ortamında hiçbir birlik ya da gruba dahil olmadan sanatını üretmiş, kendi kuşağının kalıplaşmış biçim ve içerik anlayışının dışında kalarak kendine özgü bir resim dili yaratmıştır. O; geçmiş gelecek, eski yeni, gelenek çağdaşlık çelişkilerinin yoğun yaşandığı bir dönemde kendiliğinden bir duyarlılıkla ötekinin resmini yapmış, çağdaşları yeniye, ileriye ve ideal gerçekliğe koşullanmışken o yitip gitmekte olan değerlerin, toplumun görünmeyen gerçekliğinin resimlerini yapmıştır. Onun 1939 tarihli Kale Mahallesi adli resmi ise, Türk resim sanatının belki de en erken toplumsal gerçekçi örneğidir. Malik Aksel is a representative of the first generation of painters in Republic Period. He has been a unique name among his contemporaries as a result of his artistic attitude. Although the art milieu of the period was firmly dependent on the activities of the art groups he hasn't been in one of them. He has created his own style without surrendering himself to the stereotyped stylistic and content approaches of the period. He has painted the other by himself in a period when the contradictories of past- future, old- new, traditional- contemporary was so intensive and he has painted both the disappearing values and the ignored realities of the society. His painting Kale Mahallesi is considered to be the earliest example of social realism in Turkish painting.Publication Open Access Dans Performanslarında Ülküsel Sunumun ve İzleyicide Doyumun Yakalanması Aşamasında İletişimin Önemi(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03) Akgül, Kamile PerçinSanatsal değer taşıyan, özgün yaratıcı güçle ifade bulmuş bedensel görüntülerim, sahne tasarımıyla bütünleşmesi sunumun niteliğini arttıracaktır. Bu aşamada en önemli etki, izleyicinin daha çok duyusuna ve duygusuna seslenerek sağlanabilecektir. Böylelikle izleyiciyle kurulan iletişimi güçlendirebilmek adına hem sunumda hedeflenen ülküye ulaşılmış hem de izleyicinin doyumu yakalayabilme olasılığı yükseltilmiş olacaktır.Publication Open Access Die Another Day (Başka Bir Gün Öl) Jeneriğinde Görüntü Göstergeler(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2004-04) Tarhanyan, Nayyat‘Die Another Day’ James Bond İngiliz film zincirinin bir halkasıdır. Jenerik üzerindeki incelememiz sonunda filmin iki jeneriği bulunduğu ve film sürecinde ikinci jenerikle kırılma yaratıldığıdır. Jenerikteki göstergeler yaşam/ölüm ve ateş/buz ve bunların birbiri içinde erimesidir.Publication Open Access Emotional Intelligence (EQ) In ELT/EFL Curciculum(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) Tuncay, HidayetBu makalede, Duygusal Zeka unsurlarının İngilizce Dil Öğretimi'ne uyarlaması ele alınmıştır. Dil öğretim kitaplarının yanısıra, İngilzce Dil Öğretimi'nin öğretmenler tarafından hem metodolojik hem de akademik olarak sıkı bir şekilde takip edilmesi gereken bazı özellikleri de mevcuttur. Duygusal Zeka, belli bir oranda öğrencilerimizin duygusal gelişimlerini, geliştirdikleri öğrenme alışkanlıkları ve stratejilerini öğrenme aşamasında yönlendirmemize yardımcı olabilmektedir. Yabancı dil öğretmenleri, kitap yazarları ve program tasarımcıları olarak bizler, öğrencilerimize İngilizce Dil Öğretimi'nde gerekli olan dilbilim becerilerini kazandırmaktan birinci derecede sorumluyuz. Ayrıca Duygusal Zeka, hem öğretmenin hem de dil öğrenen kişilerin duygusal konumlarını anlamada önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle Goleman'ın (1995) ileri sürdürdüğü, kendi-farkındalık, kendini-kontrol, motivasyon, kendini başkalarının yerine koyma, sosyal beceriler gibi unsurlar öğrenci öğretmen ikili iletişiminde bizim için önemli bir yol gösterici olacaktır. Öte yandan Duygusal Zeka, öğrenci öğretmen iletişimini düzenlemede ve Hedef Dil'i endişeden uzak, ürkütücü olmayan ve motive edici bir atmosferde sunmada da önemli bir rol oynayacaktır. This paper discusses the implementation of Emotional Intelligence (EQ) constructs (Goleman,1995) in ELT curriculum. Along with textbook designs, teaching in ELT itself has some priorities that should be followed strictly by teachers both methodologically and academically. To some extend, EQ may help us how to navigate our students emotional feelings, learning habits and strategies developed by themselves while learning takes place. We, as non-native teachers, textbook designers and curriculum developers are all responsible for furnishing our students with neccessary linguistic skills in ELT. Besides, EQ will play an important role on both learners and teachers emotional state of being. So Goleman's (1995) Constructs -self- awareness, self-regulation, motivation, empathy, social skills - will be a guide for us to understand teachers and learners interaction. EQ, however, is also the core point as for how to regulate teacher-learner interactions and presenting Target Language (TL) in an unthreatening, excitement-free, motivating atmosphere.Publication Open Access German Foreign Policy After Unification 'Normality' or 'Assertiveness?'(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) Kaiser, BiancaBu çalışma, Almanya'nın 1990 yılında birleşmesinden sonra 'normal' mi yoksa 'iddialı' bir dış politika mı izlediğini incelemektedir. Bu amaçla, savaş sonrası dönemden 1989'a kadar geçen süre içinde Alman dış politikasını belirleyen prensiplerle birleşme sonrasındaki dönemden günümüze kadarki dönemde oluşan prensipler karşılaştırılmaktadır. Alman dış politikası genellikle süreklilik gösterirken, bazı gelişmeler paradigmatic değişimlere neden olmuşlardır. Bu anlamdaki en önemli gelişme, Alman askerlerinin NATO bölgesinin dışında çalıştırılması ile ilgili olan 'bölge-dışı' tartışmasıdır. Bu makalenin ana tezi Alman dış politikasının ne normal ne de iddialı olduğudur; aksine 'yeni' bir Alman dış politikasının geliştirilmiş olduğunu yönündedir. This article discusses whether German foreign policy after unification in 1990 has become 'normal' or 'assertive'. To this end, a comparison is made between principles guiding German foreign policy during the post-war period up uıntil 1989, and the post-unification period until the present. Whereas German foreign policy has generally been characterized by continuity, some developments have produced a paradigmatic change. The most important development in this regard is the 'out of area' discussion, which refers to the deployment of Germany soldiers outside NATO territory. However, the main contention of the article is that German foreign policy has neither become 'normal' nor 'assertive', but has rather developed into something 'new'.Publication Open Access Görüntü Gösterge Renklerinin Uzam ve Zaman İçinde Okunması Çözümlemede Bir Dizi Örneği "Sıla"(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06) Barokas - Kırlar, SafiyeHer ressamın kendine özgü kullandığı renkler vardır. Kullandıkları renklerle duygularını yansıtmaya çalışırlar ve duygularını renklerle ortaya koyma biçimleriyle ışığın yardımıyla ortaya çıkar. Renk skalasında, güneşin prizmadan geçmesiyle oluşan yedi rengin her biri tek başına ya da öbür renklerle ayrı anlamlar oluşturur. Dinlerde renkleri, simge olarak kullanır ve simge olarak kullandıkları bu renklerin seçimlerinde de birbirinden ayrılırlar. Eski Türkler de renkleri, yönler için kullanmış ve her yönü tanımlarken ayrı bir renkle adlandırmışlardır. Bu çalışmada renkler aracılığıyla bir televizyon dizisinin (Sıla) batı kentiyle doğu kenti arasında; giysi, uzam ve bezemde ne tür ayrılıklar ve benzerlikler olduğu Göstergebilimsel Çözümleme yoluyla irdelenecektir.Publication Open Access Göstergeküreler, Reklam ve "Öteki" Kavramı(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01) Güz, Nükhet; Küçükerdoğan, RenginKüreselleşme sürecinde yasam biçimimizi sürekli ve hızla degiştiren, çevreleyen markaların,ürünlerin ve hizmetlerin bir yandan algılanırlığını, akılda kalıcılığını öte yandan satışı arttırmaya yönelik oluşturulan reklam iletilerinin kurgulanması aşamasında dikkat edilmesi ve özenle üzerinde durulması gereken kimi etmenlerin varlığı söz konusudur. Bu bağlamda, küresel evrende yaşam alanı bulan markaların ve ürünlerin kendilerini tanıtım sürecinde toplumlara özgü değerleri, gelenekleri, söylenleri, gözönünde bulundurarak "yerelliği ya da tam tersi küreselliği ne denli benimsediklerinin ve "öteki" kavramının bu reklam yelpazesinde ne ölçüde yer aldığı irdelenmektedir bu çalışmada. In the process of globaiiism,there are such factors to be emphasized in the editing stage of the advertisement message which is formed on one hand ,to perceive and remember the brands,products and services which change our life styles quickly and continously. In this context;in this work it is considered how much the concept "other" takes place in the advertisement range and how much these brands and products of the global world in the introduction stage of themselves adopt localism or globaiiism taking into consideration the values of society,traditions and sayings.Publication Open Access İki Popüler Mit Kahramanının Karşılaştırılması: Neo ve Battal Gazi(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03) Yıldırım, T. EmreSıradan insanın kişisel ve evrensel olana uyum sağlama çabası mit ihtiyacını ve mit kahramanını doğuran temel sebeptir. Bu araştırmada gözlemlediğimiz kahramanın sadece zamana göre değil içinde bulunduğu topluma göre de şekil değiştirdiğidir. Araştırma, incelenen filmleri birer pop-mit olarak değerlendirerek psikoloji ve mitoloji bilimlerinin ışığında inceleyecektir. Bu metot doğrultusundaki tezimiz, Hollywood'un bir anda postmodern dünyanın Hercules'i diyebileceğimiz kadar popülerleşen kahramanı The Matrix filminin Neo'su başka bir kültürel coğrafyada, mesela Türkiye'^de, başka bir isimle, mesela Battal Gazi olarak, ortaya çıktığıdır. Tıpkı, Antik Yunanlı Hercules'in Dede Korkut Destanlarında Deli Dumrul olarak veya Odysseus'un yine Dede Korkut anlatılarında Basat olarak ortaya çıkıp birinin Ölümle diğerinin Tepegöz/kyklop ile olan macerasını bu defa Yunan toplumu için değil de içinde çıktıkları Türk toplumu için tekrarlaması gibi.Publication Open Access Implementation of Emotional Intelligence (EQ) Principles İn ELT Teacher Training(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Tuncay, HidayetDuygusal zeka (DZ) son zamanlarda birçok araştırmacının önem verdiği konu haline gelmiştir. Günümüzde Duygusal Zekâ uygulaması birçok şirkette ve de eğitim sahasında personelin yetiştirilmesi maksadıyla yapılmaktadır. Bu çalışmada duygusal zekâ prensipleri İngilizce eğitiminde anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin yetiştirilmesinde takip edilecek programın hedeflerini belirlemede etken unsur olarak yer alacaktır. İngilizce öğretmenleri dil eğitim ve öğretim ortamında başarıyı sürekli kılabilmek için öğrencilerinin olduğu kadar kendi duygu ve hislerine yön verebilmelidirler. Ayrıca öğretmenler öğrencilerinin var olan his ve duygularının yardımıyla yabancı dilin becerilerini kavramada başarılı olabilmeleri için gerekli olan dilbilim becerilerini geliştirmelerine/kazanmalarına yardımcı olup, rehberlik edebilirler. Geleneksel Zekâ olaraktan bilinen zekâ kavramı bir kimsenin zekâ düzeyini belirlemede ve açıklamada günümüze dek en önemli faktör olarak kullanılmaktaydı ancak, farkına varıldı ki, tek başına zeka düzeyi belirleme verileri bir kimsenin iş yaşamındaki başarılarını açıklamaya yetmemektedir. Bu bağlamda makalede esas olarak, Duygusal Zekâ prensiplerinin ana dili İngilizce öğretmenlerinin eğitiminde ve yetiştirilmesinde nasıl kullanabileceği ve İngilizce öğretiminin yapıldığı ortamdan ne derece fayda sağlanabileceği vurgulamaktır. Farklı İngilizce öğretim seviyelerinden ve yedi ayrı -okuldan İngilizce öğretmenlerine verilen tanımlayıcı anket sonuçları değerlendirilecek ve tartışılacak olup, bazı önemli sonuçlar çıkarılmaya ve dilin yerli ortamında öğretilmediği durumlarda fazla ürkütücü olmayan bir dil öğretim atmosferi yaratmada kullanılabilmesi için bazı çözümler araştırılacak ve sonuçlar çalışmanın sonunda yer alacaktır.Publication Open Access Işığın Retoriği; Metinde Kristal Kurgusu(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06) Rigel, NurdoğanItalo Calvino’nun anlatı evreni hassas ve tatmin edicidir. Calvino’nun ,’’Görünmez Kentler’’(1972) adlı eseri, entrikalı hillebaz bir epistemolojik yap-boz oyunudur. Eserde hayali bir Marka Polo, hayali bir Kubilay Han ile konuşur . Polo, Kubilay Han’a imparatorluğunda bulunan, uzaklardaki ‘Görünmeyen Kentler’i Calvino’nun ‘eklemleme tür’ tekniği ile tasvir eder. Bu, eklemleme tekniği, Calvino’nun sayısız kısa öykülerinde macera hikâyelerinde, seyahat anlatılarında bütün okuyucuları için tanıdık bir türdür. İçerikle birlikte metnin kurgusunda okuyucusu için doğrudan direnme, başkaldırma olarak kitabın mimarisi içinde sunan Calvio’nun bu çalışması, gösterge bilimsel özelliğinin yansıra kurgusal oyunculuğu ile de okuyucusu, ya da kurgu sökümcüsü için zenginleştiricidir.