YED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Life
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/5429
Browse
Browsing YED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Life by Title
Now showing 1 - 20 of 602
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access 0-3 Yaşları Arasında Çocuk Gelişimi ve Anne Babanın Katılımı(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1992) Koşaner, SevgiPublication Open Access 0-6 aylık ilk bebeğe sahip annelere, bebek sağlığı, gelişimi, bakımı ve beslenmesi ile ilgili verilen eğitimin, annelerin bilgi düzeyine etkisi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1993-07-04) Koşaner, Sevgi0-6 aylık ilk bebeğe sahip annelerin, bebeklerinin sağlık, bakım, beslenme ve gelişimleri ile ilgili olarak eğitimlerinin; annelerin bebekleri hakkında bilgilendirilerek, bebekleriyle aynı etkileşim alanı içinde bulunup, iyi birer gözlemci olmalarını sağlayacağı düşüncesi, bu araştırmanın amacını meydana getirmektedir. Bu amaçla, 0-6 aylık bebeklerin sağlık, bakım, beslenme ve gelişimleri konusunda, yazılı kaynaklara dayandırılarak, 7 adet eğitim kitapçığı geliştirilmiştir. Bu eğitim kitapçıkları, 15 anneye 6 ay süreyle uygulanmıştır. Ön ve son testler yoluyla, annelerin bilgi düzeyleri ölçülmüştür. Ön ve son testlerden elde edilen veriler, oran karşılaştırması yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, eğitim kitapçıkları, annelerin bebeklerinin beslenme, sağlık, bakım ve gelişimleri konusunda bilgi düzeylerinin artmasında etkili olmuştur.Publication Open Access 1. Eğitim Bilimleri Kongresinin ardından(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1994-05-08) Fındıkçı, İlhamiPublication Open Access 41. ICET Dünya Öğretmen Eğitimi Kongresi başarı ile gerçekleştirildi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1994-09-11)Publication Open Access 45 dakikanın kaygısı(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1995-08-10) Fındıkçı, İlhamiPublication Open Access 6 yaş sorunu(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1986-10-17) Güner, NurPublication Open Access 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Akran Zorbalığına Etkisi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2018-12) Sülükçü, Yusuf; Altunkaya, Hatice; Toran, Mehmet; Kulaksız, TaibeAkran zorbalığı, dünyada ve ülkemizde gittikçe arttığı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya konulan bir eğitim problemidir. 2015 PISA verilerine göre Türkiye’deki akran zorbalığının oranı % 19’dur. ABİDE raporuna göre de Türkçe başarısı ile zorbalığa uğrama arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ileakran zorbalığı düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışma nicel bir araştırma olup ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadaki veriler, İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir ilçede,7. sınıfta öğrenim gören 217 öğrenciüzerinden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Akran Zorbalığı Ölçeği, Okuduğunu Anlama Başarı Testi kullanılmıştır. Okuduğunu anlama ile kurban, zorba,hayattan zevk alma arasında korelasyon analizleri incelendiğinde; kurbanile okuduğunu anlama arasında negatif (r=-.236;p=<.05), zorba ile okuduğunu anlama arasında negatif (r=-.245; p=<.05), zorbaile kurbanarasında) pozitif (r=.2;p=<.05), hayattan zevk almaile okuduğunu anlamaarasındapozitif (r=.27; p=<.05) ilişki bulunmuştur. Sonuçlara yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.Publication Open Access 8 yıllık temel eğitim ve yöneltme(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1997-05-04) Türkoğlu, AdilPublication Open Access A Case Study in University and Community Integration: Science Meets with Children at University(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19) Aral, Neriman; Özdoğan Özbal, Ece; Gürsoy, Figen; Çetin Sultanoğlu, Saliha; Fındık, Ezgi; Yurtyeri Tiryaki, Aybüke; Toran, Mehmet; Yıldız, Rauf; Kulaksız, TaibeThis study was undertaken to investigate whether children’s perceptions of science and scientists changed following their participation in the science education program within the scope of “Science Meets with Children at University”-the project which was initiated at Ankara University by Ankara Development Agency, and it was also intended to find out whether the science education program affected children’s future job choices. Within the scope of the project “Science Meets with Children at University”, 6319 children attended half-day education sessions.“Questionnaire of Views on Science and Scientists” was administered to 4688 of the children who volunteered to take part in the study. The results indicated that there were changesin the views of the children following the education program, their views on science and the scientist changed positively after education program 90,4% of children reported they would like to choose a science-related career in the future and 90.1% of them said they would like to attend the education program again.Publication Open Access Aday Öğretmenlerin Mesleğe Uyum Süreci: Bir Durum Çalışması(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08) Çelik, Murat Can; İçbay, Mehmet Ali; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeAdaylık eğitimi kısaca öğretmenlerin resmi olarak bir okula atanmalarıyla başlayan mesleki gelişim sürecidir. Bu süreçte öğretmenler sınıflarını, diğer öğretmenleri, okullarını, okul içinde yer alan süreçleri tanırken örgütsel ve mesleki bağlılık geliştirler. Bu nedenle öğretmenlerin mesleğini benimsemelerinde ve etkili bir öğretmenlik yaşamı oluşturmalarında adaylık dönemi önemli bir aşamayı oluşturur. Bu çalışmanın temel amacı aday öğretmenlerin mesleğe uyum sürecinde yaşadıkları deneyimleri yine öğretmenlerin bakış açılarıyla ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Veriler Çanakkale’de 2016 yılında lise ve ortaokulda göreve başlayan dört aday branş öğretmenine Aday Öğretmelerin Mesleğe Uyum Süreci adlı yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada aday öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda aday öğretmenlikte mesleğe uyum sürecinde bürokratik işlemlerde yaşanan zaman kaybı haricinde rehber/danışman öğretmen uygulaması katkısıyla etkin ve nitelikli bir program uygulandığı sonucuna ulaşılmıştır.Publication Open Access Ahlâk ve karakter eğitiminde okulun rolü(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1998-01-04) Akıngüç Günver, BaharPublication Open Access Aile gençlik ilişkileri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1991) Ziyalar, AdnanPublication Open Access Aile içi ilişkiler ve ergen(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1989) Kulaksızoğlu, AdnanPublication Open Access Aile içinde disiplin(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1989) Fındıkçı, İlhamiPublication Open Access Ailede çocuğu kötü eğitmenin yolları:Çocuklarımızı nasıl problemli ve uyumsuz hale getirebiliriz?(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1995-01-08) Yılmaz, HasanPublication Open Access Ailede ve okulda: Çocuk eğitin ödül ve cezanın yeri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1998-03-08) Bozkurt, NergüzPublication Open Access Aileler nelere dikkat etmelidir?(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1989) Oktay, AylaPublication Open Access Ailenizdeki stresi yenebilirsiniz(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1988) Rubin, Nancy; Erkunt, HamdiPublication Open Access Aktif öğretim yöntemleriyle aktif vatandaş yetiştirmek(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1998-05-03) Duruhan, KemalPublication Open Access Ana - Babalar ev ödevlerine yardımcı Olmalı mıdırlar?(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1988)