İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/82
Browse
Browsing İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program by Subject "Advertising"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Dergi kapak tasarımlarında günümüz erkek imajının oluşturulması: Esquire dergisi kapak tasarımlarının göstergebilimsel analizi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Sanatları Ana Bilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2019) Ekşi, Nuray; Yıldız, Öykü EzgiBasılı yayın ürünlerinden olan dergiler, kapak tasarımlarında yer alan görsel ve dilsel öğeler aracılığıyla hedef kitle ve tüketici ile ilk etkileşimlerini, iletişimlerini kurmalarını sağlamaktadır. Kurulan bu ilk etkileşimi ve iletişimi kolaylaştıran tasarım öğeleri ve ilkeleri görsel iletişim türüdür. Tasarım öğeleri ve ilkeleri de tasarım kavramı aracılığıyla belirli bir düzen içerisinde yer almakta ve dergi içeriğinden bilgi aktarmadır. Çalışmada, Türkiye'de ilk erkek yaşam dergisi olan Esquire dergisinin kapak tasarımlarında yer alan görsel ve dilsel öğelerin göstergebilimsel yöntem ile incelenmesi ve bu dergi kapaklarından yer alan erkek öznesinin imajının aktardığı anlamı ortaya çıkarmaya çalışılmaktadır. Çalışmada, erkek yaşam dergilerinden esquire dergisinin çalışma kapsamında incelenen sayılarının kapaklarının görsel ve dilsel iletilerinin çözümlenmesiyle kapak tasarımlarında yer alan söz konusu iletilerin hedef kitleler tarafından nasıl algılandığı ve anlamlandırıldığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda çalışmada temel tasarım ilkelerinden yola çıkılarak, göstergebilimsel bir analiz gerçekleştirilmiş ve günümüzde erkek imajının erkek yaşam dergilerinin kapak tasarımları aracılığıyla nasıl oluşturulduğunun saptanması amaçlanmıştır.Publication Öykü Formatlı Televizyon Reklamlarında Kültürel Kimlik Göstergeleri ve Anlamlandırma(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2015-01) Ilgın, Hicran Özlem; Zeybek, IşılBu çalışma ile Türkiye'de yayınlanan öykü formatlı televizyon reklamlarında kültürel kimlik göstergelerinin görsel anlatım öğelerinin, göstergebilimsel yöntem ile incelenmesini amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Nar Ajans'ın yaptığı araştırma sonucuna göre, Türkiye'nin 2012 yılında en fazla televizyon reklamı yayınlanan üç büyük iletişim firması olan Turkcell, Vodafone ve TTNET'in 2012 yılında yayınlanan öykü formatlı reklamları inceleme konusu olarak ele alınmıştır. Bugün televizyon reklamlarının tüketici davranışı üzerindeki etkileri tartışma götürmez bir noktaya gelmiştir. Rekabetin ve uluslararası pazarların varlığı reklamcılığı yeni alanlara doğru yaklaştırmış özelikle ülkemizde son yıllarda Anadolu ve göstergeleri reklam filmlerinde sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Kullanılan kültürel kimlik göstergelerinin, izleyicide yarattığı sempati, marka duyarlılığı ve sadakati oluşturma gücü fark edildiğinden bugüne de farklı reklam filmleri ile izleyicinin karşısına çıkmaktadır. Kültürel kimlik göstergelerinin televizyon reklamlarında kullanılması noktasında reklamlar teknik özellikler ve dilsel iletiler açısından çözümlenmiştir. Daha sonra göstergebilimin yakın dönem kuramcılarından Umberto Eco'nun kültürel olguların incelenmesi ile oluşan iletişim sürecinin, göstergebilimi oluşturması üzerine söyleminden esinlenilerek, kültürel kimlik göstergeleri ve taşıdıkları alt kodlar belirlenerek yapılan bu çalışmanın reklam ve göstergebilim bağlamına ışık tutması amaçlanmıştır. Sonuç olarak; günümüzde küreselleşme ile birlikte iletişim ve pazarlama olanaklarının gelişmesi tüketicinin algılama ve alımlama sürecinin önemini daha fazla ortaya çıkarmıştır. Pazarlama ve iletişimin ortak aracı olarak reklam bu noktada etkinliklerini bu amaca uygun olarak şekillendirmektedir. Türkiye gibi farklı kültürlerin bir arada yaşadığı toplumlarda, hedef kitleyi ortak tutum ve davranışa yönlendirebilmenin yolu olarak televizyon reklamları ve bu bağlamda görsel göstergeler ile kullanılan kültürel kimlik öğeleri olarak dini bayramlar, seremoniler, değerler, ritüellerin aktarımında yararlanılan görsel öğeler belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kültürel kimlik göstergeleri, kültürel alt kodlar, göstergebilim, Umberto EcoPublication Reklam İletilerinde Mizah Kullanımı: Öğeler, Teknikler ve Uygulama Örnekleri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı, 2012-07) Kırtay, Ozan; Rengin KüçükerdoğanAraştırmada reklamın öneminden, tanımından ve reklamın nerelerde kullanıldığından bahsedilip; mizahın önemi, tanımı, mizah kuramları, mizahın kullanım alanları ve mizah türleri gibi çeşitli konulara değinilmiştir. Araştırma 27 Eylül 2011 Salı, 28 Eylül 2011 Çarşamba, 30 Eylül 2011 Cuma ve 1 Ekim 2011 Cumartesi günleri televizyonların prime time dönemlerindeki reklamların izlenilerek mizahi reklamların saptanmasıyla oluşturulmuştur. Çıkan sonuçlarla birlikte mizahi reklamların hangi sektörlerde kullanıldığı saptanmıştır. Mizahi reklamların hangi işlevlerle, anlatım biçimleriyle ve retorik biçimleriyle kullanıldığı; ayrıca izlenilen reklamlardan birinin edimsel, anlamsal ve retorik çözümlemesinin yapılması araştırmanın yöntemini oluşturmuştur.Araştırmada televizyonun önemi ve işlevlerinden de söz edip mizah içerikli reklamların televizyonda nasıl kullanıldığı ve hangi dilsel, görsel göstergeler kullanılarak mizahi aktarımın gerçekleştiği anlatılmıştır.Publication Reklam iletilerinde Türk Dili kullanımı ve uygulamadaki dil yanlışları(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı, 2013-01) Yazıcı, Belgin; Küçükerdoğan, RenginHayatımızın hemen hemen her alanında karşılaştığımız reklamlar, gelişen teknolojinin de etkisiyle artık yaşamımızın vazgeçilmez kitle iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Reklam iletişiminde genellikle dil ve görsel araç kullanılır, fakat verilmek istenen asıl mesajın iletilmesi çoğunlukla yazılı ya da sözlü dil aracılığıyla olmakta, kullanılan görseller ve müzik, reklamları daha akılda kalıcı ve ilgi çekici hale getirmekte yardımcı olmaktadır. Reklamlarda kullanılan dil, ürünü satmaya ya da tanıtmaya yönelik olduğu için kendine ait özelliklere sahiptir fakat reklam dilinin bu özgür alanı Türk dilinin özelliklerini göz ardı edebileceği ya da kurallara uymak zorunda olmadığı anlamına gelmemektedir. Çalışmamızın bütüncesini 2012 Haziran-Eylül ayı en çok satan kadın dergilerindeki basılı reklamlar ve rastlantısal olarak incelenen televizyon reklamları oluşturmaktadır. Bu reklam iletilerinin ve reklam filmlerinin çözümlenmesinde; reklam iletisinin genel betimlenmesine, reklam iletisinde kullanılan dilsel iletilerin zaman ve tümce kullanım çeşitlerine, dilsel iletinin anlamsal olarak incelenmesine ve dilsel iletide yapılan dil hatalarına odaklanılmaktadır. Çalışmamızda reklamda kullanılan dilsel iletilerin çözümlenmesi sırasında, dilsel iletinin anlamsal olarak nasıl kurgulandığı ve yapılan dil yanlışı ortaya koymaya çalışılmış ve yapılan dil yanlışının nasıl ortadan kaldırılabileceği ile ilgili öneriler sunulmuştur. Çalışmamızın amacı ise bütüncemizde yer alan reklam iletilerinde kullanılan dil yanlışlarını belirlemek, dikkatleri bu yanlışlar üzerine çekmek ve dilin korunmasına katkıda bulunmaktır.Publication Reklam İletişiminde Dijitalleşme: Online Davranışsal Reklam Kavramı ve Tasarım(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2017) Aslan, Eren; Zeybek, IşılBu çalışmada, Gemius Araştırma Şirketi'nin 2016 yılında gerçekleştirmiş olduğu araştırmalar kapsamında en çok trafiği bulunan alışveriş sitesinin 2 banner reklam örneğinin tasarımları, dilsel ve görsel göstergeler açısından incelenmektedir. Çalışmanın amacı, online davranışsal reklam etkinlikleri çerçevesinde gerçekleştirilen banner uygulamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına ne ölçüde etki ettiğini analiz etmektir.Publication Sosyal medya aktivitelerinde emojilerin yeri: Y ve Z kuşakları üzerine bir inceleme(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Sanatları Ana Bilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2020) Bozkurt, Tuğçe; Oğuz, Ceren BilgiciGelişen yeni medya teknolojileriyle birlikte internetin ortaya çıkışı ve ardından Web 2.0 teknolojilerinin sosyal medya kavramını doğurması, iletişim alanında önemli bir rol oynamaktadır. Sosyal medya, bireylerin iletişim alışkanlıklarını ve kullanım alanlarını dijital olarak dönüştürürken dijital kültürün yeni oyuncularının da ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Bu bağlamda, görsel bir oyuncu olarak ortaya çıkan "emojiler" bireylerin sosyal medya aktivitelerinin ve bu platformlarda gerçekleşen iletişim faaliyetlerinin merkezinde önemli bir yer edinmektedir. Bu çalışmanın amacı, Y ve Z kuşaklarının sosyal medya aktivitelerinde emojilerin yeri ve önemi hakkında detaylı bulgulara ulaşmaktır. Literatürde Y ve Z kuşaklarının sosyal medya aktivitelerinde emojiler hakkındaki görüşleri kapsamında kısıtlı çalışmalar bulunduğu gözlemlendiğinden, bu alanda araştırmanın literatüre katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Çalışmanın amacı doğrultusunda, gerçekleştirilen odak grup çalışması sonucunda, Y ve Z kuşakları arasında emojileri kullanım amaçları bakımından temel farklılıklar görülmektedir. Bu bağlamda, Z kuşağı katılımcıları sosyal medya aktivitelerinde emojilerin olması gerektiğini savunurken, Y kuşağı katılımcıları ise deneyimlerine dayanarak yokluğu durumunda iletişim faaliyetlerinin normal akışında devam edeceğini belirtmektedir. Bunun yanı sıra, çalışmada sosyal medya alanında çalışan uzmanlar ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilerek Y ve Z kuşaklarının sosyal medya aktivitelerinde emoji kullanımları ve davranışlarına dair bilgiler edinilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda çıkan bulguların iletişimcilere ve uzmanlara yol gösterici olması amaçlanmıştır.Publication Sosyal medya deneyiminde kişiselleştirilmiş reklamlar: Veri mahremiyeti bağlamında Instagram ve Youtube üzerine bir araştırma(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Sanatları Ana Bilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2020) Şişman, Onur; Oğuz, Ceren BilgiciTeknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak hayatın her alanında olduğu gibi iletişim araçlarında da önemli değişimler meydana gelmiştir. Bu doğrultuda geleneksel iletişim süreçleri giderek dijitalleşerek yeni formlara dönüşmüştür. Yaşanan dijital dönüşümle birlikte bir iletişim aracı olan reklamcılık da dönüşerek dijital platformlarda yerini almıştır. Bu bağlamda, dijital ortamda her iletişim aracının yaşadığı gibi reklamcılıkta da yeni kavramlar ve yeni stratejiler ortaya çıkmıştır. Bu yeni stratejiler dijital dünyanın bir getirisi olarak daha önce karşılaşılmayan yenilikleri de beraberinde getirmiştir. Çağımızda ortaya çıkan yeni reklam pratikleri bağlamında kişiselleştirilmiş reklamlar da dijital dünyanın reklamcılık alanına kattığı yeni kavramlardan birisidir. Veri mahremiyeti ise, kişiselleştirilmiş reklamlarla birlikte reklamcılık alanında tartışmaya başlanmıştır. Bu kapsamda gerçekleştirilen tez çalışmasının amacı kullanıcıların sosyal medya deneyimlerinde karşılaştıkları kişiselleştirilmiş reklamlar hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkartmaktır. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya platformları olan Youtube ve Instagram ele alınarak, sosyal medya kullanıcılarının veri mahremiyeti kavramı çerçevesinde bu platformlardaki kişiselleştirilmiş reklamlar konusundaki görüşlerinin incelenmesi hedeflenmektedir. Gerçekleştirilen bu araştırmada kişiselleştirilmiş reklamlar ve veri mahremiyeti konularının üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım pratiklerini nasıl etkilediğini anlamak üzere bir odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, daha derinlemesine bulgulara ulaşmak için ise Dijital Reklam Sektörü ve Sosyal Medya alanında çalışan 8 uzman ile derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda kullanıcıların sosyal medyada karşılaştıkları kişiselleştirilmiş reklamlara pragmatik baktıkları; ilgi ya da ihtiyaçları doğrultusunda olduğu sürece veri mahremiyeti sorunsalını göz ardı ettikleri ancak zamansız ya da sosyal medya kullanım akışını engelleyen reklamlara karşı negatif bir bakış açısı içinde oldukları görülmektedir. Uzmanların da kişiselleştirilmiş reklam üretimi sürecinde veri mahremiyeti olgusunu göz ardı ederek, tasarlanan reklamların kullanıcılara ulaşma amacı çerçevesinde kampanya geliştirdiği sonucuna ulaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Kişiselleştirilmiş Reklamlar, Veri Mahremiyeti, Instagram Reklamları, Youtube ReklamlarıPublication Sosyal medya pazarlamasında ünlü ve fenomen kullanımı tercihi: Hızlı moda sektörü örneği(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2019) Sabuncu, Onur Burak; Yıldız, Öykü EzgiTeknolojinin gelişimi ve bunun sonucunda ortaya çıkan Web 2.0 kavramı, sosyal medyanın gelişimine ve insanların hayatında önemli bir yere sahip olmasına olanak sağlamıştır. Sosyal medya, insanların birbirleriyle olan iletişiminin yanında, markalarla olan iletişimlerini de güçlendirmiş; markalardan anlık geri bildirim alabildikleri, öneri ve şikayetlerini iletebildikleri, marka hakkında olumlu ya da olumsuz görüşlerini yayınlayabildikleri, diğer kullanıcılara tavsiyeler verebildikleri bir ortam haline gelmiştir. Geleneksel medyada reklam ve pazarlama, genel itibariyle ünlüler üzerinden gerçekleşmektedir. Sosyal medyada ise takipçi sayısı yüksek, geniş bir kitleye hitap eden kişiler; yani sosyal medya ünlüleri olan "fenomenler" oluşmuştur. Fenomenler, ürün pazarlamasında sıkça kullanılmaya başlanmıştır. Ancak geleneksel ünlülerden de vazgeçilmemiştir. Bu araştırmada, sosyal medya pazarlamasında ünlü ile fenomen pazarlaması çeşitli açılardan incelenmiştir. Reklam ajansı, markalar, fenomenler ve tüketiciler tarafından bakış açıları irdelenmiştir. Meslek profesyonelleri ile derinlemesine mülakat; tüketicilerden oluşan fokus grup görüşmesi yapılmıştır. Bu veriler doğrultusunda, ünlü ya da fenomen tercihinin satışa etkileri incelenmiştir.Publication Sosyal medyada reklam kullanımı örneği olarak yerli reklamların incelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2015-02) Ergin, Ertan Eren; Yengin, DenizHızla gelişen iletişim çağı ile insanoğlunun istekleri ve ihtiyaçları önemli düzeyde artmıştır. Sosyal medya çağına gelene kadar bütün iletişim, reklam ve bilgilendirme ve duyurular geleneksel medya kanalları üzerinden yapılmaktaydı. Geleneksel medya yayınlarında iletişim tek yönlü bir yapıya sahipti ve kullanıcıya ulaşan bilgi zaman ve mekan yönünden farklılık göstermekteydi. Fakat sosyal medya ile birlikte kullanıcılar dinleyici konumundan çıkıp, etkileşim içine girerek daha aktif bir rol almaya başladı. Böylece eskiden tek yönlü olan iletişim, çok yönlü ve etkileşim içinde ve bilginin ulaşması neredeyse birebir iletişimdeki kadar hızlı bir hal almış oldu. Bu çerçevede tezin birinci bölümünde sosyalleşme kavramı, iletişim sürecinde geleneksel medyanın rolü, geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş dönemi ve sosyal medya kavramı ve gelişimi incelenecektir. Tezin ikinci bölümünde reklam kavramı, reklamın üretim süreçleri, reklamlarda kullanılan iletiler ve sosyal medyada reklam olgusu ve kullanımı incelenecektir. Üçüncü ve son bölümde ise gelişen teknolojiye ayak uyduran firmaların ve kişilerin sosyal medyanın bir öğesi olan Instagram aracılığı ile ünlüler üzerinden yapmış olduğu reklamlar incelenecektir. Anahtar Kelimeler: Yerli Reklam, Geleneksel Medya, Sosyal Medya, Reklam, InstagramPublication Televizyon Dizilerinde Gizli Reklam Uygulamaları(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2014-05) Curga, Seda; Ekin, VolkanGelişen pazarlama anlayışıyla birlikte reklam kavramı, günümüzün vazgeçilmez iletişim araçlarından biri konumuna gelmiştir. Küresel rekabetin arttığı günümüz dünyasında markalar, ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerine tanıtabilmek amacıyla çeşitli yöntemlere başvurmaktadırlar. Buna göre; geleneksel reklam anlayışının tüketiciler üzerindeki etkisinin geçmiş dönemlerdeki kadar etkin olmadığı varsayımı ile daha etkili ve verimli yollar aranmaya başlandığı bilinmektedir. Reklamverenler ve yapımcılar tarafından özellikle televizyon dizileri, sinema filmleri, şarkılar, kitap ve bilgisayar oyunları gibi mecralar kullanılarak gizli reklam, yani ürün yerleştirme yönteminin sıklıkla kullanıldığı gözlemlenmektedir. Günümüzde, Türkiye'de de televizyon dizilerinde gizli reklam uygulamalarına rastlanmaktadır. Buna göre; ulusal televizyon kanallarının yüksek rating alan televizyon dizilerinde yapımcı, reklamveren ve sponsor marka ilişkileri doğrultusunda, Kurtlar Vadisi Pusu dizisi 7. Sezon ilk dört bölümü örneklem olarak seçilmiş ve gizli reklam uygulamaları seçmeci bir film çözümlemesi yönteminden yararlanılarak ortaya çıkarılmaktadır.Publication Tüketim kültürünün aracı olarak reklamlarda nesneleşen birey ya da bireye dönüşen nesne(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2014-04) Ataman Yenğin, Didem; Küçükerdoğan, Gül RenginTeknolojik gelişmeler hayatın her alanında değişikliklere sebep olduğu gibi bireylerin izlediği şeylerde, tüketim alışkanlıklarında, beklentilerinde de değişiklikler yaratmaktadır. Küreselleşen dünyada ulaşılabilirliğin hızlandığı ve kolaylaştığı da düşünülecek olursa, bireylerin kendilerini farklı hissedebilmek adına yaptıkları çılgınlıklar göz ardı edilmeyecek bir boyuta ulaşmıştır. İzlediği reklamlarda görünenin de ardındakini keşfeden bireyler sürekli tüketim ile ilgili mesajlara maruz kalmakta ve ihtiyaç duydukları şeyleri tüketmenin de ötesine geçerek israf boyutuna ulaşan, marka ve lüks tüketim anlayışını benimser hale gelmektedirler. Ancak yollanan her bir mesajın göstergeleri deşifrelendiğinde buz dağının görünemeyen kısmı da su üstüne çıkmaya başlar. Markalar tarafından keşfedilen tüketim zaafı, reklamlar aracılığıyla daha da bir üzerinde oynanarak bireylere tükettikleri şeylerle kendilerini ifade edebilecekleri bir olanakmışcasına sunulmaktadır. Giydiği elbiseyle çekici olduğuna inanan ya da inandırılan bir kadın, kullandığı son model arabasıyla sportif görünen ya da göründüğünü sanan bir erkek, cep telefonuyla modern ve teknolojik olabilen bir genç ve bunlar gibi daha pek çok tanımlama artık bireylerin toplum içerisindeki statülerini belirleyen göstergelere dönüşmüştür. Tükettikleriyle bir gruba ait olmak, farklı olmak artık kullanılan eşyaları araç olmaktan çıkartarak amaç haline dönüştürmüştür. Nesneler, bu doğrultuda, bir amaca dönüşerek bireyleri satın alma eylemine yönlendirmektedir; bireyler ise, o nesneleri bir araç değil "kendileri" gibi görmektedir. Artık nesnelerin "bireyleşmesidir" söz konusu olan. İnsanbiçimcilik olarak tanımlanan olgu ile nesneler insanlar gibi davranmakta ve duygularını belirterek, bireyleri yönlendirmektedir. Günümüz reklam bireyleri, nesnelerin "duygu yüklü", "insani değer ve düşüncelerinin" olduğu bir dünyaya çekilmekte ve onlar tarafından etkilenmektedir. Çalışmada bu etkiyi ve yönlendirmeyi reklam iletilerinin hangi göstergelerle, "nasıl" yarattığının üzerinde durularak, göstergebilimin yardımıyla çözümlemeler yapılmaktadır.