Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/5000
Rektörlüğe bağlı programlar bu bölüm altında listelenir.
Browse
Browsing Rektörlüğe Bağlı Bölümler by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 23
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Sosyal ve Kültürel Yönleriyle Beykoz'un Tarihçesi(1998) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Kazım Karabekir 'Çocuklar Ordusu'nun İletişim Bağlamında İşlevleri(2003) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Turkish Civil Law (New Property Regime-Parcipating in the Community Acquisitions): The Reflection of The ''WOMAN'S'' Legal Status on The Media in The Modernization Process in Turkey(Turkey Journel of Communication Symposium:Cımmunication in the 21st Centrury A Collaborationof İstanbul University Communication Faculty & Arizona State University TUSA & TAA-AZ, 2003-02-24) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Yeni Türk Medeni Kanunu'nun Bilinirliğinde Medya'nın Rolü(2004) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only 23 Nisan Kutlamalarının Ulusal/Uluslar arası Yeri ve Önemi(2005) Çağlayan, İnci; 108450Publication Open Access Önder ve Komutan Atatürk(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2005) UCUZSATAR, NECATİ ULUNAY; ed., Cem AkbıyıkPublication Metadata only Çanakkale kaynakçası(T.C. Kültür Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayını, 2008) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Atatürk ve Gençlik(İstanbul Arel Üniversitesi-İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi / Journal of Communication Studies, 2008) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Kadının Siyasal Yaşamdaki Yeri(2009) Çağlayan, İnci; Kırlar, Safiye; 108450; 25860Publication Metadata only Tarihsel Süreçte Demirköy-İğneada(T.C. Kültür Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayını, 2010) Çağlayan, İnci; 108450Publication Embargo Polonya da Yeni Türk Edebiyatı Çalışmaları(2010) Akyol, Gizem; 113299Polonya'da Türkoloji çalışmaları, Krak6w'da bulunan Jagiellonian Üniversitesi'nde XX. yüzyılda başlamıştır. Polonya'nın üç büyük üniversitesinde Türkoloji bölümü bulunmaktadır. Bu bölümlerde genel olarak Türk dili, Türk kültürü, Türk edebiyatı çalışmaları yapılmaktadır. Yapılan çalışmalar sadece Türkiye Türkleri ile ilgili olmayıp bütün Türk coğrafyasını kapsamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Polonya'daki 'yeni Türk edebiyatı' çalışmaları ile ilgili bibliyografik bir bilgi vermektir. Çalışmada önce yazarların ve çalışmalarının isimlerine atıf yapılarak makalenin veya tercümenin içeriğine dair çok kısa bilgiler; sonra da bibliyografik liste verilmektedir. Polonya'da 'yeni Türk edebiyatı' çalışmalarının tercüme ağırlıklı olduğu görülmektedır. Bununla birlikte, üniversitelerde yapılan akademik çalışmalar da bulunmaktadır. Bu çalışmalar Tanzimat, Servet-i Fünı1n ve Cumhuriyet dönemi şairleri ve yazarları üzerinde yoğunlaşmaktadır.Publication Metadata only 1923 1950 Arası Türk Romanında Osmanlı Toplumu(2011) Akyol, Gizem; 113299Publication Metadata only Correlation between social skills and emotional intelligence inregarding language learning competences(2011) Ataç, SelçukAs far as technical education is concerned the lack of motivation plays a significant role in terms of academic achievement and failure within the concept of language learning and teaching. In order to supply a valid source of reference for the language teacher, we, at the Vocational School of Technical Studies, have conducted a survey to find out the effects of emotional and social skills of the learners, paying particular attention to the academic achievement, emotional intelligence and social skills and found out that students with higher academic scores were also equipped with certain social skills like self esteem and empathy. While doing this literature on the area has been scanned and case studies have been performed and one to one interviews were used so as to reach formal quantitative results. This study aims at finding out the importance of social intelligence and emotional intelligence in terms of managing language learning process. To reach this goal, a research has been conducted on the students of (n=240) of two institutions of vocational education in Istanbul. In the research, participants' emotional intelligence was assessed by the Emotional Competence Inventory (ECI, 2nd Version) developed by Boyatzis and Goleman and the Resilience Scale for Adults (RSA-scale) proposed by Hjemdal, Friborg, Martinussen, and Rosenvinge. According to the results, relationship was revealed among emotional intelligence, social intelligence and language learning.Publication Metadata only Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Romanlarında Edebiyat Algısı ve Türk Edebiyatı nın Dönemlerine Bakış(2012) Akyol Aycan, Gizem; 113299Cumhuriyet’in ilk yıllarında siyasi iktidar, yeni bir toplum inşa edebilmek amacıyla sosyal ve kültürel kurumlardan faydalanmıştır. Özellikle 1923-1950 yılları arası, Cumhuriyet’in, kurumlarıyla birlikte tesis edilmeye ve inkılâpların yaşatılmaya çalışıldığı bir dönemdir. Bu dönemde yazılan romanların büyük bir bölümünün siyasi iktidarın söylemleriyle uyum içinde oldukları görülmektedir ve bu ortamda edebiyat, toplumsal değiştirme gücüne sahip bir fonksiyon icra etmiştir. Başka bir ifade ile edebiyata, estetik bir zevkten çok, toplum üzerinde etkileyici rolü bulunan bir sanat olarak yaklaşan ilk dönem Cumhuriyet romancıları, eserleriyle toplum mühendisliği görevini üstlenmişlerdir. Cumhuriyet’in ideolojik yapılanması, özellikle 1940’lı yıllarda çok partili hayata geçene kadarki romanlar üzerinde etkili olmuş ve adeta bir kanon edebiyatının oluşmasına ortam hazırlamıştır. Romancıların önemli bir kısmı uzaktan veya yakından bu kanonik yapının içinde yer almıştır. Aslında bu yapıyı, tek partili yılların genel atmosferi olarak değerlendirmek de mümkündür. Cumhuriyetle birlikte medeniyet alanında yaşanan kırılma, yakın geçmişin uzun seneler boyunca sorgulanmasına sebep olmuştur. Bu bağlamda, 1923’ten 1950’li yıllara gelene dek, henüz toplum hafızasında taze olan Osmanlı, sosyal, kültürel ve siyasal kurumlarıyla Türk romanının temel malzemesi halindedir. Cumhuriyet’in ilk yıllarında genel edebiyat söyleminin dışında kalan romancılar, Osmanlı ile birçok konuda barışık olmalarından kaynaklanan bir yaklaşımla Osmanlı edebiyatını da bu yaklaşıma uygun bir biçimde ele almışlardır. Oysa Osmanlı edebiyatının sorgulandığı romanlarda Cumhuriyet dönemi romancılarının, bu edebiyatın özellikle Divan ve Servet-i Fünûn dönemlerinde toplumu değişim ve dönüşüme sevk edecek bir uyanışa ortam hazırlamadığı inancında oldukları görülmektedir.Publication Metadata only İsmail Gaspıralı: Tercüman Gazetesi ve 'Dilde, Fikirde Birlik' Söyleminin Yeniden Okunması(2012) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Ulusal Kimliğin İnşası Sürecinde Türk Romanında Kötü Yol İmajı Olarak Sinema(2013) Akyol Aycan, Gizem; 113299Publication Metadata only Cumhuriyet Dönemi Romanlarında Osmanlıdan Cumhuriyete Toplumsal Değişim ve Mahremiyetin Dönüşümü(Ege Üniversitesi Yayınları, 2015) Akyol Aycan, Gizem; 113299Publication Metadata only Yüz: 1981 Romanında Darbe İzleri(2016) Akyol Aycan, Gizem; 113299Publication Metadata only Trakya'nın Dev Çınarı İle ''Atatürk'' ve ''Cumhuriyet''(2016) Çağlayan, İnci; 108450Publication Metadata only Collaborative Bilingual Teaching in Turkish EFL Context(2018) Yılmaz, Melda; Dikilitaş, Kenan; 114284; 146362The aim of this case study is to investigate the way of implication of collaborative bilingual teaching based on co-teaching model between English language teacher and content /class teacher in a private primary level school in Istanbul in the fall term of 2017-2018 academic year and to explore the perceptions and attitudes of the administrators and teachers related to this programme maintained in Turkish EFL context. During the bilingual collaborative teaching, each 1st grade class is staffed by two Turkish native teachers, a monolingual Turkish class teacher and a bilingual English language (L2) teacher, and the medium of instruction is both in the native language, Turkish, and the international language, English. In this study, qualitative research method was used and the data was collected by means of semi structured interviews with 4 administrators and 12 teachers and observations conducted in two classes where co-teaching bilingual education was operated. The data was analysed by means of inductive analysis, a bottom up approach. The analysis of the data revealed out information about the implementation of the programme and the teachers' practises based on different co-teaching roles, administrators and teachers' perceptions including the benefits of the collaborative bilingual education and the challenges faced in this programme and the future actions need to be taken for a successful bilingual education based on collaboration. Thus, the findings were categorized under three main themes: 1) Implementing Collaborative Bilingual Programme and Classroom Practices, 2) Administrators and Teachers' Perceptions, and 3) Future Actions (Actions Need to be Taken).