İşletme Bölümü / Department of Business Administration
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6793
Browse
Browsing İşletme Bölümü / Department of Business Administration by Author "Arıker, Çağla"
Now showing 1 - 16 of 16
- Results Per Page
- Sort Options
Publication A Methodological Problem: “Created Artifical Awareness” in CSR Research(2017-06) Arıker, Çağla; 116171When studies on Corporate Social Responsibility (CSR) are examined, it is seen that most of the studies assume awareness of CSR or create artificial awareness. This is a methodological problem and can be named as “Created Artificial Awareness”. “Created Artificial Awareness” can be defined as generating subjects’ awareness for CSR projects of brands by providing examples through the use of scenarios and / or survey items that include CSR related expressions when collecting data for CSR studies. In this research, two studies were conducted to highlight the effect of “Created Artificial Awareness”. The first objective of the research is to explore real awareness levels of young consumers for CSR projects of the brands they preferred. For this purpose, an open-ended questionnaire was used and participants were asked for explaining the reasons of preference for a brand in Study 1. The main interest is to explore the rate of CSR as a reason of preference without “Created Artificial Awareness” effect. The second objective of the research is to reveal the difference between two studies that have methodological differences in terms of “Created Artificial Awareness”. For this purpose, in Study 2, a close-ended questionnaire that measures attribute preferences including CSR attributes was conducted to the same sample. The results of two studies were compared. The last research objective is to display the effect of “Need for Social Desirability” on indication of CSR related attributes as a reason of preference when “Created Artificial Awareness” effect is in charge due to the close-ended questions.Publication Aiming The Best or Good Enough and Perception of Service Quality(2011) Arıker, Çağla; Baysal, Ayşe Can; 116171; 10079Publication Algılanan Mağaza Çevresi, Perakende Müşterilerinin Hissettiği Karışıklık ve Alışveriş Deneyimi İlişkisi(2018) Arıker, Çağla; Yozgat, Uğur; 116171; 3952Publication Are Generation Z Consumers Aware of the Heritage Brand Recognition of Turkish Brands Surviving Over a Century(2015) Arıker, Çağla; 116171Publication Attitudes of the First Representatives of Generation Z toward Corporate Social Responsibility Projects and Their Purchasing Intention for Socially Responsible Companies Products(2014) Küçükaltan, Derman; Arıker, Çağla; Toksoy, Andaç; 5549; 116171; 107396Publication Dünya’da ve Türkiye’de Sosyal Girişimciliğin Gelişimi(2016) Sönmez, Asuman; Arıker, Çağla; Toksoy, Andaç; 116171; 107396Sosyal girişimcilik kavramı son yıllarda özellikle Türkiye’de akademik yazında yer almaya başlamıştır. Kavramsal olarak içerisinde “Sosyal” ve “Girişimci” olmak üzere iki farklı terimi bulundurmaktadır. Her ne kadar yeni bir kavram olsa da sosyal girişimciler yüzyıllardır varlıklarını sürdürmektedirler. Toplumsal ve sosyal problemleri yaratıcı ve girişimciliğin gerektirdiği yetilerle çözmeye çalışan “sosyal girişimciler” sosyal değerler yaratmaktadırlar. Kavramın günümüzde bu kadar değer kazanmasının nedeni insanoğlunun sürekli artan istek ve ihtiyaçları karşısında ortaya çıkan sorunları çözmeye sivil toplum kuruluşlarının çözüm üretememesidir. Bu çerçevede sosyal girişimciliğin ihtiyaca göre şekillendiği görülmektedir. Sorunların çözümünde sosyal anlamda yapılması gereken birtakım projeler mevcuttur. Toplumda sürdürülebilir pozitif bir etki yaratmayı hedefleyen sosyal girişimciler farklı yaklaşım tarzlarıyla toplumdaki problemlere yönelik çözüm üretmektedir. Ticari girişimcilerden misyon tanımlarında farklılık gösteren sosyal girişimciler de kendi projelerinin başlaması ve sürdürülebilirlikleri sırasında karşılaştıkları problemler benzerlikler göstermektedir. Bununla birlikte, 21.yüzyılda her geçen gün değeri daha da artan sosyal girişimciliğin maddi kaynaklar anlamında kendi kendine yetebildiği örnekler de bulunmaktadır. Sosyal girişimciliği teşvik eden organizasyonların varlığı ve projelerin devamlılığı önem kazanarak gerek Dünya’da gerekse Türkiye’de gelişim sürecine katkıda bulunacaktır. Çalışmada; sosyal girişimcilik kavramına yer verilecek, Dünya’da ve Türkiye’de sosyal girişimciliğin önemi, gelişim süreci ülkeler de baz alınarak incelenecektir.Publication Genç tüketiciler, tercih ettikleri markaların sosyal sorumluluk projelerinin farkında mı? Starbucks örneği(2017) Arıker, Çağla; 116171Publication Generation Z and CSR: antecedents of purchasing intention of university students(Kafkas University, 2017) Arıker, Çağla; Toksoy, Andaç; 116171; 107396Objective of this research is to examine hierarchy between three factors that affect purchasing intention of Generation Z for products of companies implementing CSR projects. Since Generation Z will become target market of many companies in the shortrun, studies regarding their purchasing intention, sign of actual purchase, are valuable. Three independent factors include “Perception of Primary Motives”, “General Attitudes”, and “Preconditions to Prefer”. Data was collected through a survey with scales measuring research variables. Four Regression Models were tested to see hierarchical effect of independent variables. The results showed that positive perceptions and attitudes alone aren‟t sufficient to create strong purchasing intention for CSR related products. Determination coefficcient increased as “Preconditions to Prefer”, namely affordable price and good quality products, were entered into the model, respectively. Managers targeting Generation Z are suggested to implement CSR projects but not at the expense of affordable price and expected quality standards.Publication Instagram Girişçileri için Kritik Başarı Faktörleri(2017) Arıker, Çağla; 116171Publication Instagram girişimcileri içğin kritik başarı faktörleri(2017) Arıker, Çağla; 116171Publication Kıdemli Aile İşletmelerinin Sosyal Medyada Varlığı(2016) Arıker, Çağla; Toksoy, Andaç; 116171; 107396Publication Pazardaki Gücün Karşılığı Pazarlama Verimliliği(2014) Arıker, Çağla; Gürdal, Sahavet; 116171; 3733Publication Perakende Müşterilerinin Hissettiği Karışıklık ve Alışveriş Deneyimi İlişkisi(2018) Arıker, Çağla; Yozgat, Uğur; 116171; 3952Perakende müşterilerinin ziyaretleri sırasında karışıklık hissetmeleri, bir takım olumsuzluklara yol açabilir. Bu araştırmada, perakende müşterilerinin hissettiği karışıklık ile alışveriş deneyimi arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, hissedilen karışıklık ile alışveriş deneyiminin boyutları arasında ters yönlü bir ilişki vardır. Müşterilerin yaşadığı alışveriş deneyimi, memnuniyet ve yeniden ziyaret eğilimi üzerinde belirleyici etkenlerden biridir. Dolayısıyla, perakende müşterilerinin hissettikleri karışıklığın azaltılmasına yönelik önlemlerin alınması ve olumlu bir alışveriş deneyiminin yaşatılması önerilir.Publication Restoran Web Sitelerinin İçerik ve Sunumlarının Analizi: İstanbul Örneği(2012) Arıker, Çağla; 116171İçerik ve sunum, tüketicilerin işletme web sitesinden memnuniyetini etkileyen iki önemli faktördür. Bu nedenle, işletmenin web sitesinin, tüketicilerin mal ve hizmetlerle ilgili sorularına cevap bulabilecekleri içerik ve sunuma sahip olmasının sağlanması önemli bir konudur. Ülkemizde yeme-içme sektörü büyümekte ve internet kullanımı artmaktadır. Bu nedenle, araştırmanın amacı, ülkemizdeki restoran web sitelerini içerik ve sunum yeterlilikleri açısından incelemek, eksikliklere dikkat çekmek ve tüketicilerin sorularına cevap verecek yeterlilikte web sitelerinin geliştirilebilmesi için restoran yöneticilerine yol göstermek, olarak belirlenmiştir. Bu amaçla, İstanbul’da faaliyet gösteren toplam 457 adet restoranın web sitesi İçerik Analizi Yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Restoranların web siteleri, literatür taraması ve uygulamadan yola çıkılarak belirlenen, 29 adet restoran özelliğine ait içeriğin varlığı/yokluğu ve sunum şekli açısından incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, restoran web sitelerinin içerikleri ve sunumları açısından bir takım eksiklikleri bulunmaktadır.Publication Shopping Motivations of Generation Z Customers For Different Retailer Types and Shopping Companion(2018-09) Yozgat, Uğur; Arıker, Çağla; 3952; 116171Publication Tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkları seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişki(2012-07) Arıker, Çağla; 116171Yeme-içme sektörü, ülkemizde büyüyen sektörler arasında yeralır. Bununla beraber, tüketicinin restoran seçim kriterlerinin ve bu kriterleri etkileyen faktörlerin incelenmesinde eksiklikler olduğu görülebilir. Tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkları seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyan bir araştırmanın, restoran yöneticilerine önemli fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Bu nedenle, tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkları seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlayan bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, araştırma örneğini oluşturan bireylerin, restoran seçimi yapacağı bir web sitesi tasarlanmıştır. Katılımcılar, restoran seçimi yapmak amacıyla web sitesini kullanmış ve seçim kriterlerini belirtmişlerdir. Elde edilen verilere, Ki-Kare Bağımsızlık Analizleri uygulanarak, restoran seçim kriterleri ve demografik özellikler arasındaki potansiyel ilişki test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, tüketicilerin restoran seçim kriterlerinin bir bölümü ile demografik özellikleri arasında bir ilişki olduğu söylenebilir