İletişim ve Tasarımı Bölümü / Department of Communication and Design
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6822
Browse
Browsing İletişim ve Tasarımı Bölümü / Department of Communication and Design by Title
Now showing 1 - 20 of 44
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Academic Achievement Meassurement Based On Personality(Stef92 Technology Ltd, 1 Andrey Lyapchev Blvd, Sofia, 1797, Bulgaria, 2012) Hünerli, Selçuk; 4743As it is well-known, students' academic achievement and students' personally types are very important regarding of the effectiveness of academic programs. This research aims at clarifying the relation between students' personality types and their academic performance. The research has been conducted on 252 students attending at School of Vocational Studies. According to the research findings, there are strong relationships between students' personality types and their academic achievement. Based on The Five Factor Model, Inventory is an evaluation tool which is improved according to the Turkish culture. Validity and reliability analysis (dimensional self consistency cofactors vary between 0,75 and 0,81; test repeat cofactors vary between 0,78 and 0,86) show that inventory consists strong psychometric features. The results obtained from inventory were evaluated by using raw points and not norm points.Publication Open Access Alternatif İran filmleri, oryantalizm ve iki bacaklı at(2019) Şakrak, Bilgehan Ece; 52230Ana akım Hollywood filmlerine karşı alternatif bir yaklaşım sergileyen İran filmleri, özellikle 1990’lı yıllarda film festivalleri aracılığıyla uluslararası platformda kendini göstermeye başlar. Batı’nın karşısında Doğu’nun oluşu, hiç kuşkusuz ki Doğu’nun anlamlandırılması konusunda temsiliyete ilişkin “oryantalizm ve ötekilik” gibi birtakım kavramları da beraberinde getirir. Bu çalışmada, alternatif İran filmlerinin anlatısının nasıl bir zemin üzerine kurulduğunun anlaşılması için öncelikle İran sinema tarihine değinilmiş, 90’lı yıllarda uluslararası festivallerle Batı’nın dikkatini çeken ve popülerleşen alternatif İran filmlerindeki genel anlatı yapısı Arkadaşımın Evi Nerede? (1987), Cennetin Çocukları (1997), Sarhoş Atlar Zamanı (2000) gibi örneklerle değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı ise yaklaşık olarak yirmi yıllık süreç içinde, İran filmlerindeki alternatif anlatının nasıl dönüştüğünün saptanmasıdır. Bu noktada uluslararası film festivallerinde Batı’nın takdirini kazanarak ödülden ödüle koşan, yönetmenliğini İranlı Samira Makhmalbaf’ın yaptığı İki Bacaklı At (2008) filmi, Edward Said’in oryantalizme ilişkin görüşleri çerçevesinde çözümlenmiş, Batı’nın önünde Doğu’nun “kendi kendini ötekileştirme” si bağlamında değerlendirilmiştir.Publication Open Access Bellek Çalışmaları Bağlamında Zaman ve Mekân Kullanımının Türk Korku Sinemasının Anlatısal Yapısı Üzerindeki Etkileri(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020) BİKİÇ, NAGİHAN ÇAKARYirminci yüzyılın son çeyreğinden itibaren sosyal bilimler alanında önemli bir değişim ve dönüşümün ardından başlayan bellek çalışmaları; sinemasal yaklaşımda, yeni kavramların ortaya çıkmasında etkili olmuş ve klasik tarih anlayışına bir alternatif olarak akademik ve kültürel çalışmalarda merkezi bir konuma gelmiştir. Bellek çalışmaları sonucu gelişen farklı yaklaşım ve bakış açıları pozitivist veya belgeci modernist bilim anlayışının aksine insan merkezli bakış açısı sunmakta, pek çok disiplini ve sanatı analiz etmek ve kavramak için bir araç olarak da kullanılmaktadır. Bu bağlamda, sinemanın özellikle geçmişle ve belgeli tarihle olan ilişkisinde kısaca tarihsel film eleştirisi yaklaşımıyla analiz edilebilecek her filmde, yetkin ve sağlıklı bir çözümleme imkânı sunabilen bellek çalışmaları, kavramları ve kavramsallaştırmaları, içinden çıktığı toplum hakkında izleyiciye doyurucu bilgiler veren korku sineması için de kullanılabilir. Bu çalışmada, 2000 sonrasında çıkış yapan Türk Korku Sineması’na ait filmler örnekleme dâhil edilmiş, filmlerde bellek çalışmaları ve yeni kavramlara ait unsurlar analiz edilerek filmlerin toplumsal bellekle ilişkisi ortaya konulmuştur. Çalışmada, nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı (nonprobalistic sampling) örnekleme yöntemlerinden biri olan tipik durum örneklemi kullanılmıştır.Publication Metadata only "Beyaz Bilim / Kara Sihir": Türkiye korku sineması ve erkek temsilleri(Adnan Menderes Üniversitesi, 2018) KOÇER, ZEYNEP; 114901Publication Metadata only Biçim Olarak Deneme Film: Chat Perche (Marker:2004)(2018-05) Göztepe, Mustafa Orhan; 135815Chat Perche (Sırıtan Kedi), Chris Marker'ın kariyerindeki iki temel eğilimi ortaya koyar: aynı anda hem Paris sokaklarında politik hareketlerin izini sürer hem de bir kent gezgininin tesadüf, şans ve merakla oluşturduğu kişisel gezi rehberini bize sunar. Andre Bazin'in, Marker'ın 1958'de gerçekleştirdiği filmi Sibirya'dan Mektup üzerine yazdığı makalesinde, Marker'ın çalışmasını "film tarafından belgelenmiş bir deneme" olarak nitelemesi, kuşkusuz yönetmeni deneme filmin öncü ismi olarak ortaya çıkarmıştır. Adorno'nun mükemmel bir eleştiri biçimi olarak tanımladığı deneme, kuralsız tanımsız melez bir tür olarak, deneme film açısından aydınlatıcıdır. Yönetmenin kendini saklama konusundaki ısrarı sebebiyle, otobiyografiye daha yakın olan 'film günce' türünden ayrışan film, "soyut düşüncelerle somut gerçekleri karıştırarak politik olarak yüklü imgeler yelpazesi sunar" (Arthur). Bu çalışma, bir deneme film olarak, karmaşık yapısıyla seyirciyi aynı anda hem takip edilmesi güç bir seyirliğin içine sokan hem de politik olarak yüklü imgeler yelpazesiyle anlam üretimini seyirciye devrederek ideolojik olarak onu şartlamayı reddeden Chat Perche'yi ele almaktadır.Publication Metadata only Digital Game As A New Media And Use Of Digital Game In Education(Iated-Int Assoc Technology Education A& Development, Lauri Volpi 6, Valenica, Burjassot 46100, Spain, 2011) Yengin, DenizTransfer of information is trying to stay alive with the language but it is also supported and developed by the discovery of calligraphy. The development of technology in writing, keep records of information systematically. The discovery of electricity was opened in front of the electromagnetic discoveries and sharing of knowledge gained momentum over the channels. According to Huizinga game "game is an activity which is done voluntarily and in regular activities in a particular time and in space". This shows us the concept of the game is not "an unnecessary activity", it has turned into a sense of social and individual vital activity. Reproduced by the codes are real, users in different ways transmitted. Digital game is one of the ways of transmission. Digital media tools such as the game is played the video game and computer game. These environments are considered under the heading of Digital Games. Digital games provide an interactive environment with individuals as they allow electiveness, mobility and non-linearity. In an era of economic angst and where real and virtual identities are being disputed, individuals of the information society are searching for something different other than mass communication. They seek after individual experiences. Digital game environments allow users to gather ideas by allowing them to gain virtual experiences as opposed to real life events. Due to their rich visual content, digital games have the characteristic to shorten the learning period of individuals. Digital games offer users fantasy worlds where they can become lose themselves in different identities. This way through modeling, users are able to 'free' themselves. The main focus in this study will be to analyze the use of digital game in education. Alongside surveys, the study will also make use of literary sources. The universe of the study will be the Turkish students. The data collection method is conducting survey. The answers to the questions in the survey have been transferred to a SPSS environment, where descriptive and inferential analyses will lead us to understand the use of digital game in Turkey's education sector. The relationship between digital games and their users will also be examined. The quantitative study of education with digital games will be a useful source for future studies and will bridge the gap in this area.Publication Open Access Digital Games As A New Media And Use Of Digital Game İn Education(The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 2011-07) Yengin, DenizTransfer of information is trying to stay alive with the language but it is also supported and developed by the discovery of calligraphy. The development of technology in writing, keep records of information systematically. The discovery of electricity was opened in front of the electromagnetic discoveries and sharing of knowledge gained momentum over the channels. According to Huizinga game "game is an activity which is done voluntarily and in regular activities in a particular time and in space". This shows us the concept of the game is not "an unnecessary activity", it has turned into a sense of social and individual vital activity. Reproduced by the codes are real, users in different ways transmitted. Digital game is one of the ways of transmission. Digital media tools such as the game is played the video game and computer game. These environments are considered under the heading of Digital Games. Digital games provide an interactive environment with individuals as they allow electiveness, mobility and non-linearity. In an era of economic angst and where real and virtual identities are being disputed, individuals of the information society are searching for something different other than mass communication. They seek after individual experiences. Digital game environments allow users to gather ideas by allowing them to gain virtual experiences as opposed to real life events. Due to their rich visual content, digital games have the characteristic to shorten the learning period of individuals. Digital games offer users fantasy worlds where they can become lose themselves in different identities. This way through modeling, users are able to ‘free’ themselves. The main focus in this study will be to analyze the use of digital game in education. Alongside surveys, the study will also make use of literary sources. The universe of the study will be the Turkish students. The data collection method is conducting survey. The answers to the questions in the survey have been transferred to a SPSS environment, where descriptive and inferential analyses will lead us to understand the use of digital game in Turkey’s education sector. The relationship between digital games and their users will also be examined. The quantitative study of education with digital games will be a useful source for future studies and will bridge the gap in this area.Publication Metadata only Documentary Film Elements in Instagram Stories: A study on Phenomena(2018) Çakar Bikiç, Nagihan; Türten, Burak; 229483; 215474Yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesi birlikte sosyal ağlar, bireylerin günlük yaşamlarının bir parçası haline gelmiştir. Bu değişimle birlikte Facebook, Twitter, Instagram, Youtube gibi sosyal medya platformları, gündelik yaşama ilişkin görsel - işitsel içerikler paylaşılmasına olanak sunmaktadır. Bu olanaklar çerçevesinde sosyal medya kullanıcılarının, yaşamlarına ilişkin, kendilerinin de anlatıcı olarak yer aldığı 14 saniyelik videoları paylaşması olağan hale gelmiştir. Sosyal medya araçlarından olan Instagram’da 24 saat içerisinde yaşanan tüm anların hikayeleştirilerek paylaşılması da öne çıkan paylaşım türlerinden olmuştur. İçerik paylaşım ortamlarının değişmesi ile birlikte üretilen içeriklerde de değişimler yaşanmıştır. Belgesel filmlerin de değişime uğrayan içerikler arasında olduğu ön görülmektedir. Değiştiği ön görülen belgesel form, selfie / özçekim belgesel kavramı ile açıklanmaktadır. Araştırmada “Instagram hikâyeleri belgesel film unsurları taşımakta mıdır?” sorusu irdelenmektedir. Bu bağlamda “Instagram hikâyeleri yaşamın olağan gerçekliğinde, belgesel film unsurları taşımaktadır.” araştırmanın varsayımını oluşturmaktadır. Araştırmanın evreni ise Instagram’da kullanıcı hesabına sahip anneler olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda 200 bin’in üzerinde takipçiye sahip olan hesaplar arasından kolayda örnekleme yöntemi ile 6 anne hesabı belirlenmiş ve araştırmanın örneklemi olarak tespit edilmiştir. Örneklem olarak belirlenen hesaplarda paylaşılan hikâyeler, 7 gün süre ile takip edilerek içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Hikâyelerde yer alan unsurlar, Bill Nichols’ın belgesel filmi tanımlarken ortaya koyduğu “Belgeseller gerçek şeyleri, gerçek kişileri ve gerçek dünyada olup biten öyküleri barındırmaktadır.” ifadesi ve ilk belgesel film olarak tanımlanan Kuzeyli Nanook filminin özellikleri göz önünde bulundurularak kodlanmıştır. Temalar altında oluşan kodlara ilişkin veriler çözümlenmiş ve Instagram hikâyelerinde belgesel film unsurları yer aldığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda sonuç olarak “Selfie / özçekim belgesel” kavramının, belgesel unsurlar taşıyan Instagram hikâyeleri açısından kullanılabileceği önerilmektedir.Publication Metadata only Ethics in New Media: The Case Of Bobiler.org(Medimond S R L, Via Maserati 5, 40128 Bologna, 00000, Italy, 2012-03-07) Yengin, Deniz; Küçükerdoğan, Bülent; 27386; 113703Today's environment, where knowledge is considered to be the most essential capital, is regarded as information society. Having become a significant value for the economies which go through the period of structuring, information is the source of the level of development. Especially the diversity of the environments brings out information and information mines. And amid this abundance one doesn't really know what and/or how to use and faces and intensive information bombardment. Today's rapid change of technology entails the change of communication process along with it. Through digitilization, new medias become the invididuals' new social areas of activity. However, the digital transformation gives rise to several problems. Especially the ethical problems become an issue as far as the communication between the individuals is concerned. The examples used in this study are contextually analyzed. The results of this analysis are evaluated in relation to the concept of ethics.Publication Metadata only Etnografik belgeselde Jean Rouch'un sinema pratiği: Etno-Kurmaca(2019-11) KUZU, BİLGEN; 107367Bu çalışmada Fransız Yönetmen Jean Rouch 'ıın antropolog kimliğinin etkisiyle deneyimlediği ve kuramsallaştırdığı sinema pratiği Etno-kurmaca türii analiz edilmektedir. Çalışmanın amacında, yönetmenin “gerçeklere nüfus etmenin tek yolu” olarak tanımladığı etno-kurmacanın, biçimsel ve içeriksel olarak etnografık belgesel film yapımına etkisi irdelenmektedir. Bu bağlamda Jean Rouch ’un yönetmenliğini yaptığı “Jaguar ” filmi üzerinden kültürel ve sinemasal kavramlar açıklanmakta ve etnografık film yapım sürecine kazandırdığı yenilikler belirtilmektedir. Kurgusal ve kurgusal olmayanlar arasındaki sınırın; kamera, kameraman, etnografık özne ve kavramlarla nasıl yapılandığı açıklanmaktadır. Kültürel kavramlar, Rouch ’un sinemasında önemli yer tutmaktadır. Rouch’un sinemasında “öteki" ile olan etnografık ilişki yönetmen kadar karakterlerin de sesinin duyulmasını sağlar. Film sürecinde “öteki” konumudaki özneler, filmin içindeki işbirliği ile dönüşerek paylaşımcı bir doğaçlama biçimi ortaya çıkmaktadır. Etno-kurmaca belgesel filmin “gerçek" unsurunun oluşturduğu katı sınırları yumuşatarak, gerçeğin temsiline farklı bir bakış açısı kazandırmaktadır. Gerçeğe dair yorumu da film kahramanlarına ve izleyiciye bırakmaktadır. Araştırmanın sonucunda Jean Rouch’un etno-kurmaca türü içinde uyguladığı deneyimlerle, öykünün ve filmin kendi gerçekliğini yaratarak izleyiciye ulaştığı görülmektedir.Publication Metadata only Film Mekanlarında Kadın Karakterlerin Temsili Üzerine Bir Araştırma:Karanlık Üstüne Öyküler Üçlemesi(2019-07) Çakar Bikiç, Nagihan; 229483Zeki Demirkubuz sineması, karşıt ve muhalif bir üretim süreci, doğrusal anlatıdan ve geleneklerden kopuş, kendi film yapım sürecinin farkında olma ve kapitalizme dayalı üretimin dışında yer alma gibi bağımsız sinemanın belirleyici ve ayırt edici özelliklerini benimsemektedir. Varoluşçu felsefenin uğraştığı özgürlük, acı, yabancılaşma, kötü niyet, sorumluluk, vicdan, düşünce ve eylem arasındaki çelişki gibi temel soru ve sorunlar aynı zamanda Demirkubuz’un da yönetmenliğinin temelini teşkil etmektedir. Yönetmen bu konularla ilgilenirken, karakterlerine yazdığı diyalogların yanında filmlerinde kurduğu mekanlar ile izleyiciye anlatının derinliğini hissettirmektedir. Yönetmenin kurduğu mekan içerisinde sunulan kadın karakterler ise suçlu ve kötü olduğu gibi aynı zamanda suçsuz ve iyi karakterler olarak da hayat bulmuşlardır. Demirkubuz sinemasının temelinde toplumsal değer ve kabullerden kopmuş bireylerin özlerini arama çabası bulunmaktadır. Bu çalışmada Zeki Demirkubuz’un yönettiği Karanlık Üstüne Öyküler üçlemesini oluşturan Yazgı (2001), İtiraf (2001) ve Bekleme Odası (2003) filmlerindeki kadın karakterlerin anlatıda temsil edildiği mekanlar incelenerek yönetmenin kadın karakterleri izleyiciye nasıl sunduğuna bakılacaktır. Çalışma kapsamında üçlemede yer alan kadın karakterlerin mekan içindeki konumu, feminist film eleştirisi temel alınarak anlatıbilim öğelerinden mekan ve öykü öğelerinin karakterlerle ilişkisi bağlamında incelenecek, mekanın anlatıya ve karakter temsiline etkisi tartışılacaktır.Publication Open Access Futurist approach to the cinema: the investigation of the movie named "Minority Report"(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakirkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2016-04) Boyar, NihanThe future phenomenon that the societies see as an expectation is related with the existing power of all the things that are new. Fundamentally, the realization of every new thing could also represent the promise for those to be carried out in the future. On the other hand, the technological gadgets produced nowadays have been adopted by the society and become the necessities of our life styles. Therefore, this increases the desire of the masses for new. As in other fields of art, the concept of futurism, which has idealized the futurism, technology, and every kind of scientific developments, has also emerged in cinema. When considered from this point of view, the fictional technologies created in the movies has been converting into the gadgets that we employ today, and this situation has a great importance in terms of variations in scientific and cultural fields. Thus, in this study, in our age, the reality and usability dimensions of utopian means created as fictional products have been analyzed on the basis of the movie named "Minority Report".Publication Open Access Gemide Filminde Ataerki ve Krizdeki Erkeklik Anlatıları(Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 2021) KOÇER, ZEYNEP; Ulucan, ElifBu çalışma 1990’lar Türkiye sinemasındaki erkek merkezli anlatılarda erkeklik krizinin temsillerini Serdar Akar’ın yönetmenliğini yaptığı 1998 yapımı Gemide filmi üzerinden incelemektedir. Çalışmanın ilk bölümü, toplumsal cinsiyet kavramları, toplumsal cinsiyet rolleri ve erkeklik çalışmaları üzerine kısa bir literatür araştırması sunmakta ve Türkiye'de feminist hareketin 1980'lerde kademeli olarak ilerlemesini ve 1990'lı yıllarda kurumsallaşmasını vurgulamaktadır. Çalışmanın ikinci bölümü, 1980’li yıllardan itibaren güçlenen feminist hareketin ve ataerkillik üzerine kamusal alanda gerçekleşen yoğun eleştirel yaklaşımların, 1990'lar Türkiye sinemasındaki erkeklik ve erkeklik krizi temsillerine nasıl yol açtığını incelemektedir. Bu bağlamda, bu çalışma 1990’lı yıllardaki filmlerin erkek merkezli anlatılarının, karanlık, güvensiz ve kaotik bir dünyada, kırılgan, şiddete eğilimli, yersiz yurtsuz erkeklikler yarattığını anlatmaktadır. Çalışma son olarak, metin ve söylem analizi yöntemleriyle, Gemide (Akar, 1998) filmindeki erkeklik anlatılarının modern devlet, aile ve tüketim kavramları ile ilişkili olarak nasıl inşa edildiklerini ve temsil edilen erkeklik krizine filmin kadın bedeni aracılığıyla ataerkil yapıyı nasıl yeniden inşa ederek tepki verdiğini değerlendirilmektedir.Publication Metadata only Hiper Bağ (Hyperlink) Sinema ve Yeni Anlatım Teknikleri bağlamında paramparça aşklar ve köpekler filminin değerlendirilmesi(2020-07) Bikiç, AhmetTeknolojinin akıl almaz bir hızla gelişmesi tüm alanlarda değişim ve dönüşümü beraberinde getirmiştir. Bu değişimlerden etkilenen alanlardan biri de sinemadır. Sinema filmlerinin en önemli unsurlarından biri olarak kabul edilen kurgu, yeni teknolojilerin sağladığı olanaklarla birlikte farklı yöntem ve tekniklerle film anlatılarının gerçekleşmesine katkı sağlamaktadır. Özellikle 2000’li yıllardan sonra popüler bir hale gelen ve sinemasal anlatı bağlamında farklı bir anlatım dili oluşturan kurgu teknikleri ön plana çıkmaya başlamıştır. Bu kurgu teknikleriyle oluşturulan filmler Hiper bağ (Hyperlink) sinema içerisinde değerlendirilmektedir. Hiper bağ kavramı, ilk kez 2005 yılında Film Comment adlı sinema dergisinde kaleme alman bir yazıda kullanılmış, Roger Ebert’in Syriana filmi üzerine yazdığı makale ile popülerleşmiş bir kavramdır (Ebert, 2005). Kavram sinema literatüründe, sinema filminde yer alan farklı karakter, öykü ya da olayların birbiriyle kesişmesi, birbirinin içine geçmesi, bir karakter, öykü ya da olaydan diğerine esnek geçişi ifade etmektedir. Bir çok öykü, karakter ve olayın bir arada verilmesine olanak sağlayan Hiper bağ sinema, sinemadaki doğrusal anlatıdan farklılık göstermesi, birçok farklı olayı bütünsel bir şekilde ele alması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı son dönemlerde popülerleşen Hiper bağ sinema kavramını detaylı bir biçimde ele aldıktan sonra, Hiper bağ sinema filmleri içerisinde değerlendirilen Paramparça Aşklar ve Köpekler (Amores Perros, 2000) filmini çoklu olay örgüsü, kullandığı biçimsel dil, öykü ve anlatısal yapısı, kurgu teknikleri, ses kullanımı bağlamında içerik ve teknik açısından çözümlemektir.Publication Open Access Illustration and photographic invasion: Lucas Levitan(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakirkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2016-04) Atabek, AslıhanWith transformation process from classical or mass media to new media, similar movements like graffiti, which was firstly occurred as a social reaction and became an art branch, have been seen in the digital media. A movement in digital media has started by Lucas Levitan by illustrating on digital images similar to graffiti based on wall painting in the real media. In these movement called by Levitan as photographic invasion, pictures in digital media having copyrights are subjected to invasion, and pictures are deformed. The work which has been started by Levitan as instagram project is a good sample for examining illustration and manipulation issues in new media. For this reason illustration concept was examined in perspective of Levitan and photographic invasion. According to results of the study, photographic invasion is similar with graffiti which is a branch of art occurred a reaction of art to the right of property. In photographic invasion, illustrations on pictures without any permission for copyright, whereas in the graffiti compositions are installed on other's right of property without permission. In this respect, photographic invasion is a candidate for literature, and the first argument of this was given in this research.Publication Open Access In the consumer society the concept of cultural space scaling: The Case of Istanbul(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2018-01) ERÇETİN, ARZU; 199935The scaling of the concept of space by the aspect of culture in consumption societies; example of Istanbul. When the concept of space is considered as an object in consumotion societies, we could examine and reveal this concept in both making definition from past to present, and guiding life by cultural and dialectical sense. Also by looking within the scope of definitions which describe quality, aesthetically and ergonomically. From the cultural point of view, the concept of space can be defined as afar from simplicity and functionality according to its field of application, and especially in contemporary Turkey, it is faced with cruel and ironic comments in the aspect of critics. But these ironic comments made by the denomination who have no academic andtheoretical back grounds, are completely softened against the construction which does not have cultural features and they are shaped to support the structures that change the city identity of Istanbul. The purpose of this notification is to evaluate the space scales presented by the constructor companies to Istanbul where continuosly getting immigrants and everyday with a new concrete formation, leave its historical culture to vertical rising up linear silhouettes, with cooperation of TOKI according to their selected sample projects.Publication Metadata only Increasing Transparency, Mobility And Recognition Of Vocational Studies: The Role Of Accreditation Of Vocational Studies(Int Scientific Conference Sgem, 14, Kilment Ohridsky Blvd, Sofia, 1797, Bulgaria, 2009) Hünerli, Selçuk; Yıldırım, Osman; TR4743Transparency, mobility and recognition in higher education are the aims of the Bologna Declaration. That is why participation in the European Higher Education on Bologna Process provides one of the important stimuli for change in Turkish Universities like many European countries which are currently the members of European Higher Education System. The European credit transfer system for VET (ECVET) in order to allow learners to build on the achievements resulting from their learning pathways when moving between learning systems. ECVET will be based on competences and learning outcomes, taking account of their definition at national or sectoral levels. It will take into account the experience of the ECTS in the field of higher education and the Europass framework. Some principles of a accreditation system for vocational studies are presented, together with consequences for Bologna criteria and procedures. It is concluded that an accreditation system maintains national control and provides an European-wide transparency.Publication Metadata only Increasing transparency, mobility and recognition of vocational studies: the role ofaccreditation of vocational studies(Int Scientific Conference SGEM, 14, Kilment Ohridsky Blvd, Sofia, 1797, Bulgaria, 2009) Hünerli, Selçuk; Yıldırım, Osman; 4743Transparency, mobility and recognition in higher education are the aims of the Bologna Declaration. That is why participation in the European Higher Education on Bologna Process provides one of the important stimuli for change in Turkish Universities like many European countries which are currently the members of European Higher Education System. The European credit transfer system for VET (ECVET) in order to allow learners to build on the achievements resulting from their learning pathways when moving between learning systems. ECVET will be based on competences and learning outcomes, taking account of their definition at national or sectoral levels. It will take into account the experience of the ECTS in the field of higher education and the Europass framework. Some principles of a accreditation system for vocational studies are presented, together with consequences for Bologna criteria and procedures. It is concluded that an accreditation system maintains national control and provides an European-wide transparency.Publication Open Access Information design products in visual culture: university campuses(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakirkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2015-10) Karaalioğlu, Sevim; 239472The study subject involves directional tools and aids found throughout university campuses. The objective of this study is to analyze the directional tools and aids via graphics and written communication, enable users to find their way easily around campus. This study will also contribute to overcoming problems encountered in this field. The model of the study is the scanning model which focuses on description. A survey of 21 questions prepared by the researcher was given to participants, and data was subsequently collected. The participants forming the study group were selected from the following four universities located in Ankara: Atilim University, Bilkent University, Gazi University's Glbasi Campus and Hacettepe University's Beytepe campus. 120 participants were selected from each university; participants were further divided into the following 4 categories: lecturers, students, administrative staff, or visitors. 30 participants were selected from each category for each university. Data from the surveys were calculated as percentages and frequencies determined using SPSS analysis software, and results of the analysis were discussed. As a result of this study, deficiencies in the campus have been identified and recommendations on improvement have been made. The directional tools and aids used within the campus should be compatible with the corporate identity. Furthermore, universities are required to have campus maps located throughout campus. In general, It has been determined that guiding signs found throughout university campuses are insufficient. Significant differences between user opinions in favor of private universities (Atilim-Bilkent).Publication Open Access Kadın rollerinin televizyon dizilerinde yer alma biçimlerine ilişkin bir karşılaştırma: Paramparça ve medcezir örneği(2019) Çakar Bikiç, Nagihan; Ağaoğlu Ercan, Ebru; 229483Bu çalışmanın amacı, kadına toplum tarafından atfedilen kadınlık rollerinin, diziler üzerinden yeniden üretilmesinin örneklerini incelemek ve medyanın kadınlarla ilgili cinsiyetçi stereotipler sunduğunu ve patriarkal toplumdaki ikincil konumlarını pekiştirdiğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada, ataerkil yapıya ait kodları yeniden üreten “Paramparça” dizisi ve buna karşın güçlü kadın temsiline yer verişi açısından “Medcezir” dizisi örneklem olarak seçilmiştir. Bu noktadan hareketle örnekleme dahil edilen iki dizinin aynı yayın dönemine denk gelen sezonları seçilmiş; diziler nitel veri analizi yöntemiyle senaryo, söylem ve görüntü/ gösterge açısından incelenmiş ve örnekleme dahil edilen iki dizinin kadın karakterleri elde edilen veriler ışığında karşılaştırma yapılarak, feminist kuram açısından yorumlanmıştır. Kadınların gerçek haliyle dizilerde neden temsil edilmediği, dizilerde yer alan kadın karakterlere rağmen, filmlerde erkek egemen söylemin nasıl devam ettirildiği, bu söylem içinde kadınların nasıl resmedildikleri ve gerçek yaşamdaki kadın deneyimlerinin dizilerde neden göz ardı edildiği çalışmanın sorunsalını oluşturmaktadır. Feminist teori açısından Gülnur Savran Acar, Christine Delphy, Heidi Hartmann gibi feminist yazarların bakış açıları ele alınmıştır.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »