İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/82
Browse
Browsing İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program by Subject "analizing the film facts of advertisements"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Freud'un kişilik birimleri (id-ego-süperego) ile reklam iletisinin izleyici üstünde yarattığı etkiler arasındaki baglantı : Magnum, kalbim benecol ve lösev reklamları üzerine bir araştırma(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalı, 2007-08) Oktuğ, Zeynep; Rengin KüçükerdoğanBu çalısmanın konusu, televizyon reklamlarının izleyici üzerinde etkili olmasına yönelik arastırmalarda ruhbilimin kullanılmasına örnek olusturmak, ruhbilim ve reklam olgularına çalısma içerisinde kurulan baglantılar aracılıgıyla farklı bir bakıs açısı getirmektir. Çalısmanın hedefi, Freud'un yapısal kisilik kuramında yer alan kisilik birimlerinin -id,ego ve süperego- seçilen üç reklamda hangi biçimde ve ne amaçla yer aldıgını arastırmak, Freud'un kisilik birimlerinden yola çıkarak günümüzde reklam olgusunun kisilik özelliklerini, satın alma davranısı üzerinde etkili olacak biçimde kullandıgını ortaya koymaktır. Çalısmanın birinci bölümünde, Freud'un yapısal kisilik kuramı açıklanmıs, ikinci bölümde etkili iletisim aracı olarak reklamın islevi ele alınmıstır. Üçüncü Bölümde seçilen üç reklamdaki filmsel olgular çözümlenmistir. Dördüncü bölümde ise, kuramsal bölümde ve çözümleme bölümünde ortaya konulan baglantıları desteklemek amacıyla yapılmıs olan sormacanın açıklaması ve degerlendirmesi yapılmıstır. Çalısmanın sonunda, televizyon reklamlarının Freud'un kisilik birimlerine seslenecek biçimde hazırlandıklarında, izleyicinin satın alma davranısı üzerinde etkili olabilecekleri sonucuna varılmıstır.