İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/82
Browse
Browsing İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program by Subject "advertisement"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Marka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergaming(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalı, 2009-02) Tarhan, Güzin; Işıl ZeybekGünümüzde üretim kültürünün yerini tüketim kültürünün, ürün kültürünün yerini marka ve imge kültürünün aldıgı bir gerçektir. Farkındalık yaratmak, olumlu bir imge yaratmak, itibar saglamak, yeni bir imge yaratmak ya da varolan bir imgeyi pekistirmek, bilinirlik oranında bir artıs saglamak, satısları arttırmak, markaya artı deger katmak?gibi birçok amaç çerçevesinde kullanılan araç ve yöntemlerin çesitliliginde de kimi degisimlerin hızla yasandıgı da göz önünde bulundurulması gereken bir diger gerçekliktir. Çalısmamızın tamamında marka farkındalıgı yaratma sürecinde sanal ortam düzleminde yeni reklam ortamı olan ?advergaming? etkinliginin tüketicilerle etkilesimi irdelenmektedir. Bu dogrultuda, bütüncede ?advergaming? uygulaması düzleminde Türkiye'de ilk defa yasam alanı bulan ve hedef kitlesiyle bulusan ?Efe Rakı? uygulama örnegi olarak irdelenerek görsel göstergebilim yöntemiyle çözümlenmektedir. Bu çözümlemenin sonucunda ürünle, markayla hedef kitle arasında ne türden bir bag kuruldugu belirlenmeye çalısılmaktadır.