Publication:
Marka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergaming

Thumbnail Image

Date

2009-02

Authors

Tarhan, Güzin

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalı

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüzde üretim kültürünün yerini tüketim kültürünün, ürün kültürünün yerini marka ve imge kültürünün aldıgı bir gerçektir. Farkındalık yaratmak, olumlu bir imge yaratmak, itibar saglamak, yeni bir imge yaratmak ya da varolan bir imgeyi pekistirmek, bilinirlik oranında bir artıs saglamak, satısları arttırmak, markaya artı deger katmak?gibi birçok amaç çerçevesinde kullanılan araç ve yöntemlerin çesitliliginde de kimi degisimlerin hızla yasandıgı da göz önünde bulundurulması gereken bir diger gerçekliktir. Çalısmamızın tamamında marka farkındalıgı yaratma sürecinde sanal ortam düzleminde yeni reklam ortamı olan ?advergaming? etkinliginin tüketicilerle etkilesimi irdelenmektedir. Bu dogrultuda, bütüncede ?advergaming? uygulaması düzleminde Türkiye'de ilk defa yasam alanı bulan ve hedef kitlesiyle bulusan ?Efe Rakı? uygulama örnegi olarak irdelenerek görsel göstergebilim yöntemiyle çözümlenmektedir. Bu çözümlemenin sonucunda ürünle, markayla hedef kitle arasında ne türden bir bag kuruldugu belirlenmeye çalısılmaktadır.
Today, we realize the fact that the production concept left its place to the consuming culture, and the product culture left its place to the importance of brand names and visual arts. Providing, product differentiation, respectful brand name and market image are some of the significant factors that will be essential to increase the sales volume of modern companies in our global economy. In this study why the implementation of ?Advergaming? can be useful in order to increase the image of brand names has been observed. ?Efe Rakı? has been the first company in Turkey which has implemented ?Advergaming? successfully as an important tool when introducing its brand name to its market target. At the end of the study the effects of ?Advergaming? between ?The Efe Rakı? and the market target will be discussed.

Description

Keywords

İletişim Bilimleri, Marka, Marka iletişimi, Reklam, Yeni Reklam Ortamları, internet reklamcılığı, sanal gerçeklik, Simülasyon, Postmodernizm, Advergaming, Communication Sciences, Brand, brand communications, advertisement, new advertisement environment, virtual reality, simulation, internet advertisement, post modernization

Citation