Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4399
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program by Publisher "İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetçiliği Bilim Dalı"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication İstanbul'da bir özel okuldaki yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin maker eğitiminin etkinliğine ilişkin görüşleri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetçiliği Bilim Dalı, 2021) Kaygısız, Umut; Günay, ŞebnemDurum çalışması desenine sahip bu araştırma bir özel okuldaki okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve velilerin Maker Eğitimi ile ilgili algılarını ve kazanımlarını incelemek için yapılmış nitel bir çalışmadır. Bu araştırmanın amacı; bir özel okuldaki okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve velilerin Maker Eğitimine ilişkin görüşlerini incelemektedir. Katılımcı grubu olarak okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve veliler belirlenmiş olup, veri toplamak için bu gruplar ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak içerik analizi kullanılmıştır. Veri toplama sürecinden sonra oluşan kodlar düzenlenerek temalar araştırma sorularının etrafında şekillenmiştir. Yapılan analiz sonucunda Maker eğitiminin katılımcı grupları üzerinde birbirine yakın algılar oluşturduğu, fenomenle ilgili kavram bütünlüğünün ve farkındalığının kısmen sağlandığı görülmüştür. Maker eğitimi ile ilgili değerlendirmelerin yapılarak çalışmaların başladığı ve belirli yatırımlar yapıldığı görülmüştür. Yeni müfredat ve eğitmen eğitimlerine ihtiyaç duyulduğu, Maker ders saatlerinin artması gerektiği ve beklenilen becerilerin öğrenciye kazandırıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Maker Hareketi, Maker Eğitimi, Durum Çalışması