Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Postgraduate Education Institute
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/1
Yasal Uyarı ⚠️
Araştırmacılar, tezlerin tamamı veya bir bölümünü yazarın izni olmadan ticari veya mali kazanç amaçlı kullanamaz, yayınlayamaz, dağıtamaz ve kopyalayamaz.
İKÜ Akademik Açık Erişim Web Sayfasını kullanan araştırmacılar, tezlerden bilimsel etik ve atıf kuralları çerçevesinde yararlanırlar.
Browse
Browsing Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Postgraduate Education Institute by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 1528
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access İnternet ve elektronik ticaret; elektronik ticaretin dünyada ve Türkiye'de gelişimi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2000-06) Akyön, Fehmi Volkan; Ataman, GökselSon yinni yılda iş dünyası bilgisayarı, üretimin otomasyonu, muhasebe-finansman uygulamaları, bilgi depolama ve işleme gibi ihtiyaçlarını son derece hızlı yapabilmek için kullanmıştır. Bu nedenle, bu alana bilgi işlem (data processing) uygun görülmüştür. Bugün ise iş dünyası, bilginin stratejik değerine önem vennekte ve bilgisayarı veri işleme yerine, veri kullanma ve yönetim olanaklarını arttınna amacına yöneltmiştir. Bu nedenle bilgi işlem terimi yerini bilgi teknolojisine bırakmıştır. Genel bir tanım itibarıyla internet, milyonlarca bilgisayarın birbirine bağlanması ile oluşturulmuş dünya çapındaki bilgisayar ağına verilen isimdir. internet tüm dünyayı saran bilgisayar ağlarının ağıdır. insanlar, 'kullanıcılar'tamamen iletişime dayalı küresel bir topluluk yaratmaktadırlar. İnternet bir iletişim ağı olmaktan öte, bir toplumdur. Bundan dolayı, bu iletişim ağları bir post modem kültür niteliğini kazanmaktadır. Elektronik ticaret iş süreçlerinin elektronik ortamlarda gerçekleştirilmesidir. Eticaret, intemeti geniş kitlelere, politikacılara anlatmak için kullanılan kilit bir sözcüktür. Tüm iş dünyasına ve dolayısıyla tüm vatandaşlara hitap ettiği için, intemetin hemen tüm boyutlarını kapsamaktadır. Siber uzayda çalışan şirketlerin internetle pazar ve pazarlama analizleri için veri toplayabilmeleri, test ürünleri ile ilgili geri besleme almaları, ve ürün iyileştinne yapmaları mümkün olmaktadır. İnternet üzerinde gerçekleştirilebilecek olan bu faaliyetlerin iki pazar üzerindede yapılmakta olduğu gözlenmektedir. Bu pazarlar, tüketici ve üretici pazarlarıdır. Son tahminlere göre elektronik pazarlarda ticaret hacmi, nihai tüketicilere internet üzerinden yapılan satışların geçen yıl 8 milyar dolar olan cirosu 2003 yılında 108 milyar dolara yükselecek; finnalar arasındaki elektronik ticaret hacmi ise 1998'de 43 milyar dolardan 2003 yılında 1.3 trilyon dolara sıçrayacaktır. Elektronik ticaret, bireyler ve kurıunların; açık ağ ortamında (İnternet) ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında (intranet) yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve iX bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerinin tümünüde ifade etmektedir. Bu çerçevede, ticari sonuçlar doğuran ya da ticari faaliyetleri destekleyecek eğitim, kamuoyunu bilgilendirme, tanıtım-reklam vb. amaçlar için elektronik ortamlarda yapılan işlemler elektronik ticaret kapsamında değerlendirilmektedir. İletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak 1980'li yılların ikinci yarısında ortaya çıkmış olan elektronik ticaret kavramı, günümüzde hem ulusal hem de uluslar arası forumlarda en çok tartışılan konulann başında gelmektedir. Bu gelişmenin en önemli nedenleri; iletişim ve bilgi teknolojilerinin daha önce öngörülemeyen imkanlar sunması, bunun yanısıra dünya ticaret hacminin küreselleşme akımları ve bu akımlan düzenlemeye yönelik uluslar arası anlaşmalar ile giderek artmasıdır. Elektronik ticaret, bilgi, ürün veya hizmet satın alma ve satma faaliyetinin bilgisayar ağları kanalıyla gerçekleştirilmesinin yanısıra; sunulan bilgi, ürün veya hizmet için talep yaratmak (pazarlama), müşteri desteği vermek (satışın bütün evrelerinde) ve de ticari kurumlar ve müşterileri arasındaki ticari ve lojistik iletişimi yine küresel bilgisayar ağlan kanalıyla sağlamaktır. Bunun yanında firmanın yönetimini kolaylaştmcı bilgileride sağlamaktadır. • Elektronik ticaret, internet üzerinde sunulan bilgi, ürün ve hizmetlere hemen hemen dünyanın her yerinden anında ve rahatlıkla erişim imkanı sağlamaktadır, • Elektronik ticaretin 24 saat 7 gün çalışabilen altyapısı, iletişimi ve alışverişi kısıtlayıcı zaman problemini ortadan kaldım, • Elektronik ticaretin güvenilirliği istatistiklerle ispatlanmıştır. Gelişmekte olan yeni teknolojilerin güvenilirliği dahada kuvvetlendirmesi beklenmektedir, • Elektronik ticaretin altyapısı ile tüketicilerin tercihleri, alışkanlıkları ve demografik özellikleri takip edilebilir ve bu bilgiler kullanılarak ürün veya hizmet satın alanla, satan arasında kişiye özel ticari ilişki kurulabilir, • Elektronik ticaret evrenseldir. İnternet ile birlikte sınırlarda kalktığı ıçın rekabet küresel hale gelmiştir. Bu küresel rekabet ortamında arz edilen ürün ve hizmetlerden "kalite-maliyet-müşteri hizmeti" üçgeninde en üst düzeye çıkabilenler küresel anlamda başarılı olmaktadırlar.Publication Metadata only İstanbul örnek alanında yapı üretiminde tasarım, yapım ve denetim aşamaları sırasında izlenecek yol, alınması gereken evraklar, belgeler ve örnekleri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2001) Hamzaoğlu, Ali; Karataş, HasanPublication Metadata only Atatürk Havalimanı yeni terminal binasının proje yönetimi uygulamasının irdelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2001) Gürbilek, Andaç; Karataş, HasanPublication Open Access KOBİ'lerin finansmanında risk sermayesi yatırımı(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2001-01) Hacıfevzioğlu, Umut; İşeri, MügePublication Open Access Bir finansman aracı olarak barter sistemi ve muhasebe kayıt düzeni(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2001-12) Dolunay, Kemal Can; Hacırüstemoğlu, RüstemPublication Metadata only İstanbul'da coğrafi bilgi sistemleri yardımı ile deprem hasarlarının azaltılması(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı, 2002) Erkan, Yasemin; Karataş, HasanPublication Open Access Maliyet tahmin modeli(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2002) Şahin, Murat; Ali ŞentürkYeni yapılacak projelerin maliyetlerinin hesaplanması zor ve zahmetli bir iştir. Bu hesaplamalar bir çok değişkene bağlıdır. Bu değişkeler, dünyadaki ve ülke içindeki gelişmelerden direk olarak etkilenmektedir. Güçlü bir ekonomik yapıya sahip olmayan ülkemizde, yapılacak projelerin tahmini maliyetlerini hesaplaması daha da zordur. Yapılmak istenen projelerin beklenen maliyetlerini öngörmede karşılaşılan bir problem de projenin taraflarının, projenin beklenen maliyetinin hesaplanmasında kullanılan değişkenleri kendilerine avantaj şekilde kabul edip, beklenen maliyeti amaca göre düşük veya yüksek göstermeleridir. Çoğunlukla devlet, iş sahibi olarak taraf olduğu projelerde, projelerin beklenen maliyetlerini normalden düşük göstermeye çalışmaktadır. Bunun için hesaplamalara temel teşkil eden birim fiyatları olduğundan düşük kabul etmektedir. Birçok niteliksiz ve yarım kalmış proje bu düşüncenin sonucudur. Yüklenici coğu zaman özellikle anahtar teslim projelerde maliyeti daha yüksek göstermeye çalışmaktadır. Bu da bağzı projelerin hiç başlayamamasına dolayısıyla yüklenicinin zarar görmesine sebep olmaktadır. Bu modelin, modeli inceleylere ve kullananlara faydalı olacağı düşünülmektedir. Modeldeki veri tabanı değiştirilerek diğer gelişmekte olan ülkelerde de kullanılması mümkündür. Bazen de beklene proje maliyet hesaplamaları, yanlış ve yetersiz verilerin kullanılması, yetersiz ve kalifiye olmayan elemanaların çalıştırılması veya hesaplamalardaki hatalardan dolayı doğru olmamaktadır. Bir çok örnekte ise yapılan maliyet tahminleri ilk etapta doğru olmakla beraber dünya ve ekonomik şartların değişmesinden etkilenen döviz kurlarının hammaddeye olan etkisiyle gerçekten uzaklaşmaktadır. Geliştirilen bu maliyet tahmin modeli, projelerin beklenen maliyetlerinin hesabını, daha önce yapılmış benzer projelerin maliyetlerini veya ihale bedellerini değişik satın alma araçlarını kullanarak güncelleyerek yapmaktadır. Güncellemede hem devlet, hem özel, sektör hem de global ekonomi verilerini kullanmaktadır. Bu verilerle yapılan hesaplamaların gösterildiği grafikler daha anlaşılır olacaktır. Söz konusu grafikler yorumda ve karar vermede kolaylı sağlayacaktır. Maliyet tahmin modelin, yapılacak projelerin beklenen maliyetlerini hesaplamada bir kıstas olacak ve bir mertebe yaklaşımı verecektir. 2003 yılında yürürlüğü girecek olan yeni ihale kanunundaki tahmini maliyetlerin hesaplanmasında kullanılabileceği ve iyi netice vereceği düşünükmektedir.Publication Open Access İnternet portallarına genel bakış, portalların tanıtım tutundurma faaliyetleri ve Türkiye'deki portal uygulamaları(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2002-07) Bozkurt, Murat; Deniz, Recep BakiPublication Open Access Hisse senedi bazlı vadeli işlemler ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda uygulanabilirliği(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2002-07) Tanık, Ozan Dağhan; İşeri, MügePublication Metadata only P-gruplar(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2003) Kuvvet, Osman; Şenkon, HülyaPublication Metadata only D4 lie cebrinde karakter polinomu hesaplanması(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2003) Toprak, Uğur Ahmet; Karadayı, Hasan R.Publication Metadata only Konveks optimizasyon(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2003) Altuk, Eda; Çağal, BehiçPublication Metadata only Yalınkat fonksiyonlarda katsayı problemleri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2003) Kocuroğlu, Sercan; Polatoğlu, YaşarPublication Metadata only Z4 üzerinde kodlar(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2003) Zengin, Sezen; Balkanay, ErolPublication Metadata only Açık kod kullanılarak ağ güvenliği kontrolünün sağlanması(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, 2004) Bedir, Murat; Uzgören, GökhanPublication Metadata only Öğrenci işleri bilgi sistemini oracle veri tabanı uygulama sistemine dönüştürme(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2004) Yılmaz, Burcu; Çağal, BehiçPublication Metadata only İnşaat projesi yönetiminde ERP uygulamaları(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, 2004) Bisen, Ömer; Karataş, HasanPublication Metadata only Veri madenciliği, algoritmaları ve naive bayes algoritmasının iyileştirme süreçleri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, 2004) Başlangıç, Göksel; Yüksek, KemalPublication Open Access Sigortacılar için web tabanlı eğitim sistemi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, 2004-01) Akalın, Hasan MeteBu tez çalışması, sigorta acentelerinin, sigorta poliçeleri ve acentecilik konularında eğitilmeleri ile ilgili olarak, web üzerinden ilgililere verilecek eğitim üzerine odaklanmıştır. Sigorta acenteleri, acentelik işlerinde kullandıkları poliçeler ile ilgili bilgilere, kendilerine verilmesi gereken eğitimler sayesinde hakim olabilirler. Ancak bu sayede, hangi koşullarda hangi poliçeyi hazırlayıp müşterilerine sunacaklarına karar verebilirler. Bu durumda, sigorta genel müdürlüklerine bağlı olan ve Türkiye’nin hemen hemen her ilinde mevcut olan acentelere bir şekilde ulaşılıp, bu bilgi ve eğitimlerin verilmesi gerekmektedir. Genellikle bu eğitimler, bölge bölge ayrılmış acenteleri bir araya getirerek bir eğitim salonunda verilmekterdir. Bu durumda, genel müdürlük eğitmenlerinin devamlı olarak Türkiye’nin her iline gitmesi ve bu illerde gerekli olan eğitimleri düzenlemesi, eğitimin yeterli olmadığı veya katılımın gerektiği kadar olmaması halinde, tekrar eğitim verilmesi gibi zorluklar söz konusu olmaktadır. Sigorta şirketi tarafından yeni bir poliçe hayata geçirildiği ve acentelere sunulduğu zaman, bir an önce bu poliçeye ait eğitim ya da eğitimlerin düzenlenmesi ve tüm acentelere anlatılması gerekmektedir, bu acentelerin de bu yeni poliçeye hızlı bir şekilde adapte olabilsin ve böylece müşterilerine bu poliçeye uygun çözümler sunabilecek seviyeye gelebilmesini sağlamaktır. Bu gerekçelerle; sigorta şirketi için yeni bir eğitim programı ve seyahati, acenteler için de, yeni bir ürün için eğitim alma zorunluluğu doğmaktadır. Verilen bu eğitimlerde, eğitmenlerin verdikleri poliçe eğitimileri ile ilgili bazı raporlar alması, acenteler açısından bu eğitimin ne kadar yararlı olduğunu ölçmesi ve gerektiği taktirde aynı eğitimi yeniden vermesi durumu ortaya çıkmaktadır. Eğitim sırasında ve sonrasında bu raporların ve değerlendirmelerin yapılıp bir yerde tutulması gerekir. Böylelikle, hangi acente hangi konuda eksik bilgiye sahip, hangi acente hangi eğitime katılması gerekmesine rağmen katılmamış, sorularının cevaplarına göre yeni bir eğitim planlanıp, düzenlenebilmesi mümkündür. Sigortacılık sistemi içinde geleneksel, eğitim planlanması ve düzenlenmesi yapılırken; öncelikle genel müdürlük, hangi bölgedeki veya hangi ildeki acentelere eğitim verileceğine karar verir. Daha sonra, bu seçilen acenteler, eğitim tarihi, eğitim içeriği ve kapsamı, eğitim için gerekli materyaller hakkında bilgilendirilir. Bu aşamada, yapılacak eğitimden sorumlu genel müdürlük çalışanı, eğitim gününe kadar verilecek eğitimde kullanılacak dökümanları hazırlar. Eğitim günü geldiğinde acenteler, daha önceden belirlenmiş olan bir salonda toplanırlar. Eğitmen hazırlamış olduğu dökümanları acentelere dağıtarak, bir sunum gerçekleştirir ve yeni ürün ya da poliçe ile ilgili bilgileri acentelere aktarır. Eğitim interaktif bir şekilde devam eder. Eğitim sonunda her acente, almış olduğu eğitimle ilgili bir memnuniyet formu doldurur. Bu bilgiler ışığında eğitim sona erer. Buraya kadar, acentelere verilen eğitimler ile ilgili yaşanan zorluklar ve problemler sıralanmıştır. Bu problemlere çözüm olarak, günümüzde yaygın olarak kullanılmakta olan olan “Web Tabanlı Eğitim” (WTE) sistemi önerilmektedir. Internetin gelişmesi, web tabanlı eğitim teknolojisinin, eğitim alanında nasıl kullanılabileceği sorusunu gündeme getirmiş, sonuç olarak, e-mail yoluyla eğitimciye ulaşım, basit grafik ve metinlerin yer aldığı intranet üzerinde bilgisayar tabanlı eğitim ve web üzerinde ses ve görüntünün, parçalar halinde aktarıldığı web tabanlı eğitim ortaya çıkmıştır. Günümüzde web aracılığıyla, sınıf eğitimi, eş zamanlı danışmanlık, geliştirilmiş eğitim hizmetleri ve güncel içerik birleştirilerek, etkili ve çok boyutlu bir öğrenme ortamı yaratılmaktadır. WTE, şirketlerin bu tür gruplara hızla ve düşük maliyetle ulaşarak kişilerin takvimine uygun özel eğitimler verilmesine imkan sağlamaktadır. Web tabanlı eğitimde amaç, bir eğitim yapılacağı zaman, yukarıda bahsedilen sorunlar ve zorluklar ile karşılaşılmaması ve kişilerin zaman ve mekandan bağımsız olarak Internet veya Intranet’ler üzerinden bilgiye ulaşabilmesidir. Geliştirilecek bir uygulama ile, tüm acentelere aynı anda ulaşılması sağlanabilir ki bu özellik başta eğitim maliyetlerinden tasarruf olmak üzere çalışanların ve dolayısıyla şirketin verimliliğinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Acenteler için eğitimin Internet ortamından alınması, acentelerin bu eğitime Internet bağlantısı olan herhangi bir yerden katılmaları anlamına gelmektedir. Böylece acenteler için de aynı kazançlar sağlanır. Eğitmenler de, bir eğitim verebilmek için tüm Türkiye’yi dolaşmak zorunda kalmayacaklardır. Raporlamalarını ise, kendileri için geliştirilecek arayüz sayesinde kolaylıkla alıp, gerekli bilgileri eğitim için hazırlanacak olan bir veritabanında tutabilirler ve istedikleri anda düzenlenmiş herhangi bir eğitimin bilgisine ulaşabilirler. Web tabanlı eğitimin avantajlarından biri de, sistem Internet ortamında olduğu için acentelerin bilgisayarlarına herhangi bir program ya da bilgi yüklemesi yapılmasına ihtiyaç yoktur. Tüm bilgiler server’da tutulmakta olup, acenteler bu server’a bağlanarak eğitimleri alabilirler. Acentelerin kullanmış oldukları işletim sitemi, Internet tarayıcısı gibi sistem kısıtlamaları bulunmadığından dolayı, platform bağımsız çalışan bir sistem olarak teknik ve kullanım rahatlığı sağlamaktadır. Aynı zamanda bu işler içinde insan kaynağı ayırmaya gerek kalmamaktadır. Buna bağlı olarakta eğitimlere katılacak acente sayısında da ciddi bir artış yaşanır. Herhangi bir mazeretten ötürü ki, bu genellikle vakit darlığı olmaktadır, eğitim ya da eğitimler için salona gelip katılamamış acente web tabanlı eğitim sistemi sayesinde ofisinde veya evinde bilgisayarı başında verilecek olan eğitime katılabilir. Eğitime katılım bilgileri ise, eğitmenler tarafından online olarak görüntülenebilip raporlar alınabilir. Bu raporlar analiz edilerek, eğitimlere katılmamış acenteler için ilgili eğitimler yeniden düzenlenebilir. Web tabanlı eğitim sisteminde, eğitimlere ait tüm bilgiler veritabanında saklanmaktadır. Daha önceden düzenlenmiş olan bir eğitim, yeniden verilmek istendiğinde ilgili eğitimi aktifleştirmek yeterli olur. Web tabanlı eğitim sisteminde teknik destek konusuna çok fazla ihtiyaç duyulmamaktadır. Dolayısıyla, sistem olabildiğince kullanıcı dostu şekilde tasarlanıp uygulanmalıdır. Bununla birlikte, eğitmenler eğitim içeriklerini çok kolay ve hızlı bir biçimde güncelleyebilmelidir. Böylelikle web tabanlı eğitim alan kişilerin, eğitim ile ilgili son bilgilere erişmeleri sağlanmalıdır. Ayrıca, eğitime katılacak herkes, tüm bu güncellenmiş bilgilere eş zamanlı olarak erişebilmelidir. Bu çalışma, klasik eğitimlerde yaşanan öncelik sorununa çözüm sunar. Klasik eğitimlerin, diğer bir deyişle, acenteler ile yüz yüze yapılan eğitimlerin en önemli ve can alıcı özelliklerinden birisi, eğitmen ile acente arasındaki interaktivitedir. Bu eğitimlerde acente, eğitmene sunum sırasında sorular yöneltebilmekte ve aynı anda cevabını alabilmektedir. Web tabanlı eğitim sisteminde bu konu için bulunan yöntem, bir chat platformu kurmak olmuştur. Eğitmen ile acenteler arasındaki bu platformda, acente aynen klasik eğitimde olduğu gibi sormak istediği soruyu chat ortamına yazar ve eğitmen tarafından cevabı online olarak verilir. Bu sayede, chat platformu da interaktiviteyi koruma açısından web tabanlı eğitimin sisteminin en önemli araçlarından biri haline gelmiştir. Büyük firma ve üniversiteler kendi Öğretim Yönetim Sistemlerini (ÖYS) geliştirmektedirler. Bir çok kurum da kendi ihtiyaçlarına uygun Öğretim Yönetim Sistemini satın alma yoluna gitmektedir. Yeni yazılım dillerinin ve veri depolama yöntemlerinin keşfi ile Öğretim Yönetim Sistemleri 1999 yılında dünyada kendilerini göstermeye başlamışlardır. İlk Öğretim Yönetim Sistemi geliştiricileri, olanakları sınırlı ve bir çok pahalı ayarlamalar gerektiren e-eğitim projeleri içerisinde yer alırken bugün projeler organizasyonlardaki eğitim ve çalışma inisiyatiflerini birleştirme yoluna giderek tek bir yaygın altyapı oluşturmaktır. Sağlam bir Öğretim Yönetim Sistemi bir örgün eğitim kurumunun insan kaynakları, mali işler, öğrenci işleri ve diğer bölümleri ile ortak çalışabilir ve bu bölümlerdeki bilgisayar sistemleri ile bilgi paylaşımında bulunabilir. Böylece tüm uzaktan eğitim faaliyetlerinin temelini oluşturabilir. Öğrencilere ilişkin raporlar alabilmek, bir öğrencinin gelişimini takip etmek ve herhangi bir aksama durumunda kendisine yardımcı olmak açısından oldukça büyük önem taşımaktadır. Bahsedilen kayıtlar öğrencinin sadece ÖİYS içinde yaptığı işlemleri değil, online içeriklerde gezinirken yaptığı işlemleri de içermektedir. Öğrenim Yönetim sistemleri online ders içeriğine müdahale şansı vermese de online içeriklerin düzenlenmesinde aktif rol oynayan Eğitim İçerik Yönetim Sistemleri (Learning Content Management System, LCMS) ile de ortak çalışabilirler. Tüm bu bilgiler ışığında, web tabanlı eğitim sisteminin ne kadar faydalı olduğu, geliştirilecek olan bir e-Eğitim uygulaması bu çalışma ekseninde ele alınmıştır. Bununla birlikte e-eğitimin önemine yönelik olarak sigortacılık için yeni bir ÖİYS oluşturmaktır. Bu uygulamada, yukarıda bahsedilen ve web tabanlı eğitimin hem temelini hem de detayını oluşturan tüm materyaller kullanılmış ve sigorta acentelerine bu uygulama sunulmuştur. Ancak, daha öncesinde acentelere, seçilecek bir poliçe ile ilgili bir “ön test” uygulanmıştır. Bu testin sonuçları ve acentelerin almış oldukları notlar bir veritabanında tutulmuştur. Bu testin sonrasında, belirlenecek bir tarihte, web tabanlı bir eğitim oluşturulmuş ve bu eğitim “ön test”i dolduran acentelere verilmiştir. Eğitim sonrasında ise, acenteler “son test” diye adlandıralacak olan ve hemen hemen aynı tarz soruları içeren bir eğitim sonu teste tabii tutulmuşlardır. Bu testten alacakları notlar da bir veritabanında saklanmıştır. Sonuç olarak, her iki testten aldıkları notlar karşılaştırılmış ve web tabanlı eğitimin faydaları net bir şekilde gösterilmiştir.Publication Open Access On critical reading: A classroom approach(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı, 2004-06) Güder, Feride Zeynep; Direkçigil, NebileBu çalışmanın amacı, yazılı dilin nasıl analiz edileceğini öğretmek için okuma dersindeki değişikliği vurgulayan, eğitim alanındaki bilişsel ve eleştirel düşünme yaklaşımlarından çıkmaktadır. Bu çalışmanın genel amacı öğrencilerin akademik başarıları olurken, başlangıç amacı eleştirel okuma için ayrılmış süreyi arttırmak ve öğrencilerin yazarın stili, kelime seçimi ve konu hakkındaki kendi fikirlerini ifade etmelerine izin veren okuma çalışmaları düzenlemektir. Bu yüzden, bu çalışma İngilizce bağlamında üniversite hazırlık sınıflarında "okuma" dersindeki özel problemlerle ve eleştirel okumanın temel konularıyla ilgilenmektedir. Çalışmanın altında yatan görüş eleştirel okumanın çeşitli yönlerini araştırmaktır. Eğer bir çok beceri ve bilgiyi içeren eleştirel okuma çalışmaları veya mental aktiviteler uygun bir şekilde uygulanırsa, İngilizce okuma dersleri üniversite seviyesindeki İngilizce dil öğrencilerinin akademik başarıları için ilk adım olacaktır. Araştırma sorusu eleştirel okumanın, eleştirel dil yaklaşımına bağlı olarak nasıl geliştirileceği üzerine yoğunlaşmaktadır. Tek bir sınıfa yönelik sınıf içi araştırmadaki metodolojik konular ve muhtemel çözümler, dördüncü bölümde, araştırma metodolojisinde açıklanmıştır. Lewin'in iki ana bölümlü bir döngüden oluşan araştırma modeli uygulanmıştır. Bu süreçte problem tanımlanmış ve yedi aşamalı çözüme yönelik ders içi çalışmalar yapılmıştır. İlk üç aşama olan tanımlama kısmında, araştırma grubunun eleştirel okuma problemleri analiz edilmiş ve onlara göre bir yaklaşım mevcut programa eklenmiştir. Mülakat sonucu ve çalışmanın geneli göstermiştir ki, EFL eleştirel okuma ve düşünceyi kapsayacak ve pratik düzenleme yolunu önerecek mucizevi ve açık bir formül yoktur. Eleştirel okuma çalışmaları hedefin kendisi değilde hedefe giden bir yol olduğu için, öğrencilerin ne derece eleştirel okuma alışkanlığı kazandığı daha önemlidir.