İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/82
Browse
Browsing İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program by Author "Alpkaya, Şennur"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Marka iletişimi bağlamında marka kimliği yaratımı ve marka çağrışımları: Türk aile işletmeleri uygulama örneği(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2015) Alpkaya, Şennur; Küçükerdoğan, RenginYüksek Lisans Tezi çalışması olarak ele aldığımız, Marka İletişimi Bağlamında Marka Kimliği Yaratımı Ve Marka Çağrışımları: Türk Aile İşletmeleri Uygulama Örneği konulu bu çalışmada, aile bireylerinin yönetim araçlarında etkili olması ve duygusal boyuta sahip olması bakımından marka kimliği ve marka çağrışımları kavramlarının uygulama örneğini Türk aile işletmeleri oluşturmaktadır. Dünya'nın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de aile işletmelerinin ekonomik etkilerinin önemi büyüktür. Çalışmada örnek olarak, 1900 yılından önce kurulmuş olan kıdemli Türk aile işletmelerinden şekerleme ve tatlı üretimi yapan en köklü, bilinen, 4 ve 5. kuşağa kadar ulaşmayı başaran 3 markanın, geçmişten günümüze sürdürülebilirliğinde marka iletişimleri, marka kimliği ve marka çağrışımlarının rolü, reklam görselleri üzerinde göstergebilimsel çözümleme yapılarak açıklanmıştır. İncelenen markaların logolarının, sloganlarının ve basında yer alan reklam görselleri doğrultusunda, bu markaların anlamı nasıl oluşturdukları ve bunu hangi şekilde ilettikleri üzerinde durulmuştur. Dünya'da aile işletmelerinin üçüncü kuşağa bile ulaşma oranının çok düşük olmasının yanında ömürlerinin de kısa olduğu ortamda, asırlık aile işletmelerinin marka kimliği ve çağrışımlarının incelenmesinde gelenekselliğin, kültürün özenle korunmaya çalışıldığı ve bununda ailede kurulan ilişkilerin güçlülüğü nedeniyle 4. ve 5. kuşağa kadar ulaşabildiği ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Marka, Marka İletişimi, Marka Kimliği, Marka Çağrışımları, Türk Aile İşletmeleri.