Publication:
Marka iletişimi bağlamında marka kimliği yaratımı ve marka çağrışımları: Türk aile işletmeleri uygulama örneği

Thumbnail Image

Date

2015

Authors

Alpkaya, Şennur

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Yüksek Lisans Tezi çalışması olarak ele aldığımız, Marka İletişimi Bağlamında Marka Kimliği Yaratımı Ve Marka Çağrışımları: Türk Aile İşletmeleri Uygulama Örneği konulu bu çalışmada, aile bireylerinin yönetim araçlarında etkili olması ve duygusal boyuta sahip olması bakımından marka kimliği ve marka çağrışımları kavramlarının uygulama örneğini Türk aile işletmeleri oluşturmaktadır. Dünya'nın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de aile işletmelerinin ekonomik etkilerinin önemi büyüktür. Çalışmada örnek olarak, 1900 yılından önce kurulmuş olan kıdemli Türk aile işletmelerinden şekerleme ve tatlı üretimi yapan en köklü, bilinen, 4 ve 5. kuşağa kadar ulaşmayı başaran 3 markanın, geçmişten günümüze sürdürülebilirliğinde marka iletişimleri, marka kimliği ve marka çağrışımlarının rolü, reklam görselleri üzerinde göstergebilimsel çözümleme yapılarak açıklanmıştır. İncelenen markaların logolarının, sloganlarının ve basında yer alan reklam görselleri doğrultusunda, bu markaların anlamı nasıl oluşturdukları ve bunu hangi şekilde ilettikleri üzerinde durulmuştur. Dünya'da aile işletmelerinin üçüncü kuşağa bile ulaşma oranının çok düşük olmasının yanında ömürlerinin de kısa olduğu ortamda, asırlık aile işletmelerinin marka kimliği ve çağrışımlarının incelenmesinde gelenekselliğin, kültürün özenle korunmaya çalışıldığı ve bununda ailede kurulan ilişkilerin güçlülüğü nedeniyle 4. ve 5. kuşağa kadar ulaşabildiği ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Marka, Marka İletişimi, Marka Kimliği, Marka Çağrışımları, Türk Aile İşletmeleri.

Description

Master Thesis topics we have covered in our study; Brand communication context, Brand Identity and Brand Creation Associations :Turkish Family Businesses in this study on Application Example, Turkish family businesses are an application example of the concept of brand identity and brand association with regard to family members being effective in the management tools and having emotional dimensation. Like elsewhere in the world, family businesses' economic effects are of great importance in Turkey, too. For example, Senior Turkish family business which producing Confectionery and desserts the known oldest. It was founded before 1900 and 4 and 5of the brand managed to reach the third generation, brand communication on the sustainability of past to present, the role of brand identity and brand association has been described with semiotic analysis on advertising images. When the brand logo is examined in accordance with the area so advertising slogans and images in the media,they create a sense of how this brand and it focuses on what way they transmit. The rate of reaching the third generation of the family business in the world is very low and besides in environments where short in their lives,in the examination of the brand identity and association centuries-old family business tradition, culture has carefully studied the conservation and ıt has been demonstrated that reach up to zone 4 and 5, due to the difficulties of the relations established in the family in it. Key words :Brand, Brand Communication, Brand Identity, Brand Association, Turkish Family Businesses.

Keywords

Aile İşletmeleri, Family Enterprises, Marka İletişimi, Brand Comminication, Marka Kimliği, Brabd Identity, Marka Kişiliği, Marka Kişiliği, Brand Personality, Marka Çağrışımı, Brand Association, İşletmeler, Businesses

Citation