Publication:
Kült Marka Leica Fotoğraf Makinesinin Marka Konumlandırması

Thumbnail Image

Date

2007-06

Authors

Güz Gündeş, Nüket
Ilıcak, Ş. Güzin

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Tüm dünyada ‘kült marka’ olarak bilinen Leica fotoğraf makinesinin marka konumlandırılmasındaki başarısının incelenmesi, amaçlanmıştır. Mitos (söylence) olma sürecinde markanın nasıl konumlandığı, bu konumlama alanının zaman içinde farklılaşan koşullara göre değişip değişmediğini irdelenmiştir. Markanın bu bağlamda iletişim oluklarını kullanma bicimi ve kullanımlardan aldığı sonuçlarda, örnekler verilerek açıklanmıştır.
It was aimed to analyze the success of Leica’s (worldwidely recognized as a ‘cult brand’) brand positioning field differs according to changing circumstances in time. The usage of communication guides and the results in this contexs is demonstrated with examples.

Description

Keywords

Leica Fotoğraf Makinesi, Marka, marka konumlandırma, Leica Markası, Kült Marka, Leica Camera, Brand, Brand Positioning, Leica Brand, Cult Brand

Citation