Publication: Kült Marka Leica Fotoğraf Makinesinin Marka Konumlandırması
Date
2007-06
Authors
Güz Gündeş, Nüket
Ilıcak, Ş. Güzin
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları
Abstract
Tüm dünyada ‘kült marka’ olarak bilinen Leica fotoğraf makinesinin marka konumlandırılmasındaki başarısının incelenmesi, amaçlanmıştır. Mitos (söylence) olma sürecinde markanın nasıl konumlandığı, bu konumlama alanının zaman içinde farklılaşan koşullara göre değişip değişmediğini irdelenmiştir. Markanın bu bağlamda iletişim oluklarını kullanma bicimi ve kullanımlardan aldığı sonuçlarda, örnekler verilerek açıklanmıştır.
It was aimed to analyze the success of Leica’s (worldwidely recognized as a ‘cult brand’) brand positioning field differs according to changing circumstances in time. The usage of communication guides and the results in this contexs is demonstrated with examples.
It was aimed to analyze the success of Leica’s (worldwidely recognized as a ‘cult brand’) brand positioning field differs according to changing circumstances in time. The usage of communication guides and the results in this contexs is demonstrated with examples.
Description
Keywords
Leica Fotoğraf Makinesi, Marka, marka konumlandırma, Leica Markası, Kült Marka, Leica Camera, Brand, Brand Positioning, Leica Brand, Cult Brand