Publication:
Tecimsel Marka ve Renk-Biçim Tasarım Bağıntısı

Thumbnail Image

Date

2007-03

Authors

Ayhan, Ahmet

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada insan yaşamını, iş yaşamını, ilişkileri doğrudan ve dolaylı etkileyen göstergeler evrenin tamamlayıcı unsurlarının insan aklı ve zekasıyla ne kadar değişebileceği konusunu örneklerle açıklamaya çalıştık. Nesnelerin biçimini renkler tamamlar ve aynı oranda da değiştirir. İnsan zekasıyla üretilen bir nesnenin biçimi ve tasarımı önce işlevselliğiyle ön plana çıkar. Nesnelere uygulanan renkler genellikle biçimden daha az önemli değildir. Tam tersine onu tamamlayıcı, hatta zaman zaman daha önemlidir. Bu nedenle, markalaşma sürecinde özgün tasarım, işlevsellik, renk uyumu markayla özdeşleşir ve tecimsel başarı için yadsınamaz ölçüde önemlidir.
In this study, we tired to explain how human reason and intelligence can change the supplementary elements of the universe of the indicators that affect the human life, work life and relationships directly and indirectly. Colors complete the shapes of the objects and change in the same proportion. Design and the shape of an object produced with the human reason stands out with its functionality. Colors applied on the objects are not usually less important. Thus, original design in the brand mark process, functionality and color accordance identifies with the brand and is also important undeniably for the commercial success.

Description

Keywords

tecimsel marka, renk ve marka, renk çözümleme, color analysis, color and brand, commercial brand

Citation