Publication:
Okul Müdürlerinin İletişim Sürecinde Öğretmenler İle Yaşadıkları Sorunların Ve Uyguladıkları Çözüm Yollarının X ve Y Kuşağı Çerçevesinde İncelenmesi

dc.contributor.advisorSultan Bilge Keskinkılıç Kara
dc.contributor.authorATAŞ, KEREM
dc.date.accessioned2025-04-07T14:11:46Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul müdürlerinin X ve Y kuşağı öğretmenlerle iletişim sürecinde yaşadıkları sorunları incelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bursa ili Osmangazi ilçesindeki kamu okullarında görev yapmakta olan 41 okul müdürü oluşturmuştur. Araştırmanın sonucunda müdürlerin X ve Y kuşağı öğretmenlerle iletişim sürecinde yaşadıkları sorunların nedenleri; bireysel iletişim engelleri ve statüden kaynaklı iletişim engelleri olduğu belirlenmiştir. Bu engellileri en yoğun olduğu tema bireysel iletişim engelleri teması olmuştur. X kuşağı öğretmenlerle yaşanılan bireysel iletişim engelleri temasının altında; bilgiçlik taslama, sürekli başkalarını suçlama, sürekli şikâyet etmeleri, siyasi düşünceye fazlaca atıf, zor ikna olmaları vb. geliyor. Statüden kaynaklı iletişim engellilerinde ise; tecrübeye aşırı önem vermek, genç yöneticilerin yetkisini kabul etmeme, genç yöneticileri beğenmeme vb. geliyor. Y kuşağı öğretmenlerle yaşanılan bireysel iletişim engelleri teması altında; kendi bildiklerini okuma, disiplinsiz, ekonomik kaygılar, sorumsuz, özgürlüklerine düşkünlük, tecrübesiz, yönetici danışmama vb. geliyor. Statüden kaynaklı iletişim engellerinde ise; okul kültürüne ayak uyduramama, ekstra görevleri gereksiz görmeleri, mesleki bilgi eksikliği, yöneticiye güvenmeme, resmiyeti önemsiz görmeleri, öğrencilerle aşırı samimiyete girmeleri vb. geliyor. Okul müdürlerinin X ve Y kuşağı öğretmenlerle iletişim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümüne ilişkin, demokratik yaklaşım, yönetici desteği ve yasal güçten yararlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.tr
dc.identifier.tezno902882
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9474
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİletişim
dc.subjectOkulda İletişim
dc.subjectOkul Müdürü
dc.subjectX-Y Kuşağı Öğretmenler
dc.titleOkul Müdürlerinin İletişim Sürecinde Öğretmenler İle Yaşadıkları Sorunların Ve Uyguladıkları Çözüm Yollarının X ve Y Kuşağı Çerçevesinde İncelenmesitr
dc.title.alternativeExamining the Problems That School Principals Experience With Teachers in the Communication Process and the Solutions They Apply Within the Framework of X and Y Generationsen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage103
local.journal.startpage1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
1.57 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: