Publication:
Okul Müdürlerinin İletişim Sürecinde Öğretmenler İle Yaşadıkları Sorunların Ve Uyguladıkları Çözüm Yollarının X ve Y Kuşağı Çerçevesinde İncelenmesi

Thumbnail Image

Organizational Units

Program

Date

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin X ve Y kuşağı öğretmenlerle iletişim sürecinde yaşadıkları sorunları incelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bursa ili Osmangazi ilçesindeki kamu okullarında görev yapmakta olan 41 okul müdürü oluşturmuştur. Araştırmanın sonucunda müdürlerin X ve Y kuşağı öğretmenlerle iletişim sürecinde yaşadıkları sorunların nedenleri; bireysel iletişim engelleri ve statüden kaynaklı iletişim engelleri olduğu belirlenmiştir. Bu engellileri en yoğun olduğu tema bireysel iletişim engelleri teması olmuştur. X kuşağı öğretmenlerle yaşanılan bireysel iletişim engelleri temasının altında; bilgiçlik taslama, sürekli başkalarını suçlama, sürekli şikâyet etmeleri, siyasi düşünceye fazlaca atıf, zor ikna olmaları vb. geliyor. Statüden kaynaklı iletişim engellilerinde ise; tecrübeye aşırı önem vermek, genç yöneticilerin yetkisini kabul etmeme, genç yöneticileri beğenmeme vb. geliyor. Y kuşağı öğretmenlerle yaşanılan bireysel iletişim engelleri teması altında; kendi bildiklerini okuma, disiplinsiz, ekonomik kaygılar, sorumsuz, özgürlüklerine düşkünlük, tecrübesiz, yönetici danışmama vb. geliyor. Statüden kaynaklı iletişim engellerinde ise; okul kültürüne ayak uyduramama, ekstra görevleri gereksiz görmeleri, mesleki bilgi eksikliği, yöneticiye güvenmeme, resmiyeti önemsiz görmeleri, öğrencilerle aşırı samimiyete girmeleri vb. geliyor. Okul müdürlerinin X ve Y kuşağı öğretmenlerle iletişim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümüne ilişkin, demokratik yaklaşım, yönetici desteği ve yasal güçten yararlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Description

Yüksek lisans tezi.

Source:

Keywords:

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

12

Views

57

Downloads