Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4399
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program by Type "Thesis"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Yabancı Diller Okulunda Çalışan Takım Liderlerinin Okul Etkililiği Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2018) Akpınar Yılmaz, Meltem; Doyran, FeyzaBu araştırma, bir yabancı diller okulundaki takım liderlerinin, takım çalışmasına dayalı okul sistemi ve bu sistemin okul etkililiği üzerindeki algılarını saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma ile, organizasyon yapısı değiştirilerek takım sistemi ile yönetilen bir okuldaki takım liderlerinin görüşlerine başvurularak yetki paylaşımının önemine vurgu yapmak ve yönetim takımlarını ön plana çıkarmak hedeflenmiştir. Temel amaç, durumu kendi ortamında inceleyerek değerlendirmek, detayları ile betimlemek ve yansıtmaktır. Bu amaç dahilinde alt problemler oluşturulmuştur. 1. alt problem takım sisteminden önceki eski yönetim sürecine ilişkin takım lideri görüşleri; 2.alt problem şu anki yönetim süreçlerine ilişkin takım lideri görüşleri; 3.alt problem takım çalışmasına ilişkin görüşler; 4.alt problem okul etkililiğine ilişkin görüşler; 5. alt problem takım sisteminin okul etkililiği üzerindeki etkileri; 6. alt problem kaliteli eğitim ortamının sağlanmasına ilişkin çözüm önerileri olarak belirlenmiştir. Yapılan araştırma, nitel bir durum çalışmasıdır. Bu araştırmada, bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır ve takım liderlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veriler toplanmıştır. Araştırmaya ilişkin detaylı literatür taraması yapılmıştır ve alanyazında yansıtılmıştır. Görüşmeler ses kaydı yoluyla kayıt altına alınarak taranmış ve görüşme metinlerinden anlamlı kod ve temalar oluşturularak durum betimlemiş ve yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, eğitim yönetimi alanına yeni bir bakış açısı getirmek ve eğitim yöneticilerine mesleki gelişim yönünden katkılar sağlamak hedeflenmektedir. Ayrıca, bu araştırmanın bulguları, yabancı diller okullarına dair iyileştirme girişimlerine katkıda bulunma potansiyeline sahiptir.