İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/163
Browse
Browsing İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences by Subject "Anlatı İzlencesi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access İstanbul'da Konutlar ve Konut Reklamları: "Tarabya Evleri" Ya Da "Butik Site", "Sample City", " Trend Plus"(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06) Küçükerdoğan, Rengin; TR8718Reklam metinlerinin üretilmesi ve tüketilmesi aşamalarında göz ardı edilmemesi gereken ayırıcı özellikler, bu türden metinlerin görsel/sözel sanat metinlerinden çok ayrı düşünülmemeleri gerektiği düşüncesinde aranmalıdır. Ayrıca aynı alanı ilgilendiren reklam metinlerini birbirine karşıt kılan ve/ya da bunları neredeyse özdeş kılanın ne olduğuyla ilgili soruyu yanıtlayabilmek için göstergebilimsel bir yaklaşımla genel/özel gerçeklik ve olasılık kavramları sorgulamak gerekmektedir. C.S. Pierce’e göre, reklam göstergesini, A.J. Greimas’a göre ise, göstergeler bütününü mercek altına alıp iki göstergebilimsel kuramdan yararlanılarak seçmeci bir yöntemle bir yandan Peirce’in üçlemesi (ilkillik/ikincilik/üçüncülük), öte yandan Greimas’ın ikilemesi olarak adlandırılabilecek karşıtsallık çerçevesinde konut reklamında metin betileri irdelenmiştir..Publication Open Access "Kar Tanesi", "Kırık Kılıç", "Gök", "Adsız Kahraman", "Kral" ve Anlatı ve Alt-Anlatılar "Hero" Adlı Filmde Doğru, Giz, Yalan, Yanlış(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06) Gündeş, Simten‘’Hero’’ adlı filmde, filmsel anlatı kurgusunun filmin içerdiği anlatı izlenceleriyle koşutluğunu sağlayan dokunun, özellikle, ses, renk, ışık etkilerinin gösterge bilimsel yöntemle saptanması ve sunumunu içermektedir bu çalışma. Özellikle renk betilerinin film anlatısındaki işlevsel yeri ve öykünün sergilediği giz, doğru, yalan ve yanlış karşıtsallıklarının, göstergelerin oluşturduğu bir dörtlemedeki konumla filmin yapısına göndergeleme yordamı seçilmiştir. Göstergelerin kurguladıkları dörtlemeler eyleyenlerin alt-anlatı ve karşıt-alt-anlatı izlencelerinin temel anlatı izlencelerinin temel anlatı izlencesiyle bağlantısının gerçekte bir giz bağıntısı taşıması ve bu bağıntının genellikle karşıt-alt-anlatılarla çözüme ulaştığı daha doğrusu yalan üzerine bir kurgunun ortaya çıktığı belirlenmiş, çözülmüş en azından yalan değil de yanlış karşıt-alt-anlatı taşıdıkları en son alt-anlatının ise doğruyu nasıl aktardığı irdelenmiştir.