Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4399
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program by Subject "Branş Öğretmenleri"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Ortaokul öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Fatih ilçesi örneği)(2019) Sengir, Cihan; Eker, HalimeBu çalışmada, İstanbul iline bağlı Fatih ilçesindeki resmi ortaokullarda görevli branş öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma düzeyleri araştırılarak, ortaya çıkan kullanım düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanma düzeyleri, yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, mezuniyet durumu, okul türü, branş ve alınan bilişim teknolojileri eğitimi değişkenlerine göre farklılaşma durumu incelenmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma için yararlanılan ölçekler 2017-2018 eğitim öğretim döneminde, İstanbul iline bağlı Fatih ilçesindeki 27 devlet ortaokulunda çalışan 269 branş öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmanın hedefleri doğrultusunda, Karal ve Bayraktar (2015) tarafından geliştirilen, 4 alt boyut ve 38 sorudan oluşan likert tipi beşli derecelendirme türünde "Öğretmenlerin Bilişim Teknolojisi Kullanım Düzeylerini Belirleme Ölçeği " kullanılmıştır. Elde edilen verileri çözümlemek için SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Öğretmenlerinin kişisel bilgileri (cinsiyet, yaş, öğrenim düzeyi, mesleki kıdem, okul türü, branş ve bilişim teknolojileri eğitimi alıp almadığı) betimleyici frekans ve yüzde dağılımları yoluyla ortaya konmuş, ölçeğin alt boyut puanları için standart sapma, değerleri saptanmıştır. "Öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri Kullanım Düzeylerini Belirleme" ölçeğinden alınan puanların ve ölçeğin alt boyutlarından alınan puanların; cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Bağımsız Gruplar t testi; yaş, öğrenim düzeyi, kıdem (hizmet yılı), branş ve aldıkları BT eğitimi değişkenlerine göre anlamlı bir fark oluşup oluşmadığını belirlemek için Kruskal Wallis – H testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri farklılaşmaktadır. Ortaokullarda görev yapan kadın öğretmenlerin, 40 yaş üstü öğretmenlerin, kıdem süresi 20 yıl üzeri olan öğretmenlerin ve ayrıca belirli branşlardaki öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanma düzeylerinin düşük olduğu görülmektedir. Sonuç olarak öğretmenlere yönelik bilişim teknolojileri eğitimlerinin verilmesi için kurslar, seminerler düzenlenmesi ve bilişim teknolojileri kullanımına yönelik eğitim videolarının hazırlanması öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayacaktır.