Cilt 30 Sayı 2 / Volume 30 Issue 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/5500
Browse
Browsing Cilt 30 Sayı 2 / Volume 30 Issue 2 by Rights "http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Anxiety of Pre-Service Teachers about being Appointed to their Profession (A Mersin Case)(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2016-08-08) Üredi, Lütfi; Akbaşlı, Sait; Demirtaş, Berat; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeThe purpose of this study was to investigate anxiety of pre-service teachers who had just started to university and who were at the final grade about being appointed to their profession. Population of this research included first and final grade students studying in the departmenst of Science Teaching, English Teaching, Classroom Teaching, Psychological Counseling and Guidance, Pre-School Teaching, Mathematics Teaching and Turkish Teaching departments at Faculty of Education of Mersin University. Because the population was accessible, there was no need to draw a sample, so all population was included in the study. Consequently, 418 pre-service teachers were included in the study. The“Pre-Service Teacher Anxiety Scale” that was originally develped by Borich and was adapted to Turkish context by Saban, Korkmaz and Akbaşlı (2004) was used to collect data. This scale was on 5-point Likert type, and included 3 dimensions as self-centered anxieties, student-centered anxieties, and task-centered anxieties. Research result indicate that anxiety towards being appointed to profession was found to be less in students of Pre-School Teaching department that had no KPSS Content Knowledge Test that was supposed to taken after graduation for appointment. Furthermore, final year students’ anxiety towards being appointed was found to be higher than the first year students.Publication Open Access Ergenlerde Olumsuz Kimlik Gelişiminin Önlenmesine Yönelik Aile Rehberlik Programı(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2016-08-08) Karaırmak, Özlem; Özeke Kocabaş, Ezgi; Toker, Nedim; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeÇalışmada, anne-babalara yönelik yapılandırılmış bir aile rehberliği programı ile gençlerde olumsuz kimlik oluşumu sonucu ortaya çıkabilecek problemler ve olası nedenleri konusunda bilgilendirici ve koruyucu bir çalışma yapılmıştır. Lise birinci ve ikinci sınıf öğrenci ebeveynlerine aile rehberliği programı uygulanmıştır. Program, anne-babalarla tek grup halinde yapılarak 6 haftalık bir aile rehberliği çalışmasından oluşmuştur. Programın içeriği temel alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Bilgi Düzeyi Belirleme Ölçeği ve araştırmacılardan biri tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılan Anne-Babalık Becerileri ve İletişim Ölçeği ön-test ve son-test olarak kullanılmıştır. Ayrıca, açık uçlu sorulardan oluşan bir form ile katılımcılardan çalışmanın etkililiğini değerlendirmeleri istenmiştir. Anne-babaların ergenlik dönemi gelişim özellikleri ve etkili iletişim yöntemleri ile ilgili bilgi düzeylerinde bir artış gözlenmesine rağmen katılımcıların ergen çocuklarıyla iletişimlerinde tutum ve davranış düzeyinde bir farklılık bulunamamıştır.Publication Open Access İlk ve orta okullarda bürokratikleşme düzeyinin öğretmen profesyonelliğine etkisi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2016-08-08) Karaca, Didem; Ural Başer, Meral; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeBu çalışmanın amacı, ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okulun bürokratikleşme düzeyi ile öğretmen profesyonelliği üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, öğretmenlerin okullarının bürokratikleşme düzeyi ve profesyonelliklerine ilişkin algı düzeylerine; öğretmenlerin algılarının kıdem, görev, sendika üyeliği değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğine; bürokratikleşme düzeyinin öğretmen profesyonelliğini ve alt boyutlarını etkileyip etkilemediğine bakılmıştır. Araştırma, tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Antalya ili merkez ilçelerinde bulunan ilk ve ortaokullarında görev yapan 515 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Okulların Bürokratik Özellikleri Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmen Profesyonelliği Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin çalıştıkları okulların bürokratikleşme düzeyine ve profesyonelliklerine ilişkin algıları “yüksek” düzeydedir. Öğretmen algılarına göre okullarının bürokratikleşme düzeyi, profesyonelliğinin tüm alt boyutlarını anlamlı şekilde yordamaktadır.Publication Open Access Türkiye’de Fen Bilimleri, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanlarının Seçiminde Cinsiyetler Arası Farklılıklar(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2016-08-08) Korkut Owen, Fidan; Mutlu, Tansu; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeAmerika Birleşik Devletleri’nde ve Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı’na bağlı bazı ülkelerde kadınların, yükseköğretimde öğrenim gördükleri ve mezun oldukları alanların daha çok kadınlara özgü olduğu düşünülen biyoloji, sosyal bilimler, eğitim gibi alanlar olduğuna ilişkin çalışmalar vardır. İlerleyen yıllarda dünyada fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) alanlarında istihdam olanaklarının giderek artacağına ilişkin bazı öngörüler bulunmaktadır. Öte yandan yurtdışında FeTeMM alanlarında öğrenim görenlerin her iki cinsiyette de az olduğunu, ayrıca öğrenim gören öğrenciler arasından kadın öğrencilerin bu alanları daha az tercih ettiklerine ilişkin raporlar yayınlanmaktadır. Türkiye’de öğrencilerin cinsiyetlerine göre FeTeMM alanlarını seçme eğilimlerine dair fazla çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle bu çalışmada Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenli olarak yayınlanan istatistikler incelenerek 1999-2013 yılları arasında kadın ve erkekler arasında FeTeMM alanlarını seçme konusunda nasıl bir eğilim olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Yapılan incelemede kadınların doğal bilimleri, matematik ve istatistik alanlarını, erkeklerin ise bilgisayar ve mühendislik alanlarını ağırlıklı olarak yeğlendikleri görülmektedir. Elde edilen sonuçlar alanyazı bağlamında değerlendirilmiş, kariyer psikolojik danışmanlığı açısından tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.Publication Open Access Türkiye’deki Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Verilen Türk-İslam Bilim İnsanlarının İncelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2016-08-08) İdin, Şahin; Yalaki, Yalçın; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeBu çalışmanın amacı Türkiye’de uygulanan fen bilimleri dersi öğretim programları dikkate alınarak hazırlanmış ortaokul ders kitaplarında bilime katkı veren Türk-İslam bilim insanlarına yer verilme oranlarını ortaya koymaktır. Bu amaçla 1994, 2000, 2005 ve 2013 ulusal fen öğretim programları çerçevesinde hazırlanan ortaokul ders kitapları doküman analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre ders kitaplarında daha çok Batılı bilim insanlarına yer verildiği, Türk-İslam bilim insanlarına ise çok az yer verildiği ve bilime yapmış oldukları katkılardan yeterince bahsedilmediği belirlenmiştir. Türk-İslam bilim insanlarına daha fazla yer verilmesinin öğrencilerimizin bilim ve bilim insanı algılarını olumlu yönde etkileyeceği öneri olarak sunulmuştur. Çalışma sonunda bilime katkılar sunmuş bazı Türk-İslam bilim insanlarının yaptıkları çalışmaların Türkçe ortaokul fen ders kitaplarında nasıl yer verilebileceği ile ilgili önerilere yer verilmiştir.