Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4399
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program by Publisher "İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Amerika Birleşik Devletleri eğitim sisteminde lise eğitimi ve lise sonrasına yönlendirme çalışmaları; Maryland eyaleti, montgomery yerel eğitim bölgesi örneği(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2019) Demirer, Sibel; Günay, ŞebnemBu araştırmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri Maryland Eyaleti Montgomery Yerel Eğitim Bölgesi devlet okulları lise eğitiminin ve öğrencileri bir üst eğitim kurumuna (Üniversiteye) hazırlama sürecinde yapılan mesleki yönetme ve kariyer çalışmalarının incelenmesi, Türkiye'deki ortaöğretim kurumlarıyla benzerlik ve farklılıkların ortaya konmasıdır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma soruları kapsamında, Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri Maryland Eyaleti Montgomery Yerel Eğitim Bölgesi lise eğitimi, lise mezuniyet gereklilikleri; bir dersten başarılı sayılma, ders kredi gereklilikleri ve topluma hizmet çalışmaları yönlerinden olmak üzere toplam 3 farklı tema incelenmiştir. Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri Maryland Eyaleti Montgomery Yerel Eğitim Bölgesi lise eğitiminde mesleki yöneltme ve kariyer hazırlığı, üniversite ve kariyer hazırlığı, bir psikolojik danışman ve rehber öğretmene düşen öğrenci sayısı, rehberlikle kullanılan teknoloji yazılımları, mesleki rehberlik alanındaki ulusal standartların içeriği yönlerinden olmak üzere toplam 4 farklı tema ile ele alınmıştır.Elde edilen bulgular değerlendirilmiş, Türkiye ve Amerika'nın benzerlik ve farklılıkları ilgili temalarla ortaya konmuştur. Sonuçlar, Türkiye'deki MEB Ortaöğretim 2023 vizyonu planlamaları bağlamında tartışılmıştır.Publication Devlet liselerindeki okul yöneticilerinin cam tavan sendromuna yönelik algıları (İstanbul ili Büyükçekmece ilçesi örneği)(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2019) Ersoy, Gizem; Günay, ŞebnemBu araştırma devlet liselerinde çalışan okul yöneticilerinin cam tavan algılarının demografik değişkenlerce değişkenlik gösterip göstermediğini tespit etmeye yönelik yapılmış tarama modelli bir araştırmadır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Büyükçekmece İlçesindeki lise düzeyinde okullarda çalışan okul yöneticileriyle yapılmış, evrenin tamamına ulaşılabileceği için örneklem alınmamıştır. Veriler toplanırken "Cam Tavan Sendromu Ölçeği" kullanılmıştır. Anketin birinci kısmında demografik değişkenler yer alırken ikinci kısımda 5'li likert tipi ve 38 maddeden oluşan sorulara yer verilmiştir. Toplanan veriler SPSS programıyla irdelenmiş, bu sırada Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testlerinden faydalanılmıştır. Oluşturulan tabloların yorumlanmasıyla araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler kadınların yönetici olma yolunda cam tavan sendromu yaşadıklarını ortaya koymuştur. Araştırma farklı evren ve örneklemlerde farklı veri toplama amaçlarıyla tekrarlanabilir.Publication Devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği)(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2019) Sütay, Elif İmran; Günay, ŞebnemBu araştırma devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, görev yapılan eğitim kademesi, görev, toplam hizmet yılı, yaş, hizmet içi eğitime katılma sayısı ve hizmet içi eğitimlerin yeri değişkenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin tutumlarda anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığı ve bu değişkenlerin hizmet içi eğitime ilişkin tutumların anlamlı birer yordayıcısı olup olmadığı alt problemler bağlamında ele alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karasolak (2013) tarafından geliştirilen "Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutum Ölçeği" ve araştırmacı tarafından oluşturulan "Kişisel Bilgiler" formu kullanılmıştır. Araştırmaya İstanbul İli Sultangazi ilçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında devlet okullarında görev yapan 269 eğitim yöneticisi katılmıştır. Araştırma verileri SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. "Cinsiyet", "Medeni Durum", "Eğitim Durumu", "Görev", "Hizmet İçi Eğitim Sayısı" ve Hizmet İçi Eğitim Yeri" değişkenleri için Bağımsız Örneklem t Testi, "Görev Yapılan Eğitim Kademesi", "Yaş" ve "Hizmet Süresi" değişenleri için ise Tek Yönlü ANOVA Testi uygulanmıştır. Eğitim yöneticilerine ait demografik özelliklerin hizmet içi eğitim tutumlarının anlamlı yordayıcısı olup olmadıklarını belirlemek amacıyla ise, basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmada; kadın eğitim yöneticilerinin erkeklere, okul müdürlerinin müdür yardımcılarına, yüksek lisans mezunlarının lisans mezunlarına, il içinde hizmet içi eğitime katılanların hem il içinde hem de il dışında katılanlara ve 6 ve üzeri sayıda hizmet içi eğitime katılanların 1-5 arası sayıda hizmet içi eğitime katılanlara göre hizmet içi eğitime ilişkin tutumlarının daha olumlu olduğu; cinsiyet, görev, eğitim durumu, hizmet içi eğitim sayısı ve hizmet içi eğitim yeri değişkenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin tutumları yordadığı bulguları elde edilmiştir. Hizmet içi eğitime ilişkin tutumların eğitim yöneticilerinin medeni durumlarına, görev yaptıkları eğitim kademesine, mesleki kıdemlerine ve yaşlarına göre ise farklılaşmadığı ve bu değişkenlerin hizmet içi eğitime ilişkin tutumların anlamlı yordayıcısı olmadığı anlaşılmıştır.Publication Ortaöğretim okul yöneticilerinin etik dışı liderlik davranışları hakkında öğretmen görüşleri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2019) Katip, Mualla; Ümmet, DurmuşBu araştırmanın amacı ortaöğretim okul yöneticilerinin etik dışı liderlik davranışlarını öğretmenlerin görüşlerinden yola çıkarak tespit etmek, bu bulgular ışığında bazı sonuçlara ulaşmaktır. Araştırmada okul yöneticilerinin yönetimsel davranışlarının etik liderlik boyutunda ele alınması ve etik dışı davranışlarının değerlendirilmesi söz konusudur. Araştırma, yöneticilerin etik dışı davranışlarının ortaöğretimde görev yapan farklı branştaki öğretmenlerin görüşlerinden yola çıkılarak ele alınmasına yönelik yapılan ilk nitel araştırma olması bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul il sınırları içindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenen 20 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılara uzman denetiminden geçen 5 tane açık uçlu soru yöneltilmiş, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yapılan görüşmelere katılımcıların verdikleri yanıtlar betimsel analiz yöntemine göre önceden belirlenen başlıklar altında özetlenmiş, yorumlanmış ve bazı bulgulara ulaşılmıştır. Bulguların aktarımında katılımcıların doğrudan ifadelerine de yer verilmiştir. Bu araştırmada ortaöğretim okul yöneticilerinin etik dışı davranışlarının neler olduğu yine ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin görüşlerinden yola çıkılarak araştırılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre ortaöğretim okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının dört alt boyutunda da katılımcıların büyük bir çoğunluğu olumsuz görüş belirtmiş olup, yöneticilerinin etik dışı davranışlarından özellikle öğretmene yönelik şiddet, baskı, hakaret etme, mobbing, saldırganlık, yıldırma, korkutma, tehdit, adam kayırma, adil ve eşit davranmama, ayrımcılık, bencillik, öğretmenle iletişimde üst bir dil kullanma, egoizm, aşağılama, kompleks, dedikodu, sevgiden ve hoşgörüden uzak demokratik olmayan güvensiz ortam yaratma, özgürlük kısıtlama, görev ve yetkisini kötüye kullanma, öğretmenin itibarını düşürücü davranışlar sergileme, haksız kazanç sağlama, yalan söyleme, özel ilişkilerini iş ortamına taşıma, kıskançlık, sömürü, dalkavukluk, bağnazlık, bedensel ve cinsel taciz şeklinde açıklamalara yer vermiştir.Tüm bu sonuçlar değerlendirildiğinde eğitim öğretim kurumlarının yöneticilerin baskısından kurtarılması adına etik konusunun Milli Eğitim Bakanlığınca tekrar gözden geçirilerek okulların daha özgür ve demokratik ortamlar haline getirilmesi, böylece öğretmenlerin daha huzurlu ve güvenli çalışma ortamlarına kavuşturulması sağlanmış olabilir.