Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4399
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program by Publisher "İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Öğretmen performans değerlendirme süreciyle ilgili öğrenci, öğretmen ve yönetici görüşlerinin incelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019) Kızılkaya, Hatice; Yalman, DuyguGelişimini tamamlamış, gelecekle ilgili hayalleri hedefleri olan bir toplumun en önemli ihtiyacı kaliteli bir eğitimdir. Eğitimin ana unsuru, eğitimin rehberliğini, öncülüğünü yapan, nesillerin geleceğine yön veren, doğrudan insana dokunan öğesi ise öğretmenlerdir. Bu bağlamda bakıldığında öğretmenin eğitimdeki rolü ile ilişkili olarak bir öğretmenin performansının da ne derece önem teşkil ettiği anlaşılmaktadır. Öğretmen eğitim sisteminin merkezi konumunda olduğundan, eğitim diğer paydaşları (öğrenci, yönetici, diğer öğretmenler) ile yakından ilişki içerindedir. Bu sebeple bir öğretmenin performansının değerlendirilmesinde eğitimin diğer paydaşlarına da söz hakkı düşmektedir. Bu nedenle, bu araştırmada Kocaeli ilinde özel bir ortaokulda öğretmen performansının değerlendirme süreciyle ilgili öğrenci, öğretmen ve yönetici görüşleri ele alınmaktadır. Araştırma kapsamında, öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinden kesitler aktarılarak, bir öğretmenin performansını belirleyen değişkenlerin neler olduğu, öğretmen performans değerlendirmenin amacı, günümüzdeki uygulanış biçimi, performans artırmaya yönelik eylemler/öneriler, uygulamanın sıklığı ve kimler tarafından gerçekleştirileceği, günümüzde uygulanan şeklinin adil ve güvenilir bulunup bulunmadığı paydaşlarca değerlendirilip, bir öğretmene mesleki gelişimi açısından farkındalık kazandırılmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın her bir katılımcıyla yüz yüze, samimi bir sohbet ortamı şeklinde yürütülmesi, katılımcıların, öğretmen performansını değerlenme boyutlarını her açıdan düşünüp görüşlerini derinlemesine ele alma fırsatı sağlamıştır. Araştırma araştırmacının bağlantılı olduğu Kocaeli ilindeki özel bir ortaokulda 4 yönetici, 7 öğretmen, 17 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada her bir eğitim paydaşı kendi grubu içerisinde değerlendirilmiş, sonucunda tüm grupların görüşleri karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklar tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen performansını değerlendirme, öğretmen, veli, yönetici, öğrenci görüşleri