Mimarlık Yüksek Lisans Programı / Architecture Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4943
Browse
Browsing Mimarlık Yüksek Lisans Programı / Architecture Master's Degree Program by Publisher "İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı / Şehir Planlama Bilim Dalı"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication One eye movie watching experience an experiment for enhancing attention in presentation process(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı / Şehir Planlama Bilim Dalı, 2010-02) Taşcı, Mehmet Baran; Koray GökanTek gözlü film seyretme deneyimi; sunum sürecinde dikkati arttırma deneyi çalışması, İstanbul Kültür Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Bölümü Şehircilik programı kapsamında yüksek lisans tezi olarak gerçekleşmiştir. Dünya üzerinde yaşam başladığından beri, insanlar barınmak için mekâna ihtiyaç duymuşlardır. Mimarlığın başlangıcı buna dayanır. Mimarlık için, tüm çevre elemanlarının en yüksek seviyeden en düşük seviyeye kadar tasarım sürecini ve bunun uygulamasını içinde barındırır demek doğru olur. Hatta mimarlık sistem tasarımıdır. Mimarlık insanların insanlar için yarattığı bir olgudur. Yıllar geçtikçe insanlık mimarlığı sanat dalı olarak görmeye, kullanmaya ve yararlanmaya başlamıştır. O yıllarda yeni sanat olarak kabul edilen mimarlık, diğer sanat dalları ile bağlarını kuvvetlendirmeye de başlamıştır. Bu kuvvetlenme sinemanın da doğumuna sebep olmuştur. Bu yeni oluşum mimarlık ve sinemanın büyüleyici birleşimini doğurmuştur. Fakat mimarlık sadece bir sanat dalı değildir. Her şeyden önce mimarlık insanların ihtiyaçlarına karşılık verebilmesi amacı ile doğmuştur ve gelişim göstermesiyle birlikte sanat dalı olarak kabul görmeye başlamıştır. Fakat sinema insanlığın zorunlu ihtiyaçlarından olmayan, sanatsal ihtiyaçları sebebi ile doğmuştur. Teknolojinin hızla gelişmesi ile sinemanın mimarlığı kullanmasından, mimarlığın sinemayı bir alt başlık olarak kullanması söz konusu olmuştur. Son dönemde sinema mimarlık ve mühendislik dallarında sunum teknikleri olarak sıklıkla kullanılmaktadır. Sanal gerçeklik sınırı olmayan bir olgudur bu da sanal gerçekliğin her konuda kullanılabileceğini göstermektedir. Bu deney mimarlık ve sinema temelinde yürütülmüştür. Çalışmanın amacı, sanal dünyanın mimarlık ve sinema ikilemi içerisinde anlaşılabilirliğinin arttırılması ve kullanılabilirliğinin arttırılmasıdır.