Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4399
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program by Author "Bıyıkoğlu, Ceren"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication lköğretim okul yöneticilerinin kriz yönetimi becerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2020) Bıyıkoğlu, Ceren; Polatlar, Duygu YalmanBu araştırmanın amacı, İstanbul ili Bakırköy ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okullarda kriz yönetimine ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenlere göre belirlemektir. Nicel yöntem kullanılarak yapılan araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Bakırköy ilçesinde bulunan 33 devlet ilkokul ve ortaokulu, 41 özel ilkokul ve ortaokulunda çalışmakta olan 134 okul müdürü ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. İlgili evrenden örneklem alınmamış, çalışma evrenindeki tüm müdür ve müdür yardımcılarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Dağıtılan ölçeklerden 69 devlet ve 65 özel okul yönetici ölçeği değerlendirilmeye alınmıştır. Veriler, Aksu ve Deveci (2009) tarafından geliştirilmiş olan "İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve LSD Çoklu Karşılaştırma testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 25.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim okul yöneticilerinin kıdem değişkenine göre okul yöneticilerinin kıdemi arttıkça kriz yönetim becerileri de artmaktadır. İlköğretim okul yöneticilerinin kriz eğitimi alıp almama değişkenine göre tüm alt boyutlarda, kriz eğitimi alan okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri almayanlara göre anlamlı bir farklılık yaratacak düzeyde yüksek çıkmıştır. İlköğretim okul yöneticilerinin kriz yönetimi becerilerine ilişkin görüşlerinde cinsiyet, öğrenim durumu, görev türü ve okul türü boyutları karşılaştırıldığında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: ilköğretim, kriz, kriz yönetimi, kriz planlaması, kriz yönetim becerisi