Mimarlık Yüksek Lisans Programı / Architecture Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/4943
Browse
Browsing Mimarlık Yüksek Lisans Programı / Architecture Master's Degree Program by Author "Gemci, Kevser"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Mimarlık Lisans Programlarında Yapım Yönetimi Eğitiminin Değerlendirilmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı, 2018) Gemci, Kevser; Bostancıoğlu, Esra; 108365Yapım eyleminin var oluşuyla gelişen yapım yönetimi kavramı, inşaat sektörünün hızla büyümesiyle, günümüz koşullarında ihtiyaç haline gelmektedir. Dolayısıyla yapım yönetimi eğitimi de güncel konular arasında yerini almaktadır. Türkiye'de yapım yönetimi eğitimi genellikle Mimarlık ve İnşaat Mühendisliği programları altında lisans seviyesinde çeşitli derslerle veya lisans üstü seviyesinde "yapım yönetimi", "proje yönetimi", proje ve yapım yönetimi" vb. program başlıkları altında, alanda uzmanlaşmak için verilmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki Mimarlık Programlarında lisans düzeyinde verilen yapım yönetimi eğitimini değerlendirmek ve güncel durumunu sergilemektir. Bu bağlamda Türkiye'deki bütün üniversiteler araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde yapım yönetimi kavramına değinildikten sonra ikinci bölümde yapım yönetimi alanının kapsadığı konuları belirlemek amacıyla literatür araştırması yapılmıştır. Üçüncü bölümde, Mimarlık lisans programlarındaki yapım yönetimi içeriklerinin değerlendirilmesi için yöntem olarak seçilen İçerik Analizi Yöntemi hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma konusu olan Türkiye'deki Mimarlık lisans programlarının, üniversite kontenjanları, bulundukları bölgeler, eğitim dilleri ve yapım yönetimine ait verdikleri dersler, ders saatleri, AKTS kredileri, derslerin içerikleri detaylı şekilde incelenmiştir ve Türkiye'deki Mimarlık lisans programlarının yapım yönetimine ilişkin zorunlu dersleri, içerik analizi yönteminden faydalanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda, Türkiye'deki yapım yönetimi eğitiminin güncel durumu ortaya konulmuştur. Son bölümde ise bulgular ışığında yapım yönetimi eğitiminin iyileştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.