İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6821
Browse
Browsing İletişim Sanatları Bölümü / Department of Communication Arts by Author "Karapınar, Kübra"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Sosyal Medyada Sosyal Sorumluluğun Yansımaları ve İtibara Etkisi: Filli Boya'nın ozgecan için Sosyal Medya Çalışması ile İlgili Geri Bildirimlerin İncelenmesi(2018-11) Karapınar, Kübra; 239475Günümüz dünyasının rekabet ortamında, kurumlar için, hedef kitlelerinin ve var oldukları toplumun algısında, istedikleri biçimde yer almaları çok önemlidir. Çünkü kurumlar ancak istedikleri biçimde algılanırsa, rakipleri arasından ayrışır. Benzer hedef kitleye hitap etseler dahi her kurumun kendine has misyonu, vizyonu, değerleri ve ilkeleri vardır. Aynı zamanda bu öğeler toplamında oluşan kurumsal itibarları da tektir. Kurumsal itibar, kurumun manevi anlamda sahip olduğu en önemli güçtür. Kurumsal itibar için, en önemli etkenlerden biri de kurumun toplumsal değerlere ve olaylara yönelik tutumudur. Bu çalışmada, bir kurumun toplumsal bir olay karşısında gösterdiği tutumun kurumsal itibara etkisi araştırılmıştır. Çalışmayı diğer çalışmalardan farklılaştıran nokta ise, vaka analizi olarak seçilen Fiili Boya markasının yapmış olduğu #Özgecanlçin sosyal medya/toplumsal farkındalık çalışmasıdır. Fiili Boya markası daha önce yapılmamış bir uygulama olarak, ulusal TV kanallarında marka ismi ve logosu belirtmeden, 30 saniye boyunca ekran karartarak ve sadece 'SÖzgecanlçin' etiketini yayınlayarak, izleyenleri sosyal medyaya tepkilerini belirtmeye yönlendirmiş ve bu şekilde bir farkındalık yaratmaya çalışmıştır. Bu makalede, daha önce benzeri yapılmamış bu çalışmaya gelen geri bildirimler incelenmiştir. Marka adı belirtilmeden yapılan bu çalışmanın gerçekleşmesinden sonra, Twitter'da içinde “Fiili Boya' marka adının ve “#özgecanlçin/#Ozgecanicin" sosyal medya etiketinin yer aldığı 388 tweet kaydedilmiştir. Bu tweetler anlamsal içerik analiz yöntemi ile incelenmiş ve kurumsal itibara yönelik kısımları araştırılmıştır.