İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/82
Browse
Browsing İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program by Author "Bozkurt, Serap"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Toplumsal sorumluluk ve bilinçlendirme kampanyaları: TEMA Vakfı örneği(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalı, 2009) Bozkurt, Serap; Rengin KüçükerdoğanÖzellikle sanayi devriminden sonra insanlık, yeni düşünce akımlarının ortaya çıktığı, gelişimin ve değişimin hız kazandığı ve üretimin seri hale geldiği yepyeni bir çağa girmiş oldu. Ancak tüm bu olumlu gelişmelerin yanı sıra gezegenimiz bu son yüzyılda daha önce hiç olmadığı kadar kirlenme, kaynakların tükenmesi, bio-çeşitliliğin azalması gibi sorunlarla yüzleşmek zorunda kaldı. Bilim adamları tarafından her gün bir yenisi eklenen felaket senaryolarının bir kurgudan ibaret olmadığı yavaş yavaş anlaşılmaya başlandı. Bu çalışmada Toplumsal Sorumluluk ve Bilinçlendirme Kampanyalarının hedeflerine ulaşabilmesi için, yükselen değer toplumsal sorumluluk bilincinin olumlu etkileri ve yarar kavramının toplumsal sorumluluk anlayışı üzerindeki ikna gücü araştırılacaktır. Araştırma, toplumsal sorumluluk çerçevesinde yer alan bilinçlendirme kampanyalarında başarıyı yakalamak için doğru yer ve zamanda doğru kurum ve kuruluşların bir araya gelerek, doğru iletişim şekli ile doğru hedef kitleye, en doğru iletileri (mesaj) vermelerinin gerekliliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bilinçlendirme kampanyası planlanırken hedefleri gerçekleştirmede yaşanan sorunları irdelemek ve olası çözümleri önermek için bu tez kapsamında toplumsal sosyal sorumluluğun bilinçlendirme kampanyalarına etkisine dikkat çekilmeye çalışılmış, özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde çok ciddi önlemlerin alınması gerekliliği saptanmış, sürdürülebilir kalkınma, kurumsal sosyal sorumluluk gibi ortaya çıkan birtakım olumlu gelişmelerin etkileri göz önüne serilmeye çalışılmıştır. Sürdürülebilir kalkınma adına yapılan sosyal sorumluluk projelerinin etkinliği, destek veren kurum ve kuruluşlara olan yararları ve sonuçlarının başarısı incelenmiştir. Tüm dünyada toplumsal sosyal sorumluluk anlayışı, gelişimi, uygulamalar araştırılmış, kurum ve kuruluşların katılımlarını sağlayacak olan kazanç ve yararların kesinlikle var olması gerektiği ve köklü sürdürülebilir çözümler için kurumsal sosyal sorumluluğun amaç değil araç olması gerekliliği ortaya konmuştur.