Publication:
Okullardaki Örgütsel İşlev Bozukluğunun Öğretmenlerin İş Performansına Etkisi

dc.contributor.advisorTuba Akpolat
dc.contributor.authorÖZDEN, DUYGU
dc.date.accessioned2025-03-26T11:33:04Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractOkul yöneticileri ve öğretmenler, eğitim sisteminin önemli paydaşlarındandır. Akademik başarıyı artırmak için nitelikli eğitim ortamını oluşturarak ortak hedefler çerçevesinde birlikte hareket etmeleri gerekmektedir. Öğretmenlerin kurumlarıyla olan bağları sayesinde bu durumun üstesinden gelebileceğine dair çalışmalar göstermektedir ki okullardaki yönetim algısı, çalışma olanakları, destek görme, motivasyon ve özgüven gibi faktörler öğretmenlerin iş performansına yansımaktadır. Örgütün işleyişindeki uygulamaların, yaşanabilecek aksaklıkların ve uyumsuzlukların öğretmenlerin örgütsel davranışlarında belirleyici olup olmadığını ortaya koyması bakımından alanyazına katkı sağlayacağı düşünülen bu araştırmanın amacı öğretmenlerin algılarına göre okullardaki örgütsel işlev bozukluklarının öğretmenlerin iş performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılı İstanbul ili Ümraniye ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 1511 öğretmen oluşturmaktadır. Evreni temsil eden örneklem, küme örneklem yöntemi ile belirlenmiş 375 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verilerini elde etmek için "Kişisel Bilgi Formu", "Örgütsel İşlev Bozukluğu Ölçeği" ve "Öğretmen İş Performansı Ölçeği" veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin örgütsel işlev bozukluğunu düşük düzeyde, iş performansını ise yüksek düzeyde algıladıkları görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel işlev bozukluğu ve iş performansı algıları bazı özelliklerine göre farklılaşmaktadır. Bununla birlikte, öğretmenlerin algıladığı örgütsel işlev bozukluğu ile iş performansları arasında orta düzeyde pozitif doğrusal bir ilişki olduğunu görülmektedir. Örgütsel işlev bozukluğu alt boyutları ile en yüksek düzeyde bağlamsal performans, en düşük düzeyde görev performansı ilişki göstermiştir. Son olarak öğretmenlerin algılarına göre okullardaki örgütsel işlev bozukluğunun, öğretmenlerin iş performansını yordadığı görülmüştür.tr
dc.identifier.tezno876721
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9461
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖrgütsel İşlev Bozukluğu
dc.subjectİş Performansı
dc.subjectÖğretmen
dc.titleOkullardaki Örgütsel İşlev Bozukluğunun Öğretmenlerin İş Performansına Etkisitr
dc.title.alternativeThe Effect of Organizational Dysfunctions in Schools on the Job Performance of Teachersen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage111
local.journal.startpage1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
3.35 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: