Publication:
Biyodijital Mimarlık Konularının Lisans Eğitimine Uyarlanması Üzerine bir Araştırma

dc.contributor.authorKarakoç, Erhan
dc.contributor.authorID231942tr_TR
dc.date.accessioned2019-08-09T11:25:41Z
dc.date.available2019-08-09T11:25:41Z
dc.date.issued2018-06
dc.description.abstractBiyodijital mimarlık, biyoloji, teknoloji ve mimarlık alanlarının kesişiminde yer alan ve dijital araçlar yardımıyla doğadaki canlıların ve oluşumların morfoloji, fonksiyon ve davranışlarının mimariye aktarılmasını sağlayan yenilikçi bir yaklaşımdır. Biyodijital mimarlık, hesaplamalı Mimarlığın hem araçsal hem de düşünsel altyapılarını destekleyen yeni tasarım araçlarının geliştirilmesi, özellikle gelişen yazılım dillerinin ve biyolojinin mimarlık araştırmalarında daha etkin biçimde kullanılabilir hâle gelmesiyle güncel bir alan tanımlamaktadır. Mimarlık mesleğinin yeni kimlik ve rol arayışına paralel olarak, akademik kurumlarda biyodijital yaklaşımın ve içerdiği yeni tasarım yöntemlerinin mimarlık eğitimi ile bütünleşmesi, güncel bir araştırma alanı doğurmaktadır. Biyodijital mimarlık konuları ve buna dayalı yöntemlerin öğretimi bazı üniversitelerin yüksek lisans ve doktora programlarında mevcuttur. Lisansüstü seviyede verilen bu yaklaşım, bu alana ilgi duyan mimarların profesyonel ve akademik hayatta bu eğitimi almalarına paralel olarak tasarım yöntemlerini ileriye taşıdıkları gözlemlenebilmektedir. Lisans eğitimi sonucu verilen mimar ünvanı sayesinde lisans eğitimini tamamlamış herkesin bina tasarlama yetkisi bulunmaktadır. Mimarlık alanının en yeni alanlarından olan biyodijital mimarlık kavramları ve buna dayalı tasarım yöntemlerinden haberdar olmayan mimarlar, geleneksel eğitimlerinin çıktıları doğrultusunda eserler ortaya çıkarabilmektedir. Bu durum mimaride teknolojinin etkin kullanılamamasına ve yapı stoğunun teknolojik gelişmelere ve biyodijital mimarlığın getirdiği avantajlara paralel olmayan bir biçimde büyümesine neden olmaktadır. Bunlara dayanarak biyodijital mimarlık alanının farkındalığının, lisans eğitiminde seçmeli dersler ve atölye çalışmaları ile artırılması bu bildirinin motivasyonu olarak belirlenmiştir. Konu kapsamında araştırma soruları aşağıdaki gibi belirlenmiştir; -Biyodijital Mimarlık, eğitim araştırmaları bağlamında nasıl tanımlanabilir? -Mimarlık lisans ders programlarında biyodijital mimarlık ve kavramlarına nasıl yer verilebilir? -Biyodijital mimarlığın öğretilmesinde önerilen seçmeli ders ve atölye çalışmalarının (Workshop) programlarının içeriğinin nasıl olması beklenmektedir? -Lisans ders programlarına biyodijital mimarlığın konularını uyarlamanın avantajları ve dezavantajları nelerdir? -Geleneksel tasarım derslerinin yürütülmesi ile biyodijital mimariye dayalı tasarım derslerinin yürütülmesindeki farklı pedagojik yaklaşımları değerlendirmek üzere nasıl bir eğitim modeli önerilebilir? -Bir stüdyo egzersizinin biyodijital mimarlık kapsamında ele alınması için bilgisayar gerekli midir? Gerekliyse nasıl kullanılmalıdır? -Biyodijital mimarlık egzersizleri nasıl kurgulanabilir? Bildiri kapsamında, kurgulanan iki çalışma bu sorular üzerinden değerlendirilerek belirgin olmayan ve kesin yargılar içermeyen, genel çerçevede biyodijital mimarlığın lisans düzeyinde uygulanmasına yönelik öngörüler oluşturulması amaçlanmaktadır. Değerlendirmeler ışığında, biyodijital tasarım eğitiminin verildiği üniversitelerin programları ve ders içerikleri ile ilgili öneriler geliştirilmesi ve öğrencilerin katılacağı atölye çalışmalarının kurgulanması ile ilgili önerilerin tartışılması bildirinin odak noktasını oluşturmaktadır. Bildiri kapsamında planlanan bu atölye çalışmalarının ve oluşturulması amaçlanan ders içeriklerinde, mimarlığın doğa esinli tasarım sürecinden dijital ortama aktarılmasından üretimine kadar lisans öğrencilerine biyodijital mimarlığın anlatılması yöntemlerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Anahtar kelimeler: Biyodijital Mimarlık, Mimarlık Eğitimi, Mimari Stüdyo Eğitimi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5071
dc.language.isotrtr_TR
dc.relation.journalMimarlıkta Sayısal Tasarım Sempozyumu (Computational DesignResearch in Architecture Symposium)tr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleBiyodijital Mimarlık Konularının Lisans Eğitimine Uyarlanması Üzerine bir Araştırmatr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: