Publication:
Bankaların kültür ve sanat projeleri: Garanti Bankası SALT projesi örneği

dc.contributor.advisorVolkan Ekin
dc.contributor.authorYağız, Yağmur
dc.date.accessioned2014-09-20T10:39:33Z
dc.date.available2014-09-20T10:39:33Z
dc.date.issued2012-11
dc.description.abstractBilgi ve iletişim çağında olduğumuz bu dönem içinde, gerek kamu, gerekse özel sektör kuruluşları, değişen ekonomik, politik ve sosyal koşullarla birlikte, artan rekabet ortamıyla hedef kitleleri üzerinde farkındalık yaratabilmek, olumlu bir imaj oluşturabilmek ya da var olan imajlarını sürdürebilmek için, halkla ilişkiler uygulamaları arasında, sponsorluk etkinliklerine de yönelmişlerdir. Kamuoyunu ilgilendiren kültür ve sanat ya da spor alanındaki ciddi bir çalışmanın içinde yer almak, bankalar için son derece saygın bir iş haline gelmiştir. Bu tür sponsorluklar, bankalara çok kısa yoldan etkili bir tanıtım olanağı vermektedir. Aynı zamanda bankaların reklam, pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlarına da hizmet etmektedir. Bu nedenle, sponsorluk çalışmaları pek çok kurum tarafından, ağırlıklı olarak, özel sektör kuruluşları ve bankalar tarafından tercih edilmektedir. Özel sektör kuruluşlarının, kültür ve sanat etkinliklerinin gelişmesine, alternatif bir katkı olarak sunduğu sponsorluk desteğinin, Türkiye'de, 1990'lı yıllardan bu yana gelişim çizgisine bakıldığında, bugün, pek çok sıkıntı yaşandığı görülmektedir. Bunun en önemli nedenleri arasında, Türkiye'de sponsorluğun sınırlarının net bir şekilde çizilememesi gösterilebilir. Bu eksiklik, toplumsal yaşama da sağlıksız bir şekilde yansımaktadır. Diğer bir neden ise, Türkiye'de kültür ve sanat sponsorluğunun, özel sektör kuruluşları tarafından daha çok kurumsal itibar elde etmeye yönelik bir çaba olarak görülmesidir.tr_TR
dc.description.abstractIn this Information and communications era; both public and private sector entities lean to sponsorship events as public relations facilities in order to create awareness, positive image or maintain, their existing image on their target market, as a result of increasing competition arising from changing economical, political and social conditions. It begins extremely respectful for banking to take part in significiant cultural and sports events that concerns community. These type of sponsorships enable uncomplicated but effective promotion for banking. Furthermore, they serve to advertisement marketing and public relations targets of these entities. For this reason sponsorship activities are preferred by many entities, especially by private sector and banking sector. Many difficulties may be seem in case going through development stages of sponsorship support of private sector ın turkey in 1990?s which contribute as alternative for cultural and art facilities. The most important reason is lackness of strict legal boundries in turkey and practical applications. Legal deficiencies results in negative effects in the social life. Another reason might be because of cultural and art sponsorships have been used for taking advantage of corporate esteem.en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/728
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectBankacılık sektörütr_TR
dc.subjectBankalartr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectSponsorluktr_TR
dc.subjectBankingtr_TR
dc.subjectCommunication Sciencestr_TR
dc.subjectBanking sectortr_TR
dc.subjectBankstr_TR
dc.subjectCulturetr_TR
dc.subjectArttr_TR
dc.subjectSponsorshiptr_TR
dc.titleBankaların kültür ve sanat projeleri: Garanti Bankası SALT projesi örneğitr_TR
dc.titleCultural and art projects of banks: Garanti Bank SALT project sample
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
YagmurYagizYLtez.pdf
Size:
4.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yüksek Lisans Tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: