Publication:
Marka iletişimi bağlamında marka kimliği yaratımı ve marka çağrışımları: Türk aile işletmeleri uygulama örneği

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Rengin
dc.contributor.authorAlpkaya, Şennur
dc.date.accessioned2017-11-13T10:34:25Z
dc.date.available2017-11-13T10:34:25Z
dc.date.issued2015
dc.descriptionMaster Thesis topics we have covered in our study; Brand communication context, Brand Identity and Brand Creation Associations :Turkish Family Businesses in this study on Application Example, Turkish family businesses are an application example of the concept of brand identity and brand association with regard to family members being effective in the management tools and having emotional dimensation. Like elsewhere in the world, family businesses' economic effects are of great importance in Turkey, too. For example, Senior Turkish family business which producing Confectionery and desserts the known oldest. It was founded before 1900 and 4 and 5of the brand managed to reach the third generation, brand communication on the sustainability of past to present, the role of brand identity and brand association has been described with semiotic analysis on advertising images. When the brand logo is examined in accordance with the area so advertising slogans and images in the media,they create a sense of how this brand and it focuses on what way they transmit. The rate of reaching the third generation of the family business in the world is very low and besides in environments where short in their lives,in the examination of the brand identity and association centuries-old family business tradition, culture has carefully studied the conservation and ıt has been demonstrated that reach up to zone 4 and 5, due to the difficulties of the relations established in the family in it. Key words :Brand, Brand Communication, Brand Identity, Brand Association, Turkish Family Businesses.tr_TR
dc.description.abstractYüksek Lisans Tezi çalışması olarak ele aldığımız, Marka İletişimi Bağlamında Marka Kimliği Yaratımı Ve Marka Çağrışımları: Türk Aile İşletmeleri Uygulama Örneği konulu bu çalışmada, aile bireylerinin yönetim araçlarında etkili olması ve duygusal boyuta sahip olması bakımından marka kimliği ve marka çağrışımları kavramlarının uygulama örneğini Türk aile işletmeleri oluşturmaktadır. Dünya'nın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de aile işletmelerinin ekonomik etkilerinin önemi büyüktür. Çalışmada örnek olarak, 1900 yılından önce kurulmuş olan kıdemli Türk aile işletmelerinden şekerleme ve tatlı üretimi yapan en köklü, bilinen, 4 ve 5. kuşağa kadar ulaşmayı başaran 3 markanın, geçmişten günümüze sürdürülebilirliğinde marka iletişimleri, marka kimliği ve marka çağrışımlarının rolü, reklam görselleri üzerinde göstergebilimsel çözümleme yapılarak açıklanmıştır. İncelenen markaların logolarının, sloganlarının ve basında yer alan reklam görselleri doğrultusunda, bu markaların anlamı nasıl oluşturdukları ve bunu hangi şekilde ilettikleri üzerinde durulmuştur. Dünya'da aile işletmelerinin üçüncü kuşağa bile ulaşma oranının çok düşük olmasının yanında ömürlerinin de kısa olduğu ortamda, asırlık aile işletmelerinin marka kimliği ve çağrışımlarının incelenmesinde gelenekselliğin, kültürün özenle korunmaya çalışıldığı ve bununda ailede kurulan ilişkilerin güçlülüğü nedeniyle 4. ve 5. kuşağa kadar ulaşabildiği ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Marka, Marka İletişimi, Marka Kimliği, Marka Çağrışımları, Türk Aile İşletmeleri.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/1920
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectAile İşletmeleritr_TR
dc.subjectFamily Enterprisestr_TR
dc.subjectMarka İletişimitr_TR
dc.subjectBrand Comminicationtr_TR
dc.subjectMarka Kimliğitr_TR
dc.subjectBrabd Identitytr_TR
dc.subjectMarka Kişiliğitr_TR
dc.subjectMarka Kişiliğitr_TR
dc.subjectBrand Personalitytr_TR
dc.subjectMarka Çağrışımıtr_TR
dc.subjectBrand Associationtr_TR
dc.subjectİşletmelertr_TR
dc.subjectBusinessestr_TR
dc.titleMarka iletişimi bağlamında marka kimliği yaratımı ve marka çağrışımları: Türk aile işletmeleri uygulama örneğitr_TR
dc.title.alternativeBrand communication the context of creating abrand identity and brand association: Turkish family business application example
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 2 of 2
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Marka iletişimi bağlamında marka kimliği yaratımı ve marka çağrışımları.pdf
Size:
1.73 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Şennur Alpkaya YLTez.pdf
Size:
1.73 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: