Publication:
Türkiye ekonomisinde kredi kartlarının marka konumlandırılması: Bir uygulama örneği

dc.contributor.advisorOğuz Sancakdar
dc.contributor.authorKara, Sedat
dc.date.accessioned2014-09-08T09:54:19Z
dc.date.available2014-09-08T09:54:19Z
dc.date.issued2011-07
dc.description.abstractBu çalışmanın birinci bölümünde Türkiye Ekonomisine 1980 öncesi ve sonrası şeklinde genel bir bakış yapıldıktan sonra günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan ve kullanımı her geçen gün daha da artan kredi kartlarının Dünya'da ve Türkiye'de ortaya çıkışı, yaşanan süreçleri, yıllar itibarıyla artışları, teknolojik gelişimleri, taraflarına ve ülke ekonomisine etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde marka yönetimi ve önemine değinmekle birlikte marka konumlandırılması konusu anlatılmıştır. Son olarak üçüncü bölümde yaşanan küresel krizde Türkiye için kaldıraç fonksiyonu gösteren bankacılık sektörünün günümüzdeki yeri ve önemine kısaca değinilmiş ve uygulama olarak seçilmiş banka'ya ait seçilmiş kredi kartının marka konumlandırılması uygulama olarak ele alınmıştır. Sonuç kısmında da kredi kartının ülke ekonomisine etkileri, marka haline gelmesinin ve konumlanmasının bankaya etkileri ve marka olmanın kredi kartlarında önemi kısaca değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn the first part of this study, following a general overview of the Turkish Economy before and after 1980, the emergence in the world and Turkey of credit cards that enjoy widespread and increasing use, the various processes they have undergone, their increase through years, technological development, and influences on their users and the local economy have been examined. In the second part the adminisration and importance of brand names have been discussed along with the issue of brand positioning. Finally in the third part, the place and importance of the banking sector which functions as a lever for Turkey in the wake of the global economic crisis have been briefly discussed, and the brand positioning of selection bank's selection credit card has been examined as a model of implementation. In the conclusion part, the influences of credit cards on the local economy, the effects on the banks of their becoming brand names and brand positioning, and the importance of becoming a brand name for credit cards have been briefly evaluated.en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/666
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Bölümü / İktisat Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectBankalartr_TR
dc.subjectEkonomik etkitr_TR
dc.subjectKonumlandırmatr_TR
dc.subjectKredi kartlarıtr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectTürk ekonomisitr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectBankingtr_TR
dc.subjectEconomicstr_TR
dc.subjectBankstr_TR
dc.subjectEconomic effecttr_TR
dc.subjectPositioningtr_TR
dc.subjectCredit cardstr_TR
dc.subjectBrandtr_TR
dc.subjectTurkish economytr_TR
dc.subjectTurkeytr_TR
dc.titleTürkiye ekonomisinde kredi kartlarının marka konumlandırılması: Bir uygulama örneğitr_TR
dc.titleand positioning of credit cards in the Turkish economy: A model of implementation
dc.typeThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SedatKaraYLtez.pdf
Size:
774.96 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yüksek Lisans Tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: