Publication:
Sosyal medya aktivitelerinde emojilerin yeri: Y ve Z kuşakları üzerine bir inceleme

dc.contributor.advisorOğuz, Ceren Bilgici
dc.contributor.authorBozkurt, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-11-19T11:06:29Z
dc.date.available2021-11-19T11:06:29Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractGelişen yeni medya teknolojileriyle birlikte internetin ortaya çıkışı ve ardından Web 2.0 teknolojilerinin sosyal medya kavramını doğurması, iletişim alanında önemli bir rol oynamaktadır. Sosyal medya, bireylerin iletişim alışkanlıklarını ve kullanım alanlarını dijital olarak dönüştürürken dijital kültürün yeni oyuncularının da ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Bu bağlamda, görsel bir oyuncu olarak ortaya çıkan "emojiler" bireylerin sosyal medya aktivitelerinin ve bu platformlarda gerçekleşen iletişim faaliyetlerinin merkezinde önemli bir yer edinmektedir. Bu çalışmanın amacı, Y ve Z kuşaklarının sosyal medya aktivitelerinde emojilerin yeri ve önemi hakkında detaylı bulgulara ulaşmaktır. Literatürde Y ve Z kuşaklarının sosyal medya aktivitelerinde emojiler hakkındaki görüşleri kapsamında kısıtlı çalışmalar bulunduğu gözlemlendiğinden, bu alanda araştırmanın literatüre katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Çalışmanın amacı doğrultusunda, gerçekleştirilen odak grup çalışması sonucunda, Y ve Z kuşakları arasında emojileri kullanım amaçları bakımından temel farklılıklar görülmektedir. Bu bağlamda, Z kuşağı katılımcıları sosyal medya aktivitelerinde emojilerin olması gerektiğini savunurken, Y kuşağı katılımcıları ise deneyimlerine dayanarak yokluğu durumunda iletişim faaliyetlerinin normal akışında devam edeceğini belirtmektedir. Bunun yanı sıra, çalışmada sosyal medya alanında çalışan uzmanlar ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilerek Y ve Z kuşaklarının sosyal medya aktivitelerinde emoji kullanımları ve davranışlarına dair bilgiler edinilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda çıkan bulguların iletişimcilere ve uzmanlara yol gösterici olması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe emergence of the Internet together with the development of new media technologies and the introduction of the concept of social media with Web 2.0 technologies have an important role in the field of communication. While social media changes the communication habits of individuals and the area of usage digitally, it allows the emergence of new actors of digital culture. Within this context, "emojis" emerging as visual actors, have a crucial place in social media activities of individuals and the center of communication activities that occurred in these platforms.The aim of the study is to reach detailed findings about the place and importance of emojis in social media activities of generations Y and Z. Since there are limited studies regarding the views about emojis in social media activities of generations Y and Z, it is predicted that the research will contribute to the literature in this field. In line with the aim of the study, as a result of the focus group study, there are main differences regarding the use of emojis in generations Y and Z. Within this context, while participants of generation Z argue that emojis should be used in social media activities, participants of generation Y states that, based on their experiences, even in cases where emojis are not available, their communication activities would continue in their normal flow. In addition, in the study, in-depth interviews were made with experts working in the field of social media, and information about the use and behavior of emoji in the social media activities of the Y and Z generations were obtained. The findings of this research are intended to guide communicators and experts.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6448
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Sanatları Ana Bilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHalkla İlişkiler
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectİletişim Bilimleri
dc.subjectPublic Relations
dc.subjectAdvertising
dc.subjectCommunication Sciences
dc.titleSosyal medya aktivitelerinde emojilerin yeri: Y ve Z kuşakları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeThe role of emojis in social media activities: A research on generations Y and Z
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TuğçeBozkurtYLTez.pdf
Size:
3.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: