Publication:
Görsel İmgeleme Aracı Olarak Mekânın Arka Planını Semiyolojik Çerçevede İncelemek

Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD ŞTİ

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Semiyoloji, 20. Yüzyılda literatür çalışmalarında etkisini dikkate değer şekilde göstermiş ve gerek mimarlık alanında gerek görsel kültür açısından inceleme konusu olması kaçınılmaz hale gelmiştir. İnsan ve dünya arasındaki bağlantının nasıl gerçekleştiğini sorgulayan “semiyoloji”, iletişim çalışmalarında önemli bir disiplin olarak yerini almaya başlamıştır. “Temsil etme” anlamına gelen “semiyoloji”, bu çalışmada anahtar rol oynamakta olup, karikatür, resim, makale gibi görsel kültüre ilişkin materyaller üzerinden mekân analizi yapılmaktadır. Bu bağlamda, çalışma kapsamında semiyoloji kaynak olarak kullanılarak, iç mimari alanında mekân okumasına yönelik farklı bir bakış açısının sunulması amaçlanmaktadır. Çünkü mekân insan ile varolmakta ve deneyimler ile anlamlanmaktadır. Bu nedenle kullanıcıya verilen her imaj semiyolojik anlamda önem kazanmaktadır. Semiyoloji, bireyin yaşam pratiğinde çevresini algılaması, anlamlandırması ve etkileşime geçebilmesi şeklinde açıklanmaktadır; özellikle, görsel iletişim çalışmalarında etkin rol oynayan “metaforlaşma”, nesnelere yüklenen yeni anlamları ortaya çıkarmaktadır. Bu araştırmaların yapılmasıyla birlikte, bir iletişim aracı olarak kullanılan semiyoloji, tasarım sürecinin farklı perspektiflerden değerlendirilebilmesi için yeni bir çalışma alanı sunmaktadır. Çalışmanın metodu olarak belirlenen semiyolojinin, içinde görsel kültüre yönelik anlamlar barındırması ve “ilişki kurma” - “anlam yükleme” - “hafıza” gibi konuların analiz edilmesi bu çalışmanın ana hedefidir. Bu kavramın içinde yer alan farklı terimler ile ilgili metinler incelenerek, mekânın arka planında yatan anlamların keşfedilmesi bu çalışmada önemli bir yer teşkil etmektedir.
Semiology remarkably shown its influence in literature studies in the 20th century, and it becameinevitable to be a subject of research both in terms of architecture and visual culture. Questioning how theconnection between human and the world was structured, “semiology” has started to take its place as animportant discipline in communication studies. “Semiology”, which means “representation”, plays a key rolein this study, and spatial analysis is carried out through materials related to visual culture such as caricature,paintings, and articles. In this context, it is aimed to present a different perspective for space reading in thefield of interior architecture by using semiology as a source within the scope of the study. Because spaceexists with human beings and becomes meaningful with experiences. For this reason, every image given tothe user gains semiological importance. Semiology is explained as the individual's perception, interpretationand interaction in his/her life practice; Especially, “metaphorization”, which plays an active role in visualcommunication studies, reveals new meanings attributed to objects. With these researches, semiology, whichis used as a communication tool, offers a new field of study to review the design process from differentperspectives. Semiology, which is determined as the method of this study, has meanings regarding visualculture and analyzing issues such as “relating” – “meaning attribution” – “memory” is the main goal of thisstudy. Examining the texts related to different terms within this concept and discovering the meaningsunderlying the space constitutes an important point in this study.

Description

Keywords

Semiyoloji, Mekân, Görsel Kültür, Mekân ve İletişim, Hafıza, / Semiology, Space, Visual Image, Space and Communication, Memory

Citation

AKBAŞ G, ERÇETİN A (2020). Görsel İmgeleme Aracı Olarak Mekânın Arka Planını Semiyolojik Çerçevede İncelemek. Turkish Studies - Social Sciences , 15(6), 2815 - 2832. 10.47356/TurkishStudies.46068