Publication:
Marka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergaming

dc.contributor.advisorIşıl Zeybek
dc.contributor.authorTarhan, Güzin
dc.date.accessioned2014-08-20T09:04:36Z
dc.date.available2014-08-20T09:04:36Z
dc.date.issued2009-02
dc.description.abstractGünümüzde üretim kültürünün yerini tüketim kültürünün, ürün kültürünün yerini marka ve imge kültürünün aldıgı bir gerçektir. Farkındalık yaratmak, olumlu bir imge yaratmak, itibar saglamak, yeni bir imge yaratmak ya da varolan bir imgeyi pekistirmek, bilinirlik oranında bir artıs saglamak, satısları arttırmak, markaya artı deger katmak?gibi birçok amaç çerçevesinde kullanılan araç ve yöntemlerin çesitliliginde de kimi degisimlerin hızla yasandıgı da göz önünde bulundurulması gereken bir diger gerçekliktir. Çalısmamızın tamamında marka farkındalıgı yaratma sürecinde sanal ortam düzleminde yeni reklam ortamı olan ?advergaming? etkinliginin tüketicilerle etkilesimi irdelenmektedir. Bu dogrultuda, bütüncede ?advergaming? uygulaması düzleminde Türkiye'de ilk defa yasam alanı bulan ve hedef kitlesiyle bulusan ?Efe Rakı? uygulama örnegi olarak irdelenerek görsel göstergebilim yöntemiyle çözümlenmektedir. Bu çözümlemenin sonucunda ürünle, markayla hedef kitle arasında ne türden bir bag kuruldugu belirlenmeye çalısılmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractToday, we realize the fact that the production concept left its place to the consuming culture, and the product culture left its place to the importance of brand names and visual arts. Providing, product differentiation, respectful brand name and market image are some of the significant factors that will be essential to increase the sales volume of modern companies in our global economy. In this study why the implementation of ?Advergaming? can be useful in order to increase the image of brand names has been observed. ?Efe Rakı? has been the first company in Turkey which has implemented ?Advergaming? successfully as an important tool when introducing its brand name to its market target. At the end of the study the effects of ?Advergaming? between ?The Efe Rakı? and the market target will be discussed.en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/552
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectMarka iletişimitr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectYeni Reklam Ortamlarıtr_TR
dc.subjectinternet reklamcılığıtr_TR
dc.subjectsanal gerçekliktr_TR
dc.subjectSimülasyontr_TR
dc.subjectPostmodernizmtr_TR
dc.subjectAdvergamingtr_TR
dc.subjectCommunication Sciencestr_TR
dc.subjectBrandtr_TR
dc.subjectbrand communicationstr_TR
dc.subjectadvertisementtr_TR
dc.subjectnew advertisement environmenttr_TR
dc.subjectvirtual realitytr_TR
dc.subjectsimulationtr_TR
dc.subjectinternet advertisementtr_TR
dc.subjectpost modernizationtr_TR
dc.titleMarka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergamingtr_TR
dc.titleThe influence of "advergaming" when creating new brandnames in virtual environment
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
GuzinTarhanYLtez.pdf
Size:
1.49 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yüksek Lisans Tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: