Publication:
Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Türkiye'deki Turizm Seyahat Acentalarının Tüketici Algısına Etkisi

dc.contributor.advisorKemal Özkan Yılmaz
dc.contributor.authorAYDIN, BÜŞRA
dc.date.accessioned2025-04-14T13:17:57Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya etkili bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Bu nedenle; birçok firma ve markaların tüketicileri ile direk olarak iletişim noktası olmuştur. Son yıllarda sosyal medya pazarlaması iletişim konusunda diğer birçok sektörde olduğu gibi turizm sektörü içinde önemi ve kullanımı artmıştır. Diğer birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de iletişim ortamları farklılaşmış ve yenilenmiştir. Sosyal Medya, satın alıcılara turizm sektöründeki ürün ve hizmetler hakkındaki bilgilere, daha hızlı ve az maliyetli ulaşım imkânı sağlarken; önceki kullanıcıların deneyimleri hakkında bilgi alama şansı da sunmaktadır. Bu tez çalışmasının amacı; turizm hizmet sunucularının sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin, seyahat acentalarının tüketici algısına etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Hedef kitlesi turizm sektöründe faaliyet gösteren çeşitli acenta sahipleri ve çalışanlarıdır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye'nin farklı illerinde yer alan 250 seyahat acentası sahibi ve çalışanına anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anket ile hedeflenen, önceden belirlenmiş ölçekler desteğiyle katılımcıların görüşlerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Toplanan veriler frekans analizi, ANOVA, regresyon analizi, hipotez testleri ve t-testi gibi yöntemler kullanılarak analizler çözümlenmiştir. 'Kişiselleştirme', 'Trend Olma' ve 'Ağızdan Ağza' iletişim boyutlarının marka değeri üzerinde olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı etkileri olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, 'Kişiselleştirme' ve 'Ağızdan Ağza' iletişim boyutlarının satın alma niyeti üzerinde pozitif etkileri olduğu görülmüştür.
dc.identifier.tezno861200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9496
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal Medya Pazarlama Aktiviteleri
dc.subjectTurizm Sektörü
dc.subjectTüketici Algısı
dc.subjectSeyahat Acenteleri
dc.subjectSatın Alma Niyeti
dc.subjectMarka Değeri
dc.titleSosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Türkiye'deki Turizm Seyahat Acentalarının Tüketici Algısına Etkisitr
dc.title.alternativeSocial Media Marketing Activities in Turkey the Effect of Tourism Travel Agencies on Consumer Perceptionen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage90
local.journal.startpage1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
1.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: