Publication:
Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Türkiye'deki Turizm Seyahat Acentalarının Tüketici Algısına Etkisi

Thumbnail Image

Organizational Units

Program

Date

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Günümüzde sosyal medya etkili bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Bu nedenle; birçok firma ve markaların tüketicileri ile direk olarak iletişim noktası olmuştur. Son yıllarda sosyal medya pazarlaması iletişim konusunda diğer birçok sektörde olduğu gibi turizm sektörü içinde önemi ve kullanımı artmıştır. Diğer birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de iletişim ortamları farklılaşmış ve yenilenmiştir. Sosyal Medya, satın alıcılara turizm sektöründeki ürün ve hizmetler hakkındaki bilgilere, daha hızlı ve az maliyetli ulaşım imkânı sağlarken; önceki kullanıcıların deneyimleri hakkında bilgi alama şansı da sunmaktadır. Bu tez çalışmasının amacı; turizm hizmet sunucularının sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin, seyahat acentalarının tüketici algısına etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Hedef kitlesi turizm sektöründe faaliyet gösteren çeşitli acenta sahipleri ve çalışanlarıdır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye'nin farklı illerinde yer alan 250 seyahat acentası sahibi ve çalışanına anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anket ile hedeflenen, önceden belirlenmiş ölçekler desteğiyle katılımcıların görüşlerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Toplanan veriler frekans analizi, ANOVA, regresyon analizi, hipotez testleri ve t-testi gibi yöntemler kullanılarak analizler çözümlenmiştir. 'Kişiselleştirme', 'Trend Olma' ve 'Ağızdan Ağza' iletişim boyutlarının marka değeri üzerinde olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı etkileri olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, 'Kişiselleştirme' ve 'Ağızdan Ağza' iletişim boyutlarının satın alma niyeti üzerinde pozitif etkileri olduğu görülmüştür.

Description

Yüksek lisans tezi.

Source:

Keywords:

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads