Publication:
Lüks Markaların Sosyal Medya Pazarlamasında Sanal Etkileyici Kullanımı: Beymen Bella Örneği

dc.contributor.advisorCeren Bilgici
dc.contributor.authorBALDAN, HAYRİYE BERFİN
dc.date.accessioned2025-07-16T06:35:55Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractMarkaların dijital iletişim çalışmaları iletişim stratejileri, pazarlama planları ve marka konumlandırma çalışmalarında her zaman öncelikli olarak yer almaktadır. Dijital medya platformları ile diğer dijital kanallar aracılığıyla markalar müşterileriyle kolaylıkla ve doğrudan iletişime geçebilir biçimde uzun süreli bir marka müşteri ilişkisi geliştirebilmektedirler.1 Günümüzde yapay zekanın da dijital iletişim çalışmalarına dahil olması ile birlikte sanal karakterler etkili bir iletişim çalışması olarak öne çıkmaktadır. Son dönemde özellikle lüks markalar tarafından sosyal medya platformlarında kullanılan sanal etklileyici stratejisi markanın tüketiciyle olan ilişkisini geliştirmektedir. Bu tez kapsamında gerçekleştirilen odak grup görüşmesinden elde edilen araştırma bulguları sonucunda sanal etkileyicilerin bilgilendirici, akılda kalıcı, dikkat çekici ve ilgi uyandırıcı gibi olumlu yönlerinden bahsedilirken, aynı zamanda hayal ürünü, gerçek dışı olduğu sonuçlarına da varılmıştır. Markaların kullandığı sanal etkileyicilerin ürün ya da hizmeti vurgulaması, insan temelli hata riski barındırmaması markaların dijital pazarlama stratejilerinde önemli bir rol üstlenmesine neden olmaktadır.tr
dc.identifier.citationBaldan, H. B. (2023). Lüks markaların sosyal medya pazarlamasında sanal etkileyici kullanımı: Beymen Bella örneği (Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi).
dc.identifier.tezno899867
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9605
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLüks Tüketim
dc.titleLüks Markaların Sosyal Medya Pazarlamasında Sanal Etkileyici Kullanımı: Beymen Bella Örneği
dc.title.alternativeUse of Virtual Influencers in Social Media Marketing by Luxury Brands: The Beymen Bella Example
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage107
local.journal.startpage1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
2.83 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: