Publication: Lüks Markaların Sosyal Medya Pazarlamasında Sanal Etkileyici Kullanımı: Beymen Bella Örneği
Program
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Publisher:
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Markaların dijital iletişim çalışmaları iletişim stratejileri, pazarlama planları ve marka konumlandırma çalışmalarında her zaman öncelikli olarak yer almaktadır. Dijital medya platformları ile diğer dijital kanallar aracılığıyla markalar müşterileriyle kolaylıkla ve doğrudan iletişime geçebilir biçimde uzun süreli bir marka müşteri ilişkisi geliştirebilmektedirler.1 Günümüzde yapay zekanın da dijital iletişim çalışmalarına dahil olması ile birlikte sanal karakterler etkili bir iletişim çalışması olarak öne çıkmaktadır. Son dönemde özellikle lüks markalar tarafından sosyal medya platformlarında kullanılan sanal etklileyici stratejisi markanın tüketiciyle olan ilişkisini geliştirmektedir. Bu tez kapsamında gerçekleştirilen odak grup görüşmesinden elde edilen araştırma bulguları sonucunda sanal etkileyicilerin bilgilendirici, akılda kalıcı, dikkat çekici ve ilgi uyandırıcı gibi olumlu yönlerinden bahsedilirken, aynı zamanda hayal ürünü, gerçek dışı olduğu sonuçlarına da varılmıştır. Markaların kullandığı sanal etkileyicilerin ürün ya da hizmeti vurgulaması, insan temelli hata riski barındırmaması markaların dijital pazarlama stratejilerinde önemli bir rol üstlenmesine neden olmaktadır.
Description
Yüksek lisans tezi.
Source:
Keywords:
Keywords
Citation
Baldan, H. B. (2023). Lüks markaların sosyal medya pazarlamasında sanal etkileyici kullanımı: Beymen Bella örneği (Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi).