Publication:
Ortaöğretim Öğrencilerinin Astronomideki Kavram Yanılgıları

Thumbnail Image

Organizational Units

Program

Date

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırma, ortaöğretim seviyesindeki öğrencilerin astronomi bilimiyle ilgili kavram yanılgılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Ergün Mehmet Öner Anadolu Lisesi, Küçükçekmece Kuyumculuk Teknolojisi Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi ve Bahçeşehir Koleji Florya Lisesi ile yürütülen araştırmaya toplamda 119 öğrenci katılım göstermiştir. 12 sınıf öğrencilerinden oluşan örneklem grubuna 15 soruluk bir astronomi başarı testi uygulanmış ve yanıtların dağılımı incelenmiştir. Bulgulara göre, öğrencilerin genel başarı düzeyi ortalaması 5,3697 olarak belirlenmiştir. Bazı sorulara verilen yanıtlarda kavram yanılgıları saptanmıştır. Bu sonuçlar, öğrencilerin astronomi bilimiyle ilgili belirli kavramları anlama ve uygulama becerilerindeki zorlukları göstermektedir. Ayrıca IBM SPSS v.23 paket programı kullanılarak araştırma hipotezleri sınanmıştır. Buna göre ortaöğretim 12. sınıf öğrencilerinin temel astronomi kavramlarını anlama düzeyleri düşük düzeydedir. Kız ve erkek öğrenciler arasında astronomi kavramlarını anlama düzeyi açısından istatiksel olarak anlamlı farklılık saptanamamıştır. Literatürde sınırlı çalışmaya rastlanmasından dolayı özgün önem ifade ettiği düşünülen araştırma, alan yazına katkı sağlaması re gelecek araştırmalara ışık tutması haricinde öğrenci ve öğretmenlerin dikkate alabileceği öneriler sunmaktadır. Öğrencilere yönelik öneriler arasında, kavram yanılgılarının farkında olma, derinlemesine araştırma yapma alışkanlığı kazanma ve kavram yanılgılarını giderme konusunda destek alma mevcut iken öğretmenlere yönelik öneriler arasında, kavram yanılgılarını belirleme ve öğrencilere uygun müdahalelerde bulunma, etkili öğretim yöntemleri geliştirme ve öğrencilerin ilgisini çekecek etkinlikler düzenleme yer almaktadır.

Description

Yüksek lisans tezi.

Source:

Keywords:

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

4

Downloads