Publication:
Üniversite öğrencilerinin Instagram kullanımı ile beden algısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.advisorOğuz, Ceren Bilgici
dc.contributor.authorKurtyiğit, Doğa
dc.date.accessioned2021-11-22T13:48:48Z
dc.date.available2021-11-22T13:48:48Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractSosyal medya platformlarının bireylerin beden algıları ve sosyal onay ihtiyacı üzerindeki etkileri gün geçtikçe artmaktadır. Sosyal medya kullanımının artması bireylerin etkileme gücünü, beden algısını değiştirmekte ve onaylanma ihtiyacı üzerinde birtakım değişikliklere neden olmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmada sosyal medya platformları üzerinden beden algısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, İstanbul'da yer alan devlet ve vakıf üniversitelerinde okuyan toplamda 339 kişi üzerinden anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda Instagram kullanıcılarının beden algısının ve sosyal onay ihtiyacının a) beden algısının ve başkalarının yargılarına duyarlılık alt boyutu ile arasında negatif yönde anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu b) beden algısı ile sosyal geri çekilme alt boyutu ile arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ve c) beden algısı ile olumlu izlenim bırakma alt boyutları ile arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe effects of social media platforms on individuals' perceptions of body and need for social desirability are increasing day by day. With the increase in the use of social media, the power of individuals to influence, changes their body perception and causes some changes over social desirability. In this study, the relationship between body perception and social desirability through social media platforms is investigated. In line with this purpose, it was conducted by making a survey on a total of 339 people, including state and foundation universities in Istanbul. The result of the research is that the Instagram body perception and the need for social approval a) it has a significant negative relationship with body perception and sensitivity to others' judgments sub- dimension b) there is a significant positive relationship between body image and social withdrawal sub-dimension and c) a positive and significant relationship was found with the body perception and the sub-domain of making a positive impression.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6521
dc.language.isotrtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİletişim Bilimleri
dc.subjectCommunication Sciences
dc.titleÜniversite öğrencilerinin Instagram kullanımı ile beden algısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between use of Instagram and body perception and social approval need on university students
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
DoğaKurtyiğitYLTez.pdf
Size:
1.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: