Publication:
Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle Okul Müdürlerinin Sergilediği Otantik Liderlik Özellikleri Arasındaki İlişki

dc.contributor.advisorSultan Bilge Keskinkılıç Kara
dc.contributor.authorALKAN, ŞEYMA
dc.date.accessioned2025-03-25T07:15:35Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile okul müdürlerinin sergilediği otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişki olup olmadığını saptamaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2023-2024 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Bakırköy ilçesine bağlı resmi ve özel ilkokul kademelerinde görev yapan 817 öğretmen oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 315 öğretmene veri toplama araçları uygulanmıştır. Araştırmada, "Demografik Bilgi Formu", "Otantik Liderlik Ölçeği" ve "Örgütsel Bağlılık Ölçeği" kullanılmıştır. Veri analizi sürecinde ilk olarak verilerin normal dağılıp dağılmadığı kontrol edilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edildikten sonra parametrik testler uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, minimum, maksimum, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi, post hoc ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen algılarına göre, okul müdürlerinin sergiledikleri otantik liderlik özelliklerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin okul müdürlerinin sergiledikleri otantik liderlik algıları, cinsiyet, medeni durum, öğrenim düzeyi, yaş ve mesleki kıdem gibi demografik değişkenler açısından incelendiğinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğretmenlerin görev yaptıkları okullara ait örgütsel bağlılık düzeyleri yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri cinsiyet, medeni durum, öğrenim düzeyi, yaş ve mesleki kıdem gibi demografik değişkenler açısından incelendiğinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi ile okul müdürlerinin sergilediği otantik liderlik davranışları arasında pozitif ilişki gözlemlenmiştir.tr
dc.identifier.tezno874152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9454
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOtantik Liderlik
dc.subjectÖrgütsel Bağlılık
dc.subjectOkul Müdürleri
dc.subjectÖğretmenler
dc.titleÖğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle Okul Müdürlerinin Sergilediği Otantik Liderlik Özellikleri Arasındaki İlişkitr
dc.title.alternativeThe Relationship Between Teachers' Organizational Commitment Levels and Authentic Leadership Characteristics Exhibited by School Principalsen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage93
local.journal.startpage1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
2.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: