Publication:
Orman Okullarında Görev Yapan Yöneticilerin Yaşadıkları Zorluklar ve Çözüm Önerileri

Thumbnail Image

Organizational Units

Program

Date

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, orman okulları yöneticilerinin eğitim sürecinde yaşadıkları zorlukları ele almak ve bu zorluklara yönelik çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel bir çalışmadır ve durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubu ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu; 2023-2024 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan orman okullarında görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. 8 orman okulu yöneticisi ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundaki sorular yöneticilere yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Gerçekleştirilen çalışmada, okul yöneticileri alternatif eğitim yaklaşımlarının çocuk merkezli bir süreci ele aldığını ifade etmiştir. Orman okullarının avantajları ve dezavantajlarına yönelik geleneksel eğitim sisteminden uzaklaşmanın ve eşitliğin bulunduğu bir ortamda yer almanın verdiği güvenden bahsederken; maddi kaynakların yetersizliği, risk durumunun fazlalığı ve öğretmen devamlılığının sağlanamaması da değinilmiştir. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik eğitimlere ihtiyaçları duyulduğu belirtilmiştir. Öğrencilere sosyal, duygusal ve psikomotor alanda destek verilmesinin önemine yer verilirken velilere yönelik daha açık bir iletişim kurulması, güven temelli yaklaşım uygulanması ve işbirliği içinde olunması gerektiği ifade edilmiştir. Orman ziyaretlerinde yaşanılabilecek her türlü duruma karşı yöneticilerin önceden alana giderek risk analizi yapması gerektiği belirtilmiştir.

Description

Yüksek lisans tezi.

Source:

Keywords:

Citation

Demir, M. (2024). Orman okullarında görev yapan yöneticilerin yaşadıkları zorluklar ve çözüm önerileri (Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads