Publication:
Açıkhava reklamlarında yaratıcı strateji kullanımı: Reklam mesajları ve marka imajı etkileşimi

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Rengin
dc.contributor.authorSalkım, Osman Onur
dc.date.accessioned2017-11-09T07:50:35Z
dc.date.available2017-11-09T07:50:35Z
dc.date.issued2017
dc.descriptionThis study analyses Outdoor Advertising Category Awards of 28. Kristal Elma Festival posters that is organised by Turkish Association of Advertising Agencies, in the context of creative design brand image interaction on outdoor advertising. Aim of this study is, analys of advertising messages and brand image interaction on outdoor advertising. Five poster that examinated in the study are analysed using the principles of basing design and the semiotic method of Roland barthes in the context of creativity, brand identity elements and transmission of meaning in design.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmada, Reklamcılar Derneği'nin düzenlemiş olduğu "Kristal Elma Festivali" etkinliğinin 2016 yılında gerçekleştirilen 28. Kristal Elma Reklam Ödülleri, Açıkhava Kategorisi'nde ödül alan 5 reklam afişi, Açıkhava reklamlarında yaratıcı tasarım ve marka imajı etkileşimi bağlamında dilsel ve görsel göstergeler açısından incelenmiştir. Çalışmanın amacı, açık hava reklamcılığında reklam mesajlarının ve marka imaj etkileşiminin analiz edilmesidir. Çalışmada ele alınan afişler; yaratıcılık, tasarım ve marka kimliği unsurlarını içeren üç temel kriter temelinde oluşturulan bir yöntemle ele alınmıştır. Ayrıca afişlerin çözümlenmesi aşamasında temel tasarım ilkeleri ve Roland Barthes'ın göstergeleri anlamlandırmaya odaklı çözümleme yöntemi temel alınarak analiz edilmiştir.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/1893
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectAçık hava reklamalarıtr_TR
dc.subjectOutdoor advertisementtr_TR
dc.subjectGrafik tasarımıtr_TR
dc.subjectGraphic designtr_TR
dc.subjectMarka imajıtr_TR
dc.subjectBrand imagetr_TR
dc.subjectMesajtr_TR
dc.subjectMessagetr_TR
dc.subjectReklam stratejisitr_TR
dc.subjectAdvertisement strategiestr_TR
dc.subjectReklamlartr_TR
dc.subjectAdvertisementstr_TR
dc.subjectStratejitr_TR
dc.subjectStrategytr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectCreativitytr_TR
dc.titleAçıkhava reklamlarında yaratıcı strateji kullanımı: Reklam mesajları ve marka imajı etkileşimitr_TR
dc.titleUsing creative strategy on outdoor advertising: Advertising messages and brand image interaction
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: