Publication:
Açıkhava reklamlarında yaratıcı strateji kullanımı: Reklam mesajları ve marka imajı etkileşimi

No Thumbnail Available

Date

2017

Authors

Salkım, Osman Onur

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, Reklamcılar Derneği'nin düzenlemiş olduğu "Kristal Elma Festivali" etkinliğinin 2016 yılında gerçekleştirilen 28. Kristal Elma Reklam Ödülleri, Açıkhava Kategorisi'nde ödül alan 5 reklam afişi, Açıkhava reklamlarında yaratıcı tasarım ve marka imajı etkileşimi bağlamında dilsel ve görsel göstergeler açısından incelenmiştir. Çalışmanın amacı, açık hava reklamcılığında reklam mesajlarının ve marka imaj etkileşiminin analiz edilmesidir. Çalışmada ele alınan afişler; yaratıcılık, tasarım ve marka kimliği unsurlarını içeren üç temel kriter temelinde oluşturulan bir yöntemle ele alınmıştır. Ayrıca afişlerin çözümlenmesi aşamasında temel tasarım ilkeleri ve Roland Barthes'ın göstergeleri anlamlandırmaya odaklı çözümleme yöntemi temel alınarak analiz edilmiştir.

Description

This study analyses Outdoor Advertising Category Awards of 28. Kristal Elma Festival posters that is organised by Turkish Association of Advertising Agencies, in the context of creative design brand image interaction on outdoor advertising. Aim of this study is, analys of advertising messages and brand image interaction on outdoor advertising. Five poster that examinated in the study are analysed using the principles of basing design and the semiotic method of Roland barthes in the context of creativity, brand identity elements and transmission of meaning in design.

Keywords

Açık hava reklamaları, Outdoor advertisement, Grafik tasarımı, Graphic design, Marka imajı, Brand image, Mesaj, Message, Reklam stratejisi, Advertisement strategies, Reklamlar, Advertisements, Strateji, Strategy, Yaratıcılık, Creativity

Citation