Publication:
Okulların Uzaktan Yönetimi

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Uzaktan yönetim, yeni teknolojiler olarak dijital örgütlerin yükselişi ve yönü ileyakından ilişkilidir ve okullar da bu kapsamdaki örgütlerdir. Bu değişim sonucunda,okullarda yapılan en temel iş olan öğretimsel ve yönetsel eylemlerde paydaşlarla biraraya gelme ve iletişim kurma şekli gözle görülür şekilde farklılaşmıştır. Uzaktançalışma süresinin artması ve yaygınlaşması ile, bu süreçten birinci derecede etkileneninsan faktörü ve iş yapma biçimlerindeki farklılaşmalar örgütlerin amaçlarınaulaşmalarında dikkatle incelemeleri gereken bir konu haline gelmiştir. Türkiye ve diğerülkeler Covid 19 pandemisi nedeniyle zorunlu olarak uzaktan eğitime geçmiş ve bugeçişle okulların işlevinde ve derslerin kazanımlarında bir değişiklik olmamakla birlikteöğrencilerin, öğretmenlerin, yöneticilerin ayrı ayrı mekanlarda aynı amaç içinbulunmaları iş yapma şekillerinde esas değişimi yaratmıştır. Öğretmenler ve öğrencilersanal okul ortamlarındayken, her iki öğeden de beklenilen yeterlikler değişmiştir. Yeniçalışma ve ders işleme şekilleri beraberinde yönetsel süreçleri farklı şekilde uygulamayızorunlu kılmaktadır. Özelikle sistemin devamı ve eğitsel etkinliklerin niteliği açısındanyönetim, kilit noktada yer almaktadır ve bu süreçte uzaktan yönetimin nasıl olmasıgerektiği, değişen rol ve sorumluluklar ile yönetim ilkelerinin tekrar ele alınmasıgereksinimi doğmuştur. Bu nedenle araştırmanın amacı, eğitimin (okulların) uzaktanyönetiminde dikkate alınması gereken noktaları ayrıntılı bir şekilde ele almak veuzaktan yönetimin nasıl olması gerektiği konusunda önerilerde bulunmaktır.
Distance management is closely related to the rise and direction of digital organizationsas new technologies, and schools are organizations in this context. As a result of thischange, the way of meeting and communicating with stakeholders in educational andadministrative actions, which is the most basic work done in schools, has visiblydifferentiated. With the increase and prevalence of distance working time, the humanfactor that is primarily affected by this process and the differentiation in the way ofdoing business has become a subject that organizations should carefully examine inorder to reach their goals. Turkey and other countries have compulsory distanceeducation due to the Covid 19 pandemic, and with this transition, there has been nochange in the function of schools and the achievements of the courses, but the fact thatstudents, teachers and administrators are present in separate places for the samepurpose has created a fundamental change in the way of working. While teachers andstudents were in virtual school environments, the expected competencies from bothitems changed. The new ways of studying and teaching made it compulsory to applyadministrative processes differently. Especially in terms of the continuity of the systemand the quality of educational activities, management is at the key point and and thereis a need to reconsider how distance management should be, changing roles andresponsibilities and management principles in this process. For this reason, the purposeof this research is to deal with the points that should be taken into consideration in thedistance management of schools in detail and to give suggestions on how distancemanagement should be.

Description

Keywords

Uzaktan Yönetim, Uzaktan Öğretim, Sanal Okul, Pandemi

Citation

Keskinkılıç-Kara, S.B. & Zafer-Güneş, D. (2022). Okulların uzaktan yönetimi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 9(2), 728-741. DOI: 10.21666/muefd.982848